G
Rakennamme uutta taloa, jossa meillä on yksikerroksinen kipsilevy ja eristys sisäseinissä. Ulkoseinissä on OSB.
Talon toimittaja ei tarjoa OSB-vaihtoehtoa sisäseiniin. Olemme jättäneet pois maalauspaketin (tasoitus, tapetointi ja jalkalista), jonka teemme itse. Sisäovet ja listat asennetaan taloyhtiön toimesta.

Onko rakennusteknisesti mahdollista laittaa ylimääräinen kipsilevy lastemme sisäseinille (ilman ovia) saadaksemme hieman enemmän kantavuutta?
Leikkaamme levyn niin, että se päättyy puulattian yläpuolelle. Mietin, mitä tapahtuu siellä, missä kipsilevy kohtaa kattopaneelin.

Eikö siellä pitäisi olla jokin kattolista kattoa vasten?

Voit pyytää heitä laittamaan listat ja sokkelit kasaan, jotta voit asentaa ne, kun olet valmis ylimääräisten levyjen kanssa.

Mutta jos aiot vahvistaa, sinun täytyy käyttää kuituvahvistettua kipsiä. Tavallinen kipsi kipsin päälle olisi mielestäni hieman hukkaan heitettyä, jos tavoitteena on saada tukevat seinät.

• Tykkään
Hamkla ja 1 muu
  • Laddar…
Vaikka talovalmistaja ei tarjoa OSB:ta valinnaisena, voit yrittää neuvotella puuseppien kanssa. Ellei sitten seinät tule valmiina moduuleina.
Muutenhan on nopeasti tehty irrottaa kipsilevyt, laittaa OSB taakse ja kiinnittää ne takaisin.
Muista, että myös pistorasiat on siirrettävä eteenpäin ylimääräisen levyn kanssa seinällä.

• Tykkään
Gunnar_80 ja 1 muu
  • Laddar…
Jos sisäseinät eivät tule valmiina tehtaalta, voidaan ne ratkaista paikan päällä. Älä kysy, vaan päätä, että asiat ovat juuri niin kuin haluat.

• Tykkään
Gunnar_80
  • Laddar…
Toivottavasti tasoitatte ja saumaatte kattoon asti ettekä laita listoja. Ainakin minun mielestäni se on uskomattoman paljon tyylikkäämpää useimmissa tapauksissa. Kuitenkin on vaikea löytää kirvesmiestä, joka on valmis tekemään tämän tänään, mikä on johtanut siihen, että olen pyytänyt heitä vain työntämään kipsilevyt melkein koko matkan kattoon asti ja sitten olen saumannut itse.

Ei ole ongelma laittaa kaksinkertaisia kipsilevyjä myös seinille, joissa on ovia ja ikkunoita. On vain vaihdettava listat esimerkiksi oven ympäriltä. Jyrsinsin peitelistat, kun asensin saneerauskipsilevyt (seinään, jossa oli lasikuitutapetti) tässä jokin aika sitten, koska tästä tuli tyylikkäin (ja halvin).

• Tykkään
Gunnar_80
  • Laddar…
G
Todella hyviä näkemyksiä kaikilta!

Pacman ja robert: Laitamme myös kattolistat itse.

Seinät rakennetaan paikan päällä, mutta koska emme saa oleskella rakennustyömaalla rakennusajan aikana, on vaikeaa neuvotella puuseppien kanssa.
Otan mukaan teidän input jatkossakin rakennusprojektiin!

G Gunnar_80 sanoi:
Todella hyviä näkemyksiä kaikilta!

Pacman ja robert: Myös kattolistat asennetaan itse.

Seinät rakennetaan paikan päällä, mutta koska emme saa oleskella rakennustyömaalla rakentamisen aikana, on vaikeaa tehdä sopimuksia puuseppien kanssa.
Otan huomioon teidän mielipiteet jatkorakentamisessa!
Kokeilisin kuitenkin vielä puhua puuseppien kanssa. Vain siksi, että ette saa oleskella työmaalla, ei tarkoita, ettet voi yrittää ostaa niin, että puusepät asentavat OSB.

Tilaa kuorma OSB:tä sekä pussi kahvileipää ja lappu, jossa pyydät puuseppiä, että olisit erittäin kiitollinen, jos he voisivat laittaa levyt ennen kipsiä.. kaikki tulevat hyvälle tuulelle hyvästä kahvileivästä ja ylimääräisen työn kustannukset voit ottaa jälkikäteen.

• Tykkään
Rabbithole
  • Laddar…
P para sanoi:
Vaikka talotehdas ei tarjoa OSB:tä valinnaisena, voit yrittää neuvotella rakentajien kanssa. Ellei seinät tule valmiiksi moduuleina.
Muuten on melko nopeaa irrottaa kipsilevyt, laittaa OSB taakse ja kiinnittää ne takaisin.
Muista, että myös pistorasiat on siirrettävä ulos lisälevyn myötä seinällä.
Eikö tänään käytetä rasioita, joita voi ruuvata ulos? Sähköasentaja käytti sellaisia, kun teimme keittiömme uudelleen. Laitoimme myös OSB:tä ja kipsiä.

JLyck JLyck sanoi:
Käytetäänkö nykyään kierrerasiota? Sähköasentaja käytti sellaisia, kun teimme keittiömme. Laitettiin myös osb ja kipsilevy.
Se riippuu. Riippuu siitä, mistä sähköasentaja pitää. Minä käytän yleensä ABB rasioita, koska ne ovat edullisia, helppoja asentaa ja istuvat hyvin. Niissä on kaksi asentoa. Muita, esim. Schneider/Thorsman, voidaan säätää.

• Tykkään
abygg ja 1 muu
  • Laddar…
G
OK!
Aion nähdä, voinko lahjoa snickarna kahvileivällä;)(y)

• Tykkään
Mazen
  • Laddar…
R Robert-san01 sanoi:
Se vaihtelee. Riippuu siitä, mistä sähköasentaja pitää. Käytän yleensä ABB:n rasioita, koska ne ovat edullisia, helppoja asentaa ja pysyvät hyvin paikallaan. Niissä on kaksi asentoa. Toiset, esimerkiksi Schneider/Thorsman, ovat säädettäviä.
Niin se varmasti on. (y)

S
G Gunnar_80 sanoi:
OK!
Minun täytyy katsoa, voinko lahjoa kirvesmiehiä pullilla;)(y)
Hmmm taitaa tarvita aika paljon pullaa.... :)

• Tykkään
Pyromanapa
  • Laddar…
JLyck JLyck sanoi:
Eikö nykyään käytetä rasioita, joita voi kiertää ulos? Sähkömies käytti sellaisia, kun teimme keittiömme uusiksi. Laitettiin myös osb ja kipsilevyä.
Rakentaessa uusiksi yksinkertaisella kipsillä käytetään varmaankin halvimpia mahdollisia myös sähkörasioissa.

R Robert-san01 sanoi:
Kuitenkin yrittäisin vielä kerran puuseppien kanssa. Vain siksi, että ette saa oleskella rakennustyömaalla, ei tarkoita, etteikö teidän kannattaisi yrittää ostaa niin, että puusepät laittavat OSB.
Kuinka sitten aiotte seurata kaikkea huijausta, joka voidaan peittää? Ehkä siksi he eivät halua asiakasta sinne? Paljon asioita ei voi korjata jälkikäteen, joten on täysin hullua olla vierailematta omalla rakennustyömaallaan joka päivä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.