Olen rakentanut kaksoisautotallin, jonka kattokorkeus on 3,5 m. Nyt olen miettinyt, että koko toista lyhyttä seinää pitkin voisi tehdä hyllyn tai parvekkeen, kuten puuseppä sanoi. Ajattelin, että se ulottuisi päätyseinältä toiseen kattotuoliin syvyyssuunnassa. Se olisi noin 2,40 metriä. Ajattelin ensin kiinnittää kantopuun seinään ja sitten kantopuun, jossa on palkit ylös kattotuoleihin asti. Kattotuolipiirustusten mukaan kattotuolit on mitoitettu hyötykuormalle, joka on 50 kg/m². Ajatuksena on säilyttää ensisijaisesti autonosia hyllyllä. Ei kuitenkaan raskaita moottoreita, vaan lokasuojia ja sisustusta ja niin edelleen. Harrastan autoja. Luuleeko joku, että tämä toimisi? Lähetän kuvan piirustusehdotuksesta. Ajattelin kiinnittää palkit naulalevyillä. Voisi myös laittaa palkkeja toiseen kattotuoliin.
Se tarkoittaa, että voit lastata noin 40 kg per metri hyllyä, mukaan lukien hyllyrakenteen oma paino (joka on melko pieni). Se riittää varmasti moniin tarpeisiin.
Se kuulostaa siltä, että voin ryhtyä toimeen. Minulla on autotalli täynnä näyttöjä ja ovia sekä muita osia Citroen Padda -autoon. Aion kunnostaa autotallin sisätilat tänä syksynä ja talvena, ja ajattelin aloittaa hyllystä, jotta saan tavaroita pois tieltä. Varmaan punnitsen mitä laitan sinne ja kirjoitan ylös sopivaan sääntöön
Olen aina ihaillut Citroënia etäältä. Upea muotoilu ja rohkea suunnittelu, mutta ehkä ei säästäväiselle autonomistajalle. Padda (ID 19) oli vuosikymmeniä edellä aikaansa kun se tuli 1955? Pidä painot hallinnassa niin se järjestyy.
Joo, vanhan paddan ajamisessa on hyvät ja huonot puolensa. Ihanaa kun se toimii, mutta paljon voi mennä pieleen. Olen työskennellyt Citroen-mekaanikkona siihen aikaan, kun liikenteessä oli muutamia padda-autoja, ja siitä on hyötyä.
Olisiko etua ripustaa hylly molempiin kattoorsiin? Siinä olisi vähän enemmän tukipuita tiellä, mutta se tuntuu toissijaiselta.
Kiitos avusta. Tiedän, että olet auttanut minua aiemmin ja sinulla on täysi hallinta tällaisista asioista.
Jos olet huolissasi painosta, voit asettaa useita reglar yläpintaan kattotuolin yksi ja kolme välille ja siten jakaa kuorman kolmelle kattotuolille yhden sijaan.
Epäilen, että kattotuolit on kuitenkin yhdistetty yhteen kattotuuletin ja muut kautta.
Sitten aion luultavasti asentaa muutamia palkkeja yläosaan kulkusiltaa varten. Siitä tulee sitten kuten Lostmoose ehdottaa. Pitää vain kiinnittää ne kunnolla tukivarteen, jos se nyt auttaa jollain tavalla. Mutta tärkeintä on luultavasti pitää kuorma hallinnassa.
Mitä suosittelette hyllyn lattiamateriaaliksi? Ajattelin lastulevyä, mutta ehkä voisi käyttää raakaponttia tai vastaavaa. Sen pitäisi kestää jonkin verran tavaroita ja että siellä voi ryömiä, kun hakee jotain. Se saisi myös olla edullinen. Tarkistin käsikirjasta ja 120 lattianiskat kestävät 1,30 parvekkeella, joten sen pitäisi toimia täälläkin. Todellinen spv on tuskin enempää kuin 1,30.
Tavallinen lastulevy ei kestä 120 cm väliä. Råspont on jäykin, kevyin ja halvin. Parhaan mukavuuden saamiseksi mieluiten noin 35 mm paksu, mutta 23 mm sopii satunnaiseen käyttöön.
Katsoin Byggmaxilta ja siellä lattialastulevy on hieman halvempaa kuin raakalauta per neliömetri. Sitten katsoin 20x120 mm raakapuuta ja sen pitäisi kestää käyttää cc 60. Mutta lattialastulevy tuntuu helpommalta ja nopeammalta asentaa ja kuten sanottu, hieman halvempaa.
Olisin käyttänyt raakalautaa ja jättänyt jotain lisäämättä päälle, koska raakalauta voi imeä kosteutta ja mahdollisia öljyjä ilman, että vaurioituu samalla tavalla kuin lastulevy. Tuntuu myös siltä, että lastulevy on raskaampaa, mutta ehkä se arvioidaan väärin, koska sitä on vaikeampi nostaa sen kömpelyyden takia.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.