3 411 lukukertaa ·
16 vastausta
3k lukukertaa
16 vastausta
Koko lankanauloille tai puuruuveille 45 koolaukselle
Hei,
Aion pystyttää väliseinän 45mm puupalkkeilla ja rihmalankanauloilla, mutta pitäisikö käyttää 2,8x75mm vai 3,4x100mm rihmalankanauloja?
Seinä on vain enintään 1,5 m leveä.
Olen tehnyt sen ennen, mutta siitä on niin kauan, että haluan vain tarkistaa nähtyäni tämän videon, joka sanoo 2,8x75mm.
Jos ei käytä rihmalankanauloja ja käyttää puuruuvia sen sijaan, mikä koko on hyvä?
Ehkä niitä on jäljellä kellarissa, eikä tarvitse ostaa rihmalankanauloja.
Kiitos etukäteen
Aion pystyttää väliseinän 45mm puupalkkeilla ja rihmalankanauloilla, mutta pitäisikö käyttää 2,8x75mm vai 3,4x100mm rihmalankanauloja?
Seinä on vain enintään 1,5 m leveä.
Olen tehnyt sen ennen, mutta siitä on niin kauan, että haluan vain tarkistaa nähtyäni tämän videon, joka sanoo 2,8x75mm.
Jos ei käytä rihmalankanauloja ja käyttää puuruuvia sen sijaan, mikä koko on hyvä?
Ehkä niitä on jäljellä kellarissa, eikä tarvitse ostaa rihmalankanauloja.
Kiitos etukäteen
Viimeksi muokattu:
2,8x75mm
Ne ovat ohuita nauloja, mutta ne on tarkoitettu vain kiinnittämään alaohjauspuu ja päätypuu yläkerrokseen + lattialastulevyyn sekä harvalautaan katossa, jotta seinä ei siirry sivusuunnassa.
He käyttävät samoja ohuita nauloja kiinnittääkseen koolaukset, ja siksi 4 naulaa per kiinnitys. (Ei tarvita paljon nauloja lisäsisäseinän pystyyn laittamiseksi, joten on helpompaa käyttää samaa naulaa kaikkeen. Eli ostaa vain yksi pkt nauloja. Paitsi levymateriaalien naulat ja/tai ruuvit.)
Ne ovat ohuita nauloja, mutta ne on tarkoitettu vain kiinnittämään alaohjauspuu ja päätypuu yläkerrokseen + lattialastulevyyn sekä harvalautaan katossa, jotta seinä ei siirry sivusuunnassa.
He käyttävät samoja ohuita nauloja kiinnittääkseen koolaukset, ja siksi 4 naulaa per kiinnitys. (Ei tarvita paljon nauloja lisäsisäseinän pystyyn laittamiseksi, joten on helpompaa käyttää samaa naulaa kaikkeen. Eli ostaa vain yksi pkt nauloja. Paitsi levymateriaalien naulat ja/tai ruuvit.)
Sanoisin, että on helpompaa naulata 100 mm naula vinosti kuin 75 mm. 75 mm on taipumus olla vähän lyhyitä. Jos käytät ruuvia sen sijaan, ota 5x90 tai 5x80.
Yleensä rakennetaan sisäseinät 70 mm koolauksista ja älä unohda eristää niitä.
Yleensä rakennetaan sisäseinät 70 mm koolauksista ja älä unohda eristää niitä.
Kuinka monta ruuvia tarvitaan, onko se 4 kpl kuten videolla kun lanka nauloja käytetään 2 kpl kummallekin puolelle?N NoOne2k sanoi:
Kiitos etukäteen
Kirjoitat, että seinän tulee olla enintään 1,5 m pitkä (tai lyhyt). Pitäisikö se pukea OSB:llä tai vanerilla jommallakummalla puolella? Jos kyllä, niin levymateriaali auttaa sitomaan seinän yhteen.E evoline sanoi:
Olin käyttänyt 2 kpl 5x90 (tai mitä minulla nyt kotona on) jokaisen koolauksen päässä. Riippumatta siitä, olisinko koolannut cc 450 tai 600 mm.
Sellaisen pienen seinän olin koonnut lattialla makaamassa ja kiinnittänyt pystysuorat koolaukset, varmaan 4 kpl, teet siitä vain vähän lyhyemmän kuin huonekorkeus, sitten isketään sinne pari välikettä ja kiinnitetään seinänpätkä myös ruuveilla.
En tiedä vielä, ei minun kotiin, tarkistan myöhemmin.K Kardan79 sanoi:Kirjoitat, että seinän pituus saa olla enintään 1,5m (tai lyhyempi). Pitääkö sen olla vuorattu OSB- tai plyfa-levyllä jommallakummalla puolella? Jos kyllä, niin levymateriaali auttaa sitomaan seinän yhteen.
Olen käyttänyt 2 kpl 5x90 (tai mitä minulla on kotona) jokaisen säännön päässä. Riippumatta siitä, onko minulla sääntö cc 450 tai 600mm.
Seinä on käytävän ja huoneen välillä, ja tulee piiloon myöhemmin vaatekaapilta joka tapauksessa.
Haluaisi tietysti, että ulkoreuna olisi suorassa, samalla kun sisempi puu nojaa sitä vastaan, mihin sen nyt pitääkin nojata. Voiko itselleen aiheuttaa ongelmia innossaan säästää 2 minuuttia?A AndersS sanoi:
Edit - emmehän tiedä seinästä mitään. Ehkä sen pitäisi liittyä kahteen olemassa olevaan seinään.
Tarkoitus ei ole säästää aikaa vaan tehdä se yksinkertaiseksi ja pieni seinä 45 listoilla, kuten ts haluaa. Voi suunnata sen ilman ongelmia moneen suuntaan, aivan kuten kun asennat ovenkarmeja etäisyyksillä tai kiiloilla, jos haluaa, ja sitten vain kiinnittää sen ruuvilla katto/lattia/seinä. Joten se ei ole ongelma ja vain yksi mahdollinen ratkaisu. Mutta se oli vain kuvaus menetelmästä, jota olen käyttänyt joissakin tapauksissa.K Kardan79 sanoi:
Aion tehdä kehikon ja sitten lisätä 2-3 kpl reglar keskelle myös, riippuen seinän leveydestä.
Kysymys oli vain siitä, kuinka monta ruuvia/naulaa tulisi käyttää, kun kiinnitetään reglat kattoon ja lattiaan.
Videossa käytettiin 4 kpl nauloja, mutta aion nyt käyttää 5x90 ruuvia, kuten joku täällä mainitsikin.
Palaan asiaan myöhemmin tänään, aion tarkistaa mitä he haluavat ja ottaa kuvia, jotta voitte auttaa =)
Kiitos kaikesta avusta
Kysymys oli vain siitä, kuinka monta ruuvia/naulaa tulisi käyttää, kun kiinnitetään reglat kattoon ja lattiaan.
Videossa käytettiin 4 kpl nauloja, mutta aion nyt käyttää 5x90 ruuvia, kuten joku täällä mainitsikin.
Palaan asiaan myöhemmin tänään, aion tarkistaa mitä he haluavat ja ottaa kuvia, jotta voitte auttaa =)
Kiitos kaikesta avusta
Se on oikeastaan uskomattoman yksinkertainen asia tehdä, enkä väitä, että tapasi on väärä tapa tehdä se.A AndersS sanoi:Tarkoitus ei ole säästää aikaa vaan tehdä se helposti ja pieni seinä 45 listoilla kuten ts haluaa. Sen voi suunnata ilman ongelmia useisiin suuntiin samalla tavalla kuin kiinnität ovikehykset etäisyydellä, tai kiiloilla, jos haluat, ja sitten vain kiinnittää sen ruuveilla katto/lattia/seinä. Joten se ei ole ongelma ja vain mahdollinen ratkaisu.
Mutta se oli vain kuvaus menetelmästä, jota olen käyttänyt muutaman kerran.
Inhoan käsitellä 45x45-listoja. Ovat aina vääntyneitä ja kiertyneitä. Olen sanonut "ei koskaan enää" useammin kuin kerran.
Itse olisin varmaan käyttänyt metallilistoja ja OSB:tä kipsin alla (vaatekaappien helpon kiinnityksen vuoksi), ellei seinästä olisi tullut liian paksu OSB:n vuoksi.
Näin se näyttää, uusi seinä pitää rakentaa huoneiden välille.
Leveys oli vain noin 89 cm.
Oikeanpuoleisessa seinässä on 45 puutolppa ja vain kipsi molemmilla puolilla, näimme tänään, joten sama tulee varmaan uuteen seinään, joka tulee olemaan kaapin takana käytävältä ja makuuhuoneelta.
Mietin, pitäisikö vanhasta kipsistä leikata pala, jotta se voidaan liittää uuteen kipsilevyyn, vai kiinnitetäänkö kipsilevy vain uusiin rankoihin.
Tai poistetaan vanha kipsilevy, jotta voidaan asentaa uusi koko seinään, ehkä silloin kannattaa myös laittaa puulevy alle.
Ainoa asia, jonka tiedän, on etten halua kuluttaa liikaa aikaa ja rahaa seinään.
Joitakin vinkkejä?
Kiitos etukäteen
Leveys oli vain noin 89 cm.
Oikeanpuoleisessa seinässä on 45 puutolppa ja vain kipsi molemmilla puolilla, näimme tänään, joten sama tulee varmaan uuteen seinään, joka tulee olemaan kaapin takana käytävältä ja makuuhuoneelta.
Mietin, pitäisikö vanhasta kipsistä leikata pala, jotta se voidaan liittää uuteen kipsilevyyn, vai kiinnitetäänkö kipsilevy vain uusiin rankoihin.
Tai poistetaan vanha kipsilevy, jotta voidaan asentaa uusi koko seinään, ehkä silloin kannattaa myös laittaa puulevy alle.
Ainoa asia, jonka tiedän, on etten halua kuluttaa liikaa aikaa ja rahaa seinään.
Joitakin vinkkejä?
Kiitos etukäteen
Minulla ei ole aavistustakaan, mitä sääntöä on käytetty. Näyttää uralliselta. Onko se 45mm?E evoline sanoi:
Jos kyseessä olisi ollut tavallinen 45x45-sääntö, olisin leikannut palan kipsilevyä (pystyyn) ja tehnyt liitoksen säännön kanssa. Ehkä jopa ruuvannut ja liimannut. Halkeiluriski on kuitenkin suuri vain yhdellä kerroksella kipsilevyä ja 45x45-säännöillä.
Älä unohda viistää kipsilevyä tulevaa tasoitusta varten. Nykyisellä kipsilevyllä ei ole "vakuutusta" tasoitusnauhaa varten.