3 207 lukukertaa ·
16 vastausta
3k lukukertaa
16 vastausta
Levyä oville kissakäytävälle
Hei
Minulla on kaksi kattolautaa ja olen valmistanut 2 x 120 x 120 aukkoa ovien asentamista varten.
Olen ostanut erikoissaranat keittiönkaappien mallia, mutta kestävät enemmän painoa. Ostettu Theofilsilta.
Nyt olen kokeillut luoda ratkaisun MDF:stä, mutta en ollut täysin tyytyväinen.
Edellytykset.
Materiaalin tulee olla vähintään 16 mm, jotta pystytään kiinnittämään kulho (sarana), joka täytyy upottaa 12 mm.
Ongelma syntyy MDF:n kanssa, koska saranat täytyy kiinnittää niin, että ruuvit voivat olla vain lyhyitä, jotta ne eivät tule esiin etupuolelle.
Aukot ovat kahden kattotuolien tukijalan välissä.
Mitä materiaalia minun pitäisi etsiä, joka olisi sopivampaa kuin MDF?
Kiitos etukäteen.
Minulla on kaksi kattolautaa ja olen valmistanut 2 x 120 x 120 aukkoa ovien asentamista varten.
Olen ostanut erikoissaranat keittiönkaappien mallia, mutta kestävät enemmän painoa. Ostettu Theofilsilta.
Nyt olen kokeillut luoda ratkaisun MDF:stä, mutta en ollut täysin tyytyväinen.
Edellytykset.
Materiaalin tulee olla vähintään 16 mm, jotta pystytään kiinnittämään kulho (sarana), joka täytyy upottaa 12 mm.
Ongelma syntyy MDF:n kanssa, koska saranat täytyy kiinnittää niin, että ruuvit voivat olla vain lyhyitä, jotta ne eivät tule esiin etupuolelle.
Aukot ovat kahden kattotuolien tukijalan välissä.
Mitä materiaalia minun pitäisi etsiä, joka olisi sopivampaa kuin MDF?
Kiitos etukäteen.
Koivuvaneri 16–20 mm. Jos haluat, että luukku näyttää hieman sirommalta, voit viistää reunat 5 cm leveäksi viisteeksi puoleen paksuuteen asti tai jotain vastaavaa. Voiko saranoita myös liimata lisäkiinnityksen saamiseksi?
Liimaaminen käy hyvin. Mikä liima?Thiger sanoi:
Ajattelin käyttää paksumpaa MDF:ää kuin mitä minulla on nyt, mutta sinun vinkkisi koivuvanerin käyttämisestä tuntuu paremmalta.
Jonkinlainen montagelim toimii hyvin, erityisesti koska myös ruuvaat.
Pyydä heitä sahaamaan ovet mitoiksi suoraan rakennustarvikeliikkeessä, useimmilla on seinäsaha
Pyydä heitä sahaamaan ovet mitoiksi suoraan rakennustarvikeliikkeessä, useimmilla on seinäsaha
Nyt sain päänvaivaa.Thiger sanoi:
Koivuvaneri ei ollutkaan niin halpaa.
Koivuvaneri ei tule yhtä "tasaiseksi" kuin mdf maalattaessa.
Ehkä kokeilin 16 tai 19 mm mdf:ää, joka ei maksa niin paljon, ja jos se ei toimi, voin tehdä siitä jotain. Ja sitten suunnitelma b hankkia koivuvaneri.
Tai satsata koivuvaneriin suoraan.
Jos liimaa ja käyttää vain yhden levyn paksuutta, toimisiko mdf luuletko?
Yksi mdf noin 300 kr
Yksi koivuvaneri noin 1400 kr
Kokeile paksumpaa mdf:ää. Jos se ei toimi, voit valita seuraavalla kerralla ”bp” 
Kyllä ainakin 67% käsistä on "valtion" miten tahansa käyttäytyy
Feiner toimii yleensä hyvin. Muuten poraa suuremmalla poralla ja ota loput talttakirveellä.
Feiner toimii yleensä hyvin. Muuten poraa suuremmalla poralla ja ota loput talttakirveellä.
Aion noutaa sahatun materiaalin tänään.
Kysymys.
Osalle, joka ei ole ovi, pitäisikö laittaa L-rauta vai paksumpi tukimalli?
Kysymys uudelleen.
Aion asentaa kokolattiamaton huoneeseen, joka päättyy portaisiin. Onko olemassa kynnyslistoja, jotka ovat L-mallisia? Jotta ne menevät vähän reunan yli. Näyttää siistimmältä, jos on kynnyslista, joka peittää niin, ettei näy lattialastulevyä, jonka päällä matto on.
Kysymys.
Osalle, joka ei ole ovi, pitäisikö laittaa L-rauta vai paksumpi tukimalli?
Kysymys uudelleen.
Aion asentaa kokolattiamaton huoneeseen, joka päättyy portaisiin. Onko olemassa kynnyslistoja, jotka ovat L-mallisia? Jotta ne menevät vähän reunan yli. Näyttää siistimmältä, jos on kynnyslista, joka peittää niin, ettei näy lattialastulevyä, jonka päällä matto on.
Tarvitsisin melkein nähdä kuvan tai periaatekaavion ymmärtääkseni täysin, mitä tarkoitat.
Talossani on kokolattiamatto yläkerrassa ja portaissa. Ja se on reunustettu tammen listoilla, jotka toimivat eräänlaisena minikynnyksenä. Portaat on rakennettu u:n muotoisiksi toisin sanoen.
Kiitos tiedoista. Minun tapauksessani maton tulisi loppua juuri siinä, kun saavutaan ylös portaita. Ongelmani on, että lattialastulevyt, joiden päällä matto on, tulevat näkyviin, kun menee ylös portaita.VidarH sanoi:
Et voi laittaa mattoa reunan yli peittämään lastulevyn, ja vain laittaa standardilistat siihen mihin se sitten loppuu?Micro553 sanoi: