26 881 lukukertaa ·
15 vastausta
27k lukukertaa
15 vastausta
Hauska ketju :) Pitäisikö ostaa Byggmaxista vai Beijeristä?
Sivu 1 / 2
Kirjoitin Byggmax ja Beijer mutta olisin yhtä hyvin voinut kirjoittaa Bauhaus ja XL. Onko halpa aina huonoa vai onko joskus laatu samaa? Olen utelias mitä muut sanovat ja aloitan omalla mielipiteelläni
Minun käsitykseni on, että puutavara Byggmaxilta on samaa laatua kuin useimmat muutkin. Sama pätee lastulevyihin, kipsiin, betoniin, kyllästettyyn puuhun jne.
Sitä vastoin mielestäni heidän maalinsa on heikompilaatuista, jotkut ruuvit ovat todella kamalia, käytän nykyään vain essveä ja mielestäni ero on huomattava
ja asensin heidän klikattavaa lattiaa monta vuotta sitten ja sen asentaminen oli vaikeaa. Parketin laatu oli ihan ok mutta se ei ollut oikea klikattava lattia. Eli asennat lattian ilman ongelmia ja se vain napsahtaa
Siitä on jo muutama vuosi kun asensin lattian, joten se voisi olla parantunut. Mutta äskettäin töissä asensimme klikattavan lattian Bauhausista, jolla oli sama ongelma. Eli sen asentaminen kesti kauan. Joten halvemmat klikattavat lattiat saattavat olla heikompilaatuisia.
Kuten sanottu, en ajatellut että minulla olisi oikea vastaus, vaan mielestäni tämä oli hauska ketju aloittaa ja olen utelias mitä te muut sanotte
Minun käsitykseni on, että puutavara Byggmaxilta on samaa laatua kuin useimmat muutkin. Sama pätee lastulevyihin, kipsiin, betoniin, kyllästettyyn puuhun jne.
Sitä vastoin mielestäni heidän maalinsa on heikompilaatuista, jotkut ruuvit ovat todella kamalia, käytän nykyään vain essveä ja mielestäni ero on huomattava
Siitä on jo muutama vuosi kun asensin lattian, joten se voisi olla parantunut. Mutta äskettäin töissä asensimme klikattavan lattian Bauhausista, jolla oli sama ongelma. Eli sen asentaminen kesti kauan. Joten halvemmat klikattavat lattiat saattavat olla heikompilaatuisia.
Kuten sanottu, en ajatellut että minulla olisi oikea vastaus, vaan mielestäni tämä oli hauska ketju aloittaa ja olen utelias mitä te muut sanotte
Jäsen
· Västra Götaland
· 3 566 viestiä
Ostan 20-30 kkr/kuukausi rakennusliikkeessä, tosin enimmäkseen maalia ja lattiaa, mutta mielestäni ne ovat yleensä hyviä tavaroita. Minun rakennusliikkeessäni puutavara on peräisin Södralta ja niin on myös Beijersilla. Byggmaxin omamerkkiset silikoni/liima jne. ovat Bostikilta, eikä niissä ole valittamista. Lattialaittajilla ei ole valittamista lattioista.
Ostan kaiken puutavaran XL:stä, koska se on aina suoraa ja siistiä, Bauhausilla on selvästi huonointa puutavaraa, koska he antavat nauhojen olla kiinni puutavarapaketeissa, mikä tekee niistä kuin banaaneja. Väri ja tasoite, jotka ovat rakennusliikkeen omaa merkkiä, ovat yleensä täysin kelvottomia. Ruuvit ostan aina spaxilta tai jettingiltä. Rakennuslevyt ovat samanlaatuisia myös halpakaupoissa.
Mutta itse puutavaran laatu ei ole ero vai miten on Byggmaxin ja XL:n välillä? Tai bauhaus sitten?
Minusta puutavara on samaa, mutta Byggmaxilla on usein enemmän tyhjää. Eli kun ostat puutavaraa, kaikki mikä on jäljellä, on banaaneja
Mitä tulee peltiin ja ränneihin, mielestäni ne ovat huonompia Byggmaxilla ja heidän pelti on myös ohuempaa.
Mutta huomattavasti halvempaa kuin tunnetut merkit. Joten se on tasapainokysymys.
Minusta puutavara on samaa, mutta Byggmaxilla on usein enemmän tyhjää. Eli kun ostat puutavaraa, kaikki mikä on jäljellä, on banaaneja
Mitä tulee peltiin ja ränneihin, mielestäni ne ovat huonompia Byggmaxilla ja heidän pelti on myös ohuempaa.
Mutta huomattavasti halvempaa kuin tunnetut merkit. Joten se on tasapainokysymys.
Lujuudessa ei varmasti ole eroa XL:n ja byggmaxin välillä, mutta ei ole kovin hauskaa rakentaa seinää banaanipuusta, XL on toki hieman kalliimpi mutta saa mitä maksaa, ja heillä on osaava henkilökunta, halpa ja hyvä on virheellinen ilmaus.
Sama täällä, olen saanut puutavaran kotiin kuljetettuna sekä Beijeristä että karlhedinistä halvemmalla kuin mitä se olisi maksanut itse noudettuna byggmaxilta, aina kannattaa neuvotella kun tarvitsee vähän enemmän tavaraa.
Minulla on aivan toisenlaisia kokemuksia. Olen ostanut vähän pieniä rimoja 2"x2", jotka näyttivät banaaneilta byggmaxissa. Ei näyttänyt niin käyrältä, kun lastasin niitä, mutta kotona huomasin, että ne olivat kunnolla käyriä. Voi vaihdella kaupassa ja erissä.
Olen yrittänyt asioida Byggmaxissa, mutta tulen enimmäkseen vihaiseksi... Kyseessä ovat olleet lankut, paneelit sekä raakapuu. Lankut olivat kieroja ja vääntyneitä, jos jotain oli edes jäljellä kasassa, pituudet vaihtelivat paljon jne. Olin ystävän kanssa, joka aikoi rakentaa terassin. Ostimme terassiruuvit, joita ei voinut käyttää, koska urat olivat niin huonot, että kärki vain liukui (ruuvi ei kestänyt mitään, katkesi jopa kun lopulta sain otteen kärjellä ja se meni kankeasti puuhun). Pilarit olivat OK, mutta lankut ja terassilauta olivat huonoja.
Entinen appi osti halvempaa maalia - oli uskomattoman hankalaa maalata ja vaati 4-5 kerrosta peittääkseen ja tulos ei ollut siisti.
Bauhausissa ja K-Raudassa on hieman parempi, mutta ei paljoa puolella. Listat ja peitelistat ovat usein parempia Bauhausissa, koska heillä ei ole kaikkea puurakenteiden hallissa kosteudessa ja kylmässä. En mielestäni eroa levyissä ole niin suurta, että kannattaa matkustaa kauemmas niiden takia, vaan ostan sieltä, missä on lähimpänä ja minne muutenkin menen. Nyt olenharrastenikkari ja omakotiasukas, joten en osta suuria määriä, mutta jos tekisin, neuvottelisin ehdottomasti puutavarakaupan kanssa, joka toimittaa hyvää laatua ja maksaisin ylimääräiset eurot. Työ kulkee nopeammin ja helpommin hyvällä materiaalilla. (ja vältän sydänkohtauksen...)
Entinen appi osti halvempaa maalia - oli uskomattoman hankalaa maalata ja vaati 4-5 kerrosta peittääkseen ja tulos ei ollut siisti.
Bauhausissa ja K-Raudassa on hieman parempi, mutta ei paljoa puolella. Listat ja peitelistat ovat usein parempia Bauhausissa, koska heillä ei ole kaikkea puurakenteiden hallissa kosteudessa ja kylmässä. En mielestäni eroa levyissä ole niin suurta, että kannattaa matkustaa kauemmas niiden takia, vaan ostan sieltä, missä on lähimpänä ja minne muutenkin menen. Nyt olenharrastenikkari ja omakotiasukas, joten en osta suuria määriä, mutta jos tekisin, neuvottelisin ehdottomasti puutavarakaupan kanssa, joka toimittaa hyvää laatua ja maksaisin ylimääräiset eurot. Työ kulkee nopeammin ja helpommin hyvällä materiaalilla. (ja vältän sydänkohtauksen...)
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 2 705 viestiä
Ostan puutavaraa paikallisesta xl-byggistä, myös pieniä tavaroita, mutta melko paljon myös byggmaxista.
Esimerkki, pyysin laskun meidän terassista sis. ruuvit jne. sekä puutavaran toimituksen, se olisi maksanut noin 1000:- vähemmän kuin kaikki byggmaxista (lisäksi minun olisi pitänyt noutaa se silloin). En kadu, että xl-bygg sitten myi 145x34 terassilautaa 120x28:n sijaan (maksoi noin 1000:- enemmän meidän 60m2 terassille)
Esimerkki, pyysin laskun meidän terassista sis. ruuvit jne. sekä puutavaran toimituksen, se olisi maksanut noin 1000:- vähemmän kuin kaikki byggmaxista (lisäksi minun olisi pitänyt noutaa se silloin). En kadu, että xl-bygg sitten myi 145x34 terassilautaa 120x28:n sijaan (maksoi noin 1000:- enemmän meidän 60m2 terassille)
S
SwiftD
Kaikkitietävä
· Sverige
· 1 715 viestiä
SwiftD
Kaikkitietävä
- Sverige
- 1 715 viestiä
Pikkujutut ja yksittäiset laudat ostan Byggmaxista. Suuremmat tilaukset puutavarasta, sementistä, eristeistä jne. teen paikallisesta maatalouskaupasta, jolla on parempi laatu, hinnat ja toimittaa kaiken 500kr hintaan.
Miksi vaivautua peräkärryn kanssa, ajaa edestakaisin 20 kertaa, kun voi vain soittaa puhelun ja saada kaiken toimitettuna seuraavana päivänä kotiovelle?
Miksi vaivautua peräkärryn kanssa, ajaa edestakaisin 20 kertaa, kun voi vain soittaa puhelun ja saada kaiken toimitettuna seuraavana päivänä kotiovelle?