1 805 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Sisäseinä kellarissa 90° ulkoseinään nähden - ilmarako?
Hei!
Olen tekemässä kellariremonttia. Lähtökohtana on seuraavaa:
Asun rivitalossa ja kyseisessä kellarihuoneessa on kaksi seinää, jotka ovat naapureihin päin, yksi seinä, joka on käytävän puolella ja yksi, joka on ulospäin. Kellarissa on salaojitukset, eristykset ja valetut vesikiertoiset lattialämmitykset. Olen juuri hionut muovivärin pois, hakannut irtonaisen rappauksen pois ja rappaillut kalkkilaastilla. Muuten kellari on kuiva, mutta aion tarkistaa ilmanvaihdon myöhemmin.
Nyt haluan rakentaa väliseinän, joka menee ulkoseinän ja käytäväseinän väliin. Olen ajatellut käyttää teräskiskoja alakiskoina ja yläkiskoina, ja käyttää teräskoosteita siellä, missä väliseinä liittyy rapattuihin seiniin. Mietin, kuinka teen OSB-levyjen ja kipsilevyjen kanssa, jotka "liittyvät" rapattuihin seiniin? Ajattelin tehdä ilmarakoa, mutta mietin, kuinka saavutan äänieristyksen tässä tilanteessa? Käytänkö erityistä saumaa?
Kiitos etukäteen!
Olen tekemässä kellariremonttia. Lähtökohtana on seuraavaa:
Asun rivitalossa ja kyseisessä kellarihuoneessa on kaksi seinää, jotka ovat naapureihin päin, yksi seinä, joka on käytävän puolella ja yksi, joka on ulospäin. Kellarissa on salaojitukset, eristykset ja valetut vesikiertoiset lattialämmitykset. Olen juuri hionut muovivärin pois, hakannut irtonaisen rappauksen pois ja rappaillut kalkkilaastilla. Muuten kellari on kuiva, mutta aion tarkistaa ilmanvaihdon myöhemmin.
Nyt haluan rakentaa väliseinän, joka menee ulkoseinän ja käytäväseinän väliin. Olen ajatellut käyttää teräskiskoja alakiskoina ja yläkiskoina, ja käyttää teräskoosteita siellä, missä väliseinä liittyy rapattuihin seiniin. Mietin, kuinka teen OSB-levyjen ja kipsilevyjen kanssa, jotka "liittyvät" rapattuihin seiniin? Ajattelin tehdä ilmarakoa, mutta mietin, kuinka saavutan äänieristyksen tässä tilanteessa? Käytänkö erityistä saumaa?
Kiitos etukäteen!
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
Jättäisin OSB-levyt pois, ja laittaisin mieluummin kaksinkertaisen kipsilevyn.
Jos olet huolissasi äänieristyksestä. Mutta miksi, kellaritilassa?
Jos olet huolissasi äänieristyksestä. Mutta miksi, kellaritilassa?
Valitsen OSB-levyt, koska portaikko yläkerrasta osittain kiinnitetään seinään.KnockOnWood sanoi:
Tila on tarkoitettu vierashuoneeksi, joten haluan tehdä siitä mielellään hiljaisen. Samalla en halua, että kipsilevyt kiinnitetään suoraan ulkoseinää vasten.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Voit aina laittaa kumimattosuikaleen peltirankojen taakse, joka on riittävän leveä tiivistämään myös OSB:tä ja kipsiä vastaan. Muuten tarvitaan enemmän tietoa liittyvien seinien toteutuksesta.
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
Se olikin fiksua, sain sellaisen "miksi en ajatellut tätä" kokemuksen..! Voiko sen laittaa noin puoli senttimetriä lyhyemmäksi joka puolelta seinästä, ja sitten saumata uudestaan kipsin ja rappauksen väliltä?
Ulkoseinä on reikäbetonia kalkkirappauksella.
Ulkoseinä on reikäbetonia kalkkirappauksella.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Sisäseinät vanhassa kellarissa
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Varför har man byggt en innervägg i källaren mot gråstensmuren?
Byggnadsvård -
Sisäseinän rappaaminen kellarissa vai ei?
Kuinka rakentaa sisäseinä kellariin rinnetalon 1967
Sisäpinnan pinnoitus kellarissa
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka