SBH sanoi:
murat inte bli stadigt??
ja. ok om man bara murar en pelare som är bara två stenar.
men om murar större, armerar fyller hålligheter med bruk så blir det kanon.
och murar man, kan man ha vilken yta som helst
Hei,

Nostaakseni tämän ketjun uudelleen esiin. Tässä on yksi toinen, joka aikoo joko valaa betonista porttipylväät tai muurata ne Leca-kivillä.
Pidän kommentistasi ja olen kiinnostunut tietämään lisää, mitä tarkoitat "muraamalla suurempaa"?

Ajattelin valaa perustuksen noin 80*80 ja noin 90 syväksi ja muurata sen päälle Leca-lohkot, joiden mitat ovat 60*60. Tästä tulee ontelo, ja ajattelin täyttää sen Karkearakeisella betonilla, jossa on kunnon palkki keskellä (ja sähköasennus PEM-putkessa). Tämä palkki valetaan jo perustukseen ja mielellään syvemmällekin.

Pidän Lecasta, koska se on puolet edullisempaa kuin valaminen, ja voin saada haluamani ulkonäön, mikä sopii hyvin, kun talo on rapattu.

Kunhan se on kestävä.

Kiitollinen vastauksista.

S
onko pilari vain kahden tiilen verran leveä (mikä luulin). silloin se voi olla aika epävakaa.
jos muuraat lecatiilillä, täytä sisäpuoli betonilla.
jos teet sen massiiviseksi "vain" lecatiilillä ja laastilla, siitä tulee varmasti hyvä.

Sitten olen ymmärtänyt sinut oikein, silloin siitä tulee erittäin vakaa. Pitää "vain" löytää pari teräspalkkia ja alkaa kaivaa.

Käänteinen kysymys; miten olisit tehnyt perustukset ja portinpylvään, jos olisit pakotettu?

S
teräspalkit?

jos olisin valanut tai muurannut?

SBH sanoi:
teräspalkit?

olisinko valanut vai muurannut?
Aivan, minkä menetelmän olisit valinnut?

Minun vaihtoehtoni on teräspalkki keskellä vahvistamaan. En tiedä onko se paras ratkaisu.

S
hyvä alusta, tasainen jotain häiritsevää enemmän kuin tarpeen. valettu raudoitus. muurata tiilillä, sekä täyttää betonilla, olisi hyvä olla pelti sadesuojaksi

S
mahdollisesti ottaisin yhteyttä paikalliseen yrkesgymnasiet ja katsoisin, haluavatko he tehdä työn.

Todella hyviä vinkkejä, kiitos paljon!

S
michfris sanoi:
Todella hyviä vinkkejä, kiitos oikein paljon!
voit kysyä lisää jos se on epäselvää olen dyslektriker

Tämä tapaus on selvä... mutta minun on kysyttävä miksi mieluummin tiili kuin leca-block?
Onko tiili kovempaa?

S
michfris sanoi:
Tämä tapaus on selvä... mutta minun täytyy kysyä, miksi tiili mieluummin kuin leca block?
onko tiili kovempaa?
ei. en halua vain puhaltaa

SBH sanoi:
nä. vill inte pusta bara
Siitä syystä siis, :thumbup:

Kaivuuapua järjestetty viikonlopuksi, nyt perustuksen valuun..

S
michfris sanoi:
Siksi siis, :thumbup:

Kaivuapua järjestetty viikonlopuksi, nyt perustukset valetaan..
ota huomioon. ei ole hauskaa, kun routa vie tolpat

• Tykkään
michfris
  • Laddar…
S
Todella tyylikäs!!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.