6 255 lukukertaa ·
11 vastausta
6k lukukertaa
11 vastausta
vaatimukset alustan suhteen tasoituslaastille?
Heips.
Olen järjestelemässä huonetta kellarissa, josta aion tehdä kuntosalin d^_^b
Huomasin, että lattia oli aika kulunut, kun sain kaiken rojun pois, joten ajattelin tasoittaa sen itse, jotta se näyttäisi paremmalta...
Lattia ja seinät ovat betonia, joten pitäisi suurin piirtein riittää, että pohjustaa ja kaataa päälle tasoite, mutta näyttää siltä, että lattiassa on ollut aikaisemmin tasoite ja liimattuja linoleum-paloja... ne on poistettu, mutta vähän liimajäänteitä on jäljellä... täytyykö ne poistaa, jotta voi tasoittaa, vai riittääkö, että pyyhkii lattian harjalla päästäkseen eroon suurimmasta osasta ja sitten pohjustaa ja tasoittaa, vai meneekö kaikki pieleen?
Olen järjestelemässä huonetta kellarissa, josta aion tehdä kuntosalin d^_^b
Huomasin, että lattia oli aika kulunut, kun sain kaiken rojun pois, joten ajattelin tasoittaa sen itse, jotta se näyttäisi paremmalta...
Lattia ja seinät ovat betonia, joten pitäisi suurin piirtein riittää, että pohjustaa ja kaataa päälle tasoite, mutta näyttää siltä, että lattiassa on ollut aikaisemmin tasoite ja liimattuja linoleum-paloja... ne on poistettu, mutta vähän liimajäänteitä on jäljellä... täytyykö ne poistaa, jotta voi tasoittaa, vai riittääkö, että pyyhkii lattian harjalla päästäkseen eroon suurimmasta osasta ja sitten pohjustaa ja tasoittaa, vai meneekö kaikki pieleen?
En uskaltaisi ottaa riskiä vuokraamatta betonihiomakonetta tai ostamatta hiomalaikkaa kulmahiomakoneeseen, löysin sellaisen Bauhausista 80 kruunulla, luulen, mutta se riippuu tietysti siitä, kuinka suuri huone on, onnistuuko se sillä. Muussa tapauksessa liimajäämien poistamiseen saattaa ehkä auttaa porakoneen tai kulmahiomakoneen teräsharja. Käytä puolimaskia tai kokomaskia, sillä se pölyää pirusti.
joo sitten tarvitaan vähän pahempia vehkeitä... koko huone on melkein 7 neliötä, joten se ei ole kovin suuri... katsoin vähän enemmän eilen ja siinä on ohut kerros tasoitetta, jossa liima on, joten laitoin sorkkaraudan siihen ja revin niin nyt koko kakku liimoineen on poissa
kesti noin 20 sek hehe
luulen, että siellä on ollut aiemmin tasoite, mutta hyvin ohut. ehkä 2-3 mm ja se kiinnittyy niin ja näinel_ias sanoi:
noin 97 % lattiasta on jo puhdasta betonia, koska talon edelliset omistajat olivat aloittaneet huoneen kanssa ja aikomuksena oli siistiä se, joten melkein yhdessä nurkassa on vanhoja linoleumilaattoja ja tasoitetta jäljellä, mutta kuten sanottu, se ei kiinnity kovin hyvin, joten olen istunut lastan ja vasaran kanssa ja naputellut melkein kaiken pois, joten kun tasoitetta laitetaan, vanha tulee olemaan poissa...
Klikkaa tästä vastataksesi