14 456 lukukertaa ·
20 vastausta
14k lukukertaa
20 vastausta
Sahaaminen 45 asteen kulmassa 45 asteen kallistuksella
Tarvitsen tehdä tämä kattolistalla/stukkolla (joka on valmistettu styroksista) ja paras vaihtoehto minulle näyttää olevan kulmapöytä. Mutta netissä näkemäni kulmapöydät voivat sahata vain joko 45 astetta tai 45 asteen kallistuksella sahanterällä – ei molempia samanaikaisesti (katso kuva). Vai olenko väärässä? Yksi vaihtoehto olisi ostaa sahaterä huokoisille materiaaleille ja käyttää olemassa olevaa jiirisahaani. Se voi sahata molemmat kulmat samanaikaisesti. Mutta jos sahaa suurella nopeudella terällä, voi olla, että ei saa tasaista ja hienoa pintaa niin herkälle materiaalille kuin styroksi? Mitä minun pitäisi tehdä?
Sahaa pala 45 asteen kulmaan ja laita se laatikkoon siten, että lista on 45 asteen kulmassa laatikossa. Pientä säätöä ger-laatikon kiinnittämisessä kaltevuuden kanssa tietenkin tulee, mutta ratkaiset ongelman suhteellisen helposti.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
En näe, että tässä olisi mitään ongelmaa tehdä tämä katkaisu-jiirisahassa.Nyteknik sanoi:
Käytä vain rauhallisesti syöttöä.
Enkä usko, että mitään erityistä terää tarvitsisi.
Mutta kokeile muutamalla jäännöspalalla ensin
Tai ota sellainen kulmalaatikko, josta laitoit kuvan ja laita sinne kulmasahasi. Sahaa sitten ylimääräinen leikkaus siihen kulmaan, jonka haluat, syvyyden säätöruuvilla asetettuna, niin sinulla on sitten tarvitsemasi kulmalaatikko!
Kuitenkin testaisin ensin jiirisahassa, kuten KnockOnWood kirjoittaa. OFta käy ilmi, kun on päässyt vauhtiin, että kulman pitäisi olla 44 astetta tai 47 tai... Silloin on tietenkin mukava pystyä vaihtelemaan kulmaa hieman enemmän.
Kiitos kaikista vastauksista! Minulla on kuitenkin vaikeuksia ymmärtää, miten saan aikaan 45 asteen kulman, jota tyttö on sahaamassa tässä kuvassa. Mistä tiedän, että lista/stuckatur on juuri 45 asteen kulmassa? Kuvassa näyttää siltä, että tämä tehdään korvakuulolta. https://www.maison.com/brico-travau...lures-decoratives-plafond-7718/galerie/35701/
Magnus E K
Talon omistaja
· Östergötland
· 4 614 viestiä
Magnus E K
Talon omistaja
- Östergötland
- 4 614 viestiä
Mokasin todella pahasti sahatessani sellaisia edelliseen asuntooni. Sisäkulmiin tuli isoja reikiä. Mutta ne olivat valkoisia styroksilistoja, joten niitä pystyi korjaamaan jotenkin lateksilla. En ajatellut sitä jälkeenpäin enkä saanut siitä mitään kommentteja myynnin yhteydessä.
Ha ha!Magnus E K sanoi:
Olen sahannut paljon solumuovia pyörösahalla. Ei ole mitään ongelmaa. Muista vain, ettet sahaa 45 asteen kallistuksella ja 45 asteen kiertämisellä jiirisahassa. Se menee pieleen. Listat ovat yleensä melko kalliita, ja on hankalampaa kuin uskoisi saada kulmat oikein. Foorumilla on kirjoitettu paljon asiasta. Jos aiot sahata listaa tasolla, eli makaamassa takaosa sahapöytää vasten, 90-asteen kulmassa kallistus on 30 astetta ja kierto 35,3 astetta. Sitten täytyy pitää huolta mikä on ylös ja alas ja mikä on säästettävä ja heitettävä puoli terästä. Useimmat turhautuvat ensimmäisillä kerroilla kun asentavat kattolistoja. Olen kirjoittanut siitä vähän ohjeita foorumille. Niiden pitäisi olla löydettävissä. Monet muut ovat myös selittäneet menetelmää. Etsi ja lue ennen kuin alat sahata kalliita materiaaleja pilalle.
Huomaan nyt, että jos sahaa 45 asteen kulmalla ja 45 asteen kallistuksella, niin saa taulun kehyksen. Joka sinä olet kuvassa. Mutta 30 astetta, puhumattakaan 35,3 asteesta, ei ole mitään, mitä sahaisi viistekulmalaatikolla...mattiasp sanoi:
Viimeksi muokattu: