1 590 lukukertaa ·
11 vastausta
2k lukukertaa
11 vastausta
Ruuvataanko samalla kun liimattu tappi kovettuu/vai?
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 295 viestiä
Onko se märkätila(?) niin sinun pitäisi ensin täyttää reikä silikonilla, laittaa tulppa sisään, täyttää tulppa silikonilla ja sitten ruuvata. Muissa tiloissa ei ole väliä, kunhan tulppa ei käänny kun aloitat ruuvaamisen.
Kiitos tiedosta.I InsidersUnited sanoi:
Se on märkätilassa, mutta yli 1,2 m päässä suihkusta ja patterin yläpuolella. Ajattelin käyttää asennusliimaa (Pattex No More Nails, jota minulla on kotona). Käykö silikonikin yhtä hyvin? Minulla on myös märkäsilikonia kotona, mutta haluan varmistaa, että tulpat pysyvät kunnolla. Onko eroa liiman ja silikonin käytössä?
Tässä ovat tulpat, joita minulla on kotona. En tiedä, onko joku niistä parempi käyttää kaakelille ja huokoiselle materiaalille.
Kyllä, siinä on ero. Et saa käyttää liimaa ollenkaan. Pluggen tulee pysymään, jos käytät järkevää plugia. Sen sijaan sinun pitäisi ehdottomasti käyttää silikonia, jotta se olisi veden (höyry) tiivis.
Mikä on seinämateriaali? Sanot huokoista, mutta mikä tarkemmin ottaen se on?
Mikä on seinämateriaali? Sanot huokoista, mutta mikä tarkemmin ottaen se on?
Okei, totta kai.tommib sanoi:
Talo (asunto) rakennettu 1948. Kova betonissa kantavissa, mutta jonkinlaista kevytbetonia ei-kantavissa seinissä. Aina tulee mustaa pölyä ulos. Olen aiemmin kokenut ongelmia kun yritän kiinnittää jotain. Haluat sen tietylle paikalle ja voi olla onkaloita tai erittäin huokoista. Asia, jonka aion ruuvata kiinni, täytyy silloin tällöin kääntää, joten sen täytyy pysyä kunnolla. Ajattelin, että mitä enemmän voin varmistaa, että se pysyy, sen parempi.
Onko joku tapeista sopimaton, vai ehkä kaikki kolme?
Mielellään pitäisi olla kevytbetonitulppa, jos se on mitä sinulla on. Ne voivat kuitenkin olla vaikeita saada läpi kaakelin. Katso Tox-versioita, luulen että se on nimeltään Ytox. Fischer GB on muuten hyvä, mutta se ei mene läpi kaakelin millään järkevällä tavalla.
Okei, tarkistan. Mutta eikö nämä ole kumista ja kierry/vedäytyvät ontelossa. Mikä on ongelma laatoille näissä tulpeissa? Olen asentanut muita asioita tavallisilla tulpeilla kuten kuvassa, ja ne ovat toimineet hyvin useimmiten. Vaikka myös joskus ne ovat pyörineet ympäri ja olen joutunut siirtymään suurempaan kokoon tai tekemään uusia reikiä viereen. Kuten hytommib sanoi:
Asennus tapahtuu muuten laattojen välisessä saumassa. Jos sillä on mitään merkitystä.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 166 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 166 viestiä
Kuulostaa kuonakiveltä/kuonalaatoilta: https://sv.wikipedia.org/wiki/SlaggtegelM marp68 sanoi:
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 295 viestiä
Tyylikästä, Sitä voit käyttää heti, se on ruuvi/tulppa mikä pitää sen paikoillaan, silikoni on vain siellä tiivistämässä 👍
OkeiI InsidersUnited sanoi:
Mutta ajatus oli liimata plugi varmistaakseni, että se pysyy todella kunnolla kiinni eikä ala löystyä jonkin ajan kuluttua, kun tankoja käännellään edestakaisin, roikotetaan esineitä niissä jne. Ruuvit ja plugit kun tuppaavat tekemään niin, kun kyse on liikkeistä. Pitäisikö minun ehkä sittenkin käyttää montagemassaa.
Klikkaa tästä vastataksesi