5 437 lukukertaa ·
15 vastausta
5k lukukertaa
15 vastausta
Lisätä ylimääräinen kipsilevy jälkikäteen - uudisrakennus
Sivu 1 / 2
Rakennamme uutta taloa, jossa meillä on yksikerroksinen kipsilevy ja eristys sisäseinissä. Ulkoseinissä on OSB.
Talon toimittaja ei tarjoa OSB-vaihtoehtoa sisäseiniin. Olemme jättäneet pois maalauspaketin (tasoitus, tapetointi ja jalkalista), jonka teemme itse. Sisäovet ja listat asennetaan taloyhtiön toimesta.
Onko rakennusteknisesti mahdollista laittaa ylimääräinen kipsilevy lastemme sisäseinille (ilman ovia) saadaksemme hieman enemmän kantavuutta?
Leikkaamme levyn niin, että se päättyy puulattian yläpuolelle. Mietin, mitä tapahtuu siellä, missä kipsilevy kohtaa kattopaneelin.
Talon toimittaja ei tarjoa OSB-vaihtoehtoa sisäseiniin. Olemme jättäneet pois maalauspaketin (tasoitus, tapetointi ja jalkalista), jonka teemme itse. Sisäovet ja listat asennetaan taloyhtiön toimesta.
Onko rakennusteknisesti mahdollista laittaa ylimääräinen kipsilevy lastemme sisäseinille (ilman ovia) saadaksemme hieman enemmän kantavuutta?
Leikkaamme levyn niin, että se päättyy puulattian yläpuolelle. Mietin, mitä tapahtuu siellä, missä kipsilevy kohtaa kattopaneelin.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 105 viestiä
Eikö siellä pitäisi olla jokin kattolista kattoa vasten?
Voit pyytää heitä laittamaan listat ja sokkelit kasaan, jotta voit asentaa ne, kun olet valmis ylimääräisten levyjen kanssa.
Mutta jos aiot vahvistaa, sinun täytyy käyttää kuituvahvistettua kipsiä. Tavallinen kipsi kipsin päälle olisi mielestäni hieman hukkaan heitettyä, jos tavoitteena on saada tukevat seinät.
Voit pyytää heitä laittamaan listat ja sokkelit kasaan, jotta voit asentaa ne, kun olet valmis ylimääräisten levyjen kanssa.
Mutta jos aiot vahvistaa, sinun täytyy käyttää kuituvahvistettua kipsiä. Tavallinen kipsi kipsin päälle olisi mielestäni hieman hukkaan heitettyä, jos tavoitteena on saada tukevat seinät.
Vaikka talovalmistaja ei tarjoa OSB:ta valinnaisena, voit yrittää neuvotella puuseppien kanssa. Ellei sitten seinät tule valmiina moduuleina.
Muutenhan on nopeasti tehty irrottaa kipsilevyt, laittaa OSB taakse ja kiinnittää ne takaisin.
Muista, että myös pistorasiat on siirrettävä eteenpäin ylimääräisen levyn kanssa seinällä.
Muutenhan on nopeasti tehty irrottaa kipsilevyt, laittaa OSB taakse ja kiinnittää ne takaisin.
Muista, että myös pistorasiat on siirrettävä eteenpäin ylimääräisen levyn kanssa seinällä.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 11 966 viestiä
Jos sisäseinät eivät tule valmiina tehtaalta, voidaan ne ratkaista paikan päällä. Älä kysy, vaan päätä, että asiat ovat juuri niin kuin haluat.
Toivottavasti tasoitatte ja saumaatte kattoon asti ettekä laita listoja. Ainakin minun mielestäni se on uskomattoman paljon tyylikkäämpää useimmissa tapauksissa. Kuitenkin on vaikea löytää kirvesmiestä, joka on valmis tekemään tämän tänään, mikä on johtanut siihen, että olen pyytänyt heitä vain työntämään kipsilevyt melkein koko matkan kattoon asti ja sitten olen saumannut itse.
Ei ole ongelma laittaa kaksinkertaisia kipsilevyjä myös seinille, joissa on ovia ja ikkunoita. On vain vaihdettava listat esimerkiksi oven ympäriltä. Jyrsinsin peitelistat, kun asensin saneerauskipsilevyt (seinään, jossa oli lasikuitutapetti) tässä jokin aika sitten, koska tästä tuli tyylikkäin (ja halvin).
Ei ole ongelma laittaa kaksinkertaisia kipsilevyjä myös seinille, joissa on ovia ja ikkunoita. On vain vaihdettava listat esimerkiksi oven ympäriltä. Jyrsinsin peitelistat, kun asensin saneerauskipsilevyt (seinään, jossa oli lasikuitutapetti) tässä jokin aika sitten, koska tästä tuli tyylikkäin (ja halvin).
Todella hyviä näkemyksiä kaikilta!
Pacman ja robert: Laitamme myös kattolistat itse.
Seinät rakennetaan paikan päällä, mutta koska emme saa oleskella rakennustyömaalla rakennusajan aikana, on vaikeaa neuvotella puuseppien kanssa.
Otan mukaan teidän input jatkossakin rakennusprojektiin!
Pacman ja robert: Laitamme myös kattolistat itse.
Seinät rakennetaan paikan päällä, mutta koska emme saa oleskella rakennustyömaalla rakennusajan aikana, on vaikeaa neuvotella puuseppien kanssa.
Otan mukaan teidän input jatkossakin rakennusprojektiin!
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 105 viestiä
Kokeilisin kuitenkin vielä puhua puuseppien kanssa. Vain siksi, että ette saa oleskella työmaalla, ei tarkoita, ettet voi yrittää ostaa niin, että puusepät asentavat OSB.G Gunnar_80 sanoi:
Tilaa kuorma OSB:tä sekä pussi kahvileipää ja lappu, jossa pyydät puuseppiä, että olisit erittäin kiitollinen, jos he voisivat laittaa levyt ennen kipsiä.. kaikki tulevat hyvälle tuulelle hyvästä kahvileivästä ja ylimääräisen työn kustannukset voit ottaa jälkikäteen.
Eikö tänään käytetä rasioita, joita voi ruuvata ulos? Sähköasentaja käytti sellaisia, kun teimme keittiömme uudelleen. Laitoimme myös OSB:tä ja kipsiä.P para sanoi:
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 105 viestiä
Se riippuu. Riippuu siitä, mistä sähköasentaja pitää. Minä käytän yleensä ABB rasioita, koska ne ovat edullisia, helppoja asentaa ja istuvat hyvin. Niissä on kaksi asentoa. Muita, esim. Schneider/Thorsman, voidaan säätää.JLyck sanoi:
Kuinka sitten aiotte seurata kaikkea huijausta, joka voidaan peittää? Ehkä siksi he eivät halua asiakasta sinne? Paljon asioita ei voi korjata jälkikäteen, joten on täysin hullua olla vierailematta omalla rakennustyömaallaan joka päivä.R Robert-san01 sanoi: