6 910 lukukertaa ·
21 vastausta
7k lukukertaa
21 vastausta
Teippi ulkokipsille
Sivu 1 / 2
Hei! Olen asentamassa ulkokipsilevyjä. Tulee joitain leikattuja saumoja, jotka pitäisi varmaan teipata, sekä ikkunan aukot. Millainen teippi on sopiva? Ainoa teippi, jonka löysin rautakaupasta, oli vihreä kalvoteippi TESAlta (60077). Käsittääkseni minun pitäisi käyttää diffuusioavointa teippiä, joka "sopii" ulkokipsiin. Voinko käyttää ostamaani tiivistä kalvoteippiä vai pitäisikö minun etsiä toisenlaista?
Jo, mutta perustelullasi yhtä hyvin ikkunat voidaan tiivistää tiivismassoilla tai teipillä molemmin puolin, sillä onhan se niin pieni ala kokonaisesta julkisivusta.useless sanoi:
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 397 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 397 viestiä
Minkä suuren kipsin valmistajan mukaan?A Aunty sanoi:
Korjaa minut mielellään, jos olen väärässä, mutta sekä Norgipsin että Gyprocin omat teipit ovat periaatteessa samaa teippiä, vaikka niissä saattaa olla jotain erityistä, mikä tekee niistä erityisen sopivia juuri heidän ulkokipsilevyynsä (mahdoton minun tietää).
olen ollut mukana monissa projekteissa ja käynyt monissa tarkastuksissa kosteuskonsulttien kanssa, jotka lasketaan terävimmiksi ruotsissa ja usein tästä on tullut huomautusRickard. sanoi:
Minkä suuren kipsivalmistajan mukaan?
Korjaa minua mielellään, jos olen väärässä, mutta sekä norgipsin että gyprocin omat teipit ovat periaatteessa samaa teippiä, vaikka niissä saattaakin olla jotakin erityistä, mikä tekee ne erityisen soveltuviksi juuri heidän ulkokipsilleen (mahdotonta minun tietää)
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 397 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 397 viestiä
Joten ei saa käyttää jatko- ja liukuprofiileja myöskään, koska ne ovat diffuusiotiiviitä? Vai oletetaanko, että ne ovat riittävän läpäiseviä?A Aunty sanoi:
miksi minun pitää todistaa jotain eikä teidän, jotka sanotte päinvastaista?K Kaschsten sanoi:
Onhan yleisesti tiedossa, että ei asenneta kahta diffuusiotiivistä materiaalia vierekkäin, miksi siitä ei tarvitse keskustella täällä.
miten te asennatte ikkunat?
Asennatteko diffuusiotiiviin sauman toiselle puolelle ja diffuusiotiiviin teipin toiselle puolelle?? Ei tietenkään, miksi sama sääntö ei päde tässä?
Rickard.
Jäsen
· Riktiga Norrland
· 7 397 viestiä
Rickard.
Jäsen
- Riktiga Norrland
- 7 397 viestiä
Jos ostat vakavasti otettavilta toimijoilta Ruotsin markkinoilla, seuraa asennusohje aina vähintään ama-hus-standardeja ja usein "enemmän". Kun käytät tuotetta suunnitellulla tavalla, asennusohjeiden noudattaminen on ehdottomasti varminta saada asiat oikein, mutta toki on erityistapauksia.A Aunty sanoi:
Toinen väitteesi on väärä ja parhaimmillaankin erittäin liioiteltu, en muista nähneeni diffuusioavointa teippiä koskaan, edes monen sadan miljoonan projektissa, joita tietenkään ei rakenna pienyritykset.
Viimeksi muokattu: