Kyllä, uskon niin, kun otetaan huomioon eri osien hinnat... ja loppusumma.

Toisaalta ei kuitenkaan ole tyhjä liitännöistä (mahdollisesti sähköt/vesi/viemäri) ennestään...

Vaan talo rakennettu käsityöläisten toimesta eri osissa...

Observeea että he mainitsivat myös lisämaksut ja omat hankinnat.

Sen jälkeen en tiedä (tai missasin) jos he ovat ottaneet huomioon rakennusluvan, mahdollisesti panttikirjat, lainhuudatus jne. (hallinnolliset asiat...)

En ymmärrä, sillä kun katsoo eri nyckelhustillverlare, ostaa talon ja se maksaa noin 3m.

Snigla Snigla sanoi:
Kyllä uskon niin, ottaen huomioon eri osien hinnat… ja loppusumman.

Kuitenkin on luultavasti kytkentäjäljellä olevia kuluja (mahdollisesti sähkö/vesi/viemäri) myös..

Ilman että talo on rakennettu eri osiin käsityöläisten toimesta..

Huomioi, että he mainitsivat myös lisämaksut ja omat ostot.

Sitten en tiedä (tai missasin), jos he ovat ottaneet huomioon rakennuslupia, mahdollisia panttikirjoja, lainhuutoja ym. (hallinnolliset asiat..)
Joten jos otamme Hjätevadhus talot täältä https://www.byggahus.se/bygga/billigaste-husen-hustillverkare

Maksaa siis noin 2 miljoonaa valmiista talosta?

T Trallspik sanoi:
Joten jos otamme Hjätevadhus talon täällä [linkki]

Maksaa siis noin 2 miljoonaa täysin valmiista talosta?
Jos et tee mitään erityisiä valintoja, niin tuo hinta on "itse talosta" (koottu ja koottu/asennettu/rakennettu). Eli itse runko, niiden vakiokeittiökalusteet, kylpyhuonekalusteet, tapetit, kansa, lattialämmitys, katto jne. (perusmaalaus sisältyy, mutta ei enempää.. joten sinun täytyy maalata julkisivu).

MUTTA kuten sanottu, vain talo EI tontti, perusta tai maanrakennustyöt!

Syy siihen (että perusta ja maanrakennustyöt eivät sisälly) on todennäköisesti se, että se voi vaihdella paljon siitä, millaisen perustan haluaa ja millaisia maanrakennustöitä tontilla tarvitaan.

Jos ostaa "väärän" tontin, voivat maanrakennustyöt tulla kalliimmiksi kuin talo.. (jos on paljon räjäytyksiä, vaikeaa maastoa jne.)

Joten mikä ilmeisesti lisätään hintaan on: Tontti, perusta, maanrakennustyöt, loppumaalaus, viranomaismaksut, liitännät vesihuoltoon/sähköön jne. (tai ota käyttöön kolmekaivobrut ja suodatuskenttä ja poraa omaa vettä)

Voit aina valita tehdä asioita itse, jotta "pääsee halvemmalla"... listat, tapetit jne. Kannattaa tarkistaa, mutta ehkä se ei ole sen arvoista loppujen lopuksi (jotain, mikä täytyy tuntea itse... mitä voi ja haluaa tehdä... sekä mitkä verovähennykset ovat siitä, että tekee itse...)

Jotain, mistä olen hieman epävarma, kuuluuko se vai ei, kun ajattelee, että esim. nyt ei sisältänyt talon perustusta.. on LVI-työt/materiaali jätevesien/vesihuollon perustassa :thinking: se, mikä piilotetaan perustukseen niin sanotusti.. se pitäisi sisältyä.. mutta ei ole täysin selvää...

T Trallspik sanoi:
En ymmärrä miksi katsottaessa erilaisia avaimet käteen -taloja, talon hinta on vain noin 3 miljoonaa
Saa vähän sen mukaan, mistä maksaa, tai miten sen nyt sanoisi. Jos ostat näitä "edullisempia avaimet käteen" -taloja, sinulla on vähemmän valinnanvaraa (vaikka ne ovat parantuneet hieman vuosien myötä). Sekä pohjaratkaisujen/muutosten osalta, tapettivalinnat, keittiövalinnat.. kyllä.. kaikki valinnat yksinkertaisesti! Talon sisäinen viimeistely (listat, tapetointi, raot jne.) on usein vähän huonompi...

Joillekin on mahdotonta valita sellaista taloa, he haluavat ikään kuin "unelmatalonsa" juuri kuten heidän päässään oleva kuva (erityinen muotoilu, tietty keittiö, maalämpö, italialainen klinkkeri jne.)... ja heidän on vaikea tehdä kompromisseja taloyhtiöiden sääntöjen/valintojen kanssa... ja silloin täytyy valita hieman kalliimpia taloja/yrityksiä (tai rakentaa täysin omassa ohjauksessa).

Ei ole väärin valita niitä... kaikki riippuu vähän siitä, mitä etsitään, budjetista, omista tiedoista (jos haluaa ja voi rakentaa itse) jne.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.