Eikö kukaan koskaan v-notchaa kipsilevyjään välttääkseen avonaisia kipsireunoja 90° kulmissa?
Olen etsinyt työkalua, joka voisi tehdä tämän, mutta en ole löytänyt, joten nyt mietin, kuinka voisin ratkaista sen olemassa olevilla työkaluilla. Jonkinlainen jiggi, joka sallii minun käyttää monitoimityökalua 45° kulmassa kipsilevyä vastaan, täytyy rakentaa, mutta sen ei tarvitse pelkästään antaa minulle kulma, vaan sen täytyy myös rajoittaa työkalun syvyyttä, jotta en mene läpi levyn etupuolen paperista.
Tämä on jotain, mitä tehdään melko usein kilpi- ja näyttömaailmassa, kun työskennellään Reboard-materiaalin kanssa, mutta valitettavasti minulla ei ole näitä 45° veitsityökaluja työpaikan leikkauspöytään ja ne ovat hieman liian kalliita hankkia vain siksi, että olen saanut päähäni uppoutua kipsilevyyn kotona.
Onko kellään fiksuja ideoita, joita voisin kokeilla?
En ole tarkistanut, mutta en usko, että kulmat ovat täysin suorat siellä, mihin aiot laittaa kipsilevyn, ja silloin se tuskin menee hyvin. Olen itse laittanut paperinauhan ja sitten tasoittanut sisäkulmat, ulkokulmiin paperinauha, joka on metallivahvistettu, ja sitten tasoitetta.
Olen itse rikkonut monitoimityökalun kipsipölyn vuoksi, ja yläjyrsin saattaisi mennä samalla tavalla.
45°-jyrsin pitäisi toimia, jos nimittäin on käsijyrsin.
Juuri niin... se on kuin leikattu ja liimattu (tai jyrsitty ja viistetty, jos niin haluaa) tähän tarkoitukseen. Ja näin syntyi investointitarve käsijyrsimeen (vihdoin).
Se kuulostaa siltä, että yritetään ratkaista ongelmaa, jota ei ole? Mutta jos sen voi ratkaista käyttämällä enemmän työkaluja, niin se on tietenkin aina hauskaa.
Kuitenkin olen samaa mieltä siitä, että kipsiä työstettäessä pölyää todella paljon, joten on tärkeää työskennellä hyvässä paikassa ja pitää työkalut puhtaina.
Kuten toiset ovat jo kirjoittaneet, sitä ei tarvitse. Säästä skills kunnes alat asentaa listoja
Kipsin laitto ei ole mikään tarkkuustyö, eikä sen tarvitsekaan olla sitä . Levyt täytyy kuitenkin tasoittaa ja sisäkulmiin tulee laittaa paperinauha, jos luet valmistajien asennusohjeet.
En ole tarkistanut, mutta en usko, että kulmat ovat täysin suorat, joissa aiot kiinnittää kipsilevyn, joten se ei luultavasti onnistu hyvin. Olen itse käyttänyt paperinauhaa ja sitten tasoittanut sisänurkissa, ulkonurkissa käytin metallivahvistettua paperinauhaa ja sitten tasoitetta.
Olen itse rikkonut monitoimityökalun kipsipölyllä, ja yläjyrsin tulisi luultavasti käymään samalla tavalla.
Tässä tapauksessa minun on rakennettava umpeen viemäriputki, joka tulee alas keittiöni seinän sisäpuolelle, joten aion vain tehdä kipsikanavan putken päälle. Sen kipsikanavan on sitten (valitettavasti) sulautettava yläkaappiin, ja siksi ajattelin yrittää saada sen niin siistiksi ja tiiviiksi kuin mahdollista ja sitten maalata se mustaksi, jotta se näkyisi mahdollisimman vähän kaapin sisällä.
Olen nyt ostanut käsijyrsimen (Bosch POF 1400 ACE tuli hankittua). Joten nyt on alkanut metsästys sopivan jyrsimeterän löytämiseksi. Kaikilla kauppiailla, joita olen tarkistanut tähän mennessä, on liian lyhyet 45° jyrsimeterät. Niiden pitäisi olla 13 mm syviä, jotta voi käsitellä kipsilevyä. Aliexpressistä löytyi upeita "router bits", mutta tarvitsen terän nyt .. enkä 4-6 viikon päästä.
Olen nyt ostanut jyrsimen (Bosch POF 1400 ACE se oli). Joten nyt metsästys kelvollisesta jyrsinterästä on alkanut. Kaikilla kauppiailla, joita olen tähän mennessä katsonut, on liian lyhyitä 45° jyrsinteriä. Niiden on oltava 13 mm syviä, jotta voi käsitellä kipsilevyä. Aliexpressistä löytyi fantastisia "router bits", mutta tarvitsen terää nyt .. en 4-6 viikon päästä.
Jos reuna taitetaan tällä tavalla, pysyykö se kasassa vain yhden paperikerroksen varassa? Luuletko, että se on tarpeeksi vahva ollakseen kestävä kulma?
Jos reuna taitetaan näin, niin eikö se pysy kasassa vain yhdellä kerroksella paperia? Luuletko, että se on tarpeeksi vahva tehdäksesi siitä kestävän kulman?
Aion ruuvata sen myös, mutta haluan välttää kipsin raakareunat.