Olen remontoimassa kylpyhuonetta ja käsityöläiset tulevat tänne noin viikon kuluttua ja vaihtavat viemärin sekä valamisen ja suorittavat myös tasoitustyöt lattialle. Minun tehtäväni on kiinnittää kipsilevyt seinille ja mietin, voisinko aloittaa sen jo nyt, ja että kipsilevyä jäisi tällöin 2 cm - 1 dm tasoituksen alle. Onko tämä toimiva ratkaisu vai onko se ehdoton ei?
Ajattelin, että se helpottaisi minua, koska voisin valmistella sen jo nyt ja en tarvitsisi miettiä, miten leikata levyt alaosasta sitten, kun lattiaan tulee kaato.
Pintamateriaali on märkätilan matto lattiassa ja seinissä, joten tavallista kipsiä käytetään, jotta vältetään keskustelut siitä
Olen remontoimassa kylpyhuonetta ja käsityöläiset tulevat tänne noin viikon kuluttua vaihtamaan viemärin ja valamaan sen lisäksi tasoittamaan lattian. Minun pitäisi kipsata seinät ja mietin, onko jotain, mitä voin tehdä jo nyt ja että siitä tulee 2 cm - 1 dm kipsiä, joka siis päätyy tasoitukseen.
En ymmärrä aivan tuota ilmausta, mutta voit kipsata ennen tasoitusta. Tavoitteena on, ettei jäisi rakoa tasoitteen ja kipsin väliin, joten mittaa tarkasti ja leikkaa oikein. Yksi senttimetri lyhyempi mitta kuin todellisuus riittää.
En ymmärrä oikein sitä muotoilua, mutta voit kipsata ennen tasoitusta. Tavoitteena on, ettei jää rakoa tasoitteen ja kipsin väliin, joten mittaa huolellisesti ja leikkaa oikein. Sentin lyhyempi mitta kuin todellinen riittää.
Joten kipsilevyä ei siis voi tasoittaa pohjaan asti? Vaan sinun täytyy mitata lopullisen lattian tarkka korkeus ja leikata levyt siihen korkeuteen alareunasta tarkoitatko?
Se oli vähän se, mitä halusin välttää ja sen sijaan vain asentaa levyt siten, että ne ulottuvat tasoitteen tason alapuolelle ja että lattia ja kipsilevyt ovat yhdessä sitten, jos ymmärrät mitä tarkoitan.
Ei, ajattelet oikein. Tarkoitin vain, että kipsilevysi on sijoitettava niin lähelle alusta, että kipsin alareuna jää tasoitteen pinnan alle. Alustan ja kipsilevyn välissä oleva rako täytyy tiivistää ennen tasoittamista.
Ei, ajattelet oikein. Tarkoitan vain, että kipsilevyn pitää asettua niin lähelle aluslattiaa, että kipsin alareuna jää tasoitemassan pinnan alle. Rako aluslattiaa vasten pitää tiivistää ennen tasoittamista.
Sitten tulin viisaammaksi. Ja ei se ole ongelma, kun tasoitemassaa täytyy laittaa noin 3-6 cm.
Se on vain gyproklevyä, jos kaikki putkivedot ja sähköiset kotelot ja putket ovat valmiita, lattiatasoittaja tiivistää seinää vasten, asettele itsesi vain muutaman cm betonilattian yläpuolelle.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.