Aion kiinnittää seinätelineen television ripustamista varten.
Talo on 70-luvulta ja sisäseinät ovat jonkinlaista levyä, sanoisin että se on jonkinlainen MDF. 14-15 mm paksu.
Olisi(olisi) mieluiten kiinnittää teline regoihin, MUTTA haluan television paikkaan, joka sijaitsee tarkalleen regojen välissä (teline on noin 35 cm).

Onko teillä vinkkejä, mikä olisi paras kiinnitys tv-telineelle? Jonkinlainen levyankkuri? Mitä te tekisitte?

Kuinka suuri tv tai tarkemmin sanottuna mitä se painaa?
Onko se pelkästään MDF:n kaltainen levy vai onko se kipsi ulkopuolella?
Mollyplugi M6 kestää noin 35-40 kg.

• Tykkään
Robbobert
  • Laddar…
Se on 55”, joten luulen, ettei tv paina enempää kuin 20 kg ja kiinnike muutaman kilon.
Se on vain se levy, ei mitään kipsiä.

Olen käyttänyt mollyä kipsiin pienempiin asioihin, mutta en koskaan mihinkään niin raskas. Mutta silloinhan M6 molly pitäisi toimia tv-kiinnikkeeseen. Siinä tulee olemaan 4 ruuvia kiinnikkeeseen… eikö sen pitäisi ehdottomasti riittää vai onko se jopa liikaa?

K
Olin ostanut MDF-levyn, jonka olin ruuvannut kahden palkin väliin, sitten asetin tv:n kiinnikkeen siihen, jolloin kiinnike ei tarvitse olla kiinni yhdessäkään palkissa. Niin kauan kuin tv peittää MDF-levyn, kaikki on kunnossa. Näin olen tehnyt meidän 85” tv:n kanssa.

Edit: en usko, että sinulla on MDF:ää seinissä, se on kallista.

K Kirre2021 sanoi:
Olin ostanut MDF-levyn, jonka kiinnitin kahden poikkilaudan väliin, sitten laitoin TV-telineen siihen, joten telineen ei tarvitse olla kiinni missään poikkilaudassa. Niin kauan kuin TV peittää MDF-levyn, se toimii hyvin. Näin olen tehnyt meidän 85” TV:lle.

Edit: en usko, että sinulla on MDF-seinissä, se on kallista.
Ah, totta! Ei ollenkaan huono idea laittaa pieni levy! Otan sen huomioon.

Eipä ehkä ole MDF. Mitä materiaalia se voisi olla? Moduulitalo rakennettu 70-luvulla...

K
R Robbobert sanoi:
Ah, niinpä! Hyvä idea käyttää levyä! Sen otan huomioon.

Enpä usko, että se on MDF. Mikä materiaali se voisi olla? Modulitalo rakennettu 70-luvulla...
Oi, se voi olla mitä tahansa 🫣, olihan se melkoinen sekoitus 70-luvulla. Ehkä joku ohut puukuitulevy tai vastaavaa.

Ostin valmiita MDF-hyllylevyjä (ei maalattuja), jotka olivat noin 125 cm pitkiä ja 40 cm syviä Bauhausista. Eli useimmat rakennustarvikeliikkeet myyvät Mdf-levyjä hyllylevyinä, joten sinun ei tarvitse ostaa täysikokoista levyä ja sahata sitä.

• Tykkään
Robbobert
  • Laddar…
Minulla on talo vuodelta 72 ja seinäni ovat 10mm hdf/masoniitista. Se on todella kovaa ja kestävää. Joten kyllä niitä on olemassa.

• Tykkään
Fredrik_hobbyist ja 1 muu
  • Laddar…
R Robbobert sanoi:
Ah, juuri niin! Hyvä ajatus käyttää levyä! Sen otan mukaan.

Niin, ehkä se ei ole MDF. Mitähän materiaalia se voisi olla? Modulitalo rakennettu 70-luvulla…
Ei kai se ole tretex, joka on paljon huokoisempaa kuin esimerkiksi MDF.

• Tykkään
Robbobert
  • Laddar…
Tältä levy näyttää… yhdessä kuvassa näkyy kuinka huokoinen se on sisältä. Se on jokin puristettu historia, jossa on sileä pinta (12-13mm). Olen kiinnittänyt jonkun stringhylla ja pikkuesineitä ja käyttänyt vain kirjoitusruuvia, se pitää hyvin ja tuntuu vakaalta. Ajattelen, että niin kauan kuin levy on ehjä (mikä se on, missä tv:n pitäisi olla), pari mollya pitäisi riittää ja kestää 20-25kg. Itse seinäkiinnike on noin 35 cm leveä ja se ruuvataan vaakasuoraan, mikä pitäisi jakaa painon hyvin.

• Puulevyn poroinen reuna, jossa mittanauha osoittaa paksuutta. Taustalla näkyy valkoiseksi maalattua seinää ja kittauksen jälkiä.
  • Mittalevy näyttää puulevyn paksuuden, noin 12-13 mm. Lehden poikkileikkauksessa näkyy huokoinen rakenne ja sileä pinta.
  • Tykkään
FredrikR
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.