Hei
Meillä on ollut paikan päällä rakennettuja komeroita, jotka olemme purkaneet. Ja sisäkatto on aiemmin ulottunut näihin komeroihin asti. Joten nyt meidän täytyy laittaa sinne jotain niin, että se osa saa saman korkeuden kuin muu katto, ilman että tarvitsee vaihtaa koko kattoa. Onko jollakulla vinkkejä, miten voisimme tehdä sen helpoiten?

• Kattoon tehty aukko tilassa, jossa aiemmin oli vaatekaappi, puinen kattorakenne näkyvissä.
A
T ToT15 sanoi:
Hei
Meillä oli kiinteät vaatekaapit, jotka olemme purkaneet. Ja sisäkatto on aiemmin mennyt näihin vaatekaappeihin asti. Joten nyt meidän täytyy laittaa jotain siihen, jotta se osa tulee samaan korkeuteen kuin muu katto, vaihtamatta koko kattoa. Onko jollain vinkkejä, miten voimme tehdä sen helpoiten?
Minkälainen sisäkatto se on?

Rejäl sanoi:
Minkälainen sisäkatto on kyseessä?
Näyttää olevan tavallista puulautaa.

Tarkoittiko varmaan sitä valkoista osaa? 😁

T Tompafix sanoi:
Tarkoitit varmaan sitä valkoista osaa? 😁
😅 se on alkuperäinen sisäkatto, joka on talon rakennusajan 70-luvulta. Googlasin ja esiin tulee: essca ristikkolevyt, eräänlainen huokoinen levy, kuten treetex. En tiedä tarkalleen, mitä se on.

T ToT15 sanoi:
Se näyttää olevan tavallista puulankkua.
Tästä näkyy kuinka se näyttää osassa kattoa. Ne valkoiset vaikuttavat olevan jotain essca-levyjä.

• Puu- ja valkoiset levyt kattopaneelissa, vasemmalla puupaneelit ja oikealla valkoiset levyt, mahdollisesti essca-levyjä.
Minulla on täsmälleen sama ongelma. Tarvitsen myös sellaisia levyjä katon täydentämiseen. Jos en löydä sellaisia, aion repiä alas omat levyni ja laittaa kipsiä kattoon. Haluatko siinä tapauksessa minun vanhat levyni? Missä asut?

Ilmoita mielellään, jos onnistut saamaan sellaisia levyjä jostain.

O Olf Oggler sanoi:
Minulla on täsmälleen sama ongelma. Tarvitsen myös sellaisia levyjä täydentämään kattoa. Jos en löydä mitään, aion purkaa omat levyni ja laittaa kattoon kipsilevyjä. Siinä tapauksessa ehkä haluat vanhat levyni? Missä asut?

Ilmoita mielellään, jos saat käsiisi sellaisia levyjä jostain.
Kyllä, mielellään jos aiot joka tapauksessa purkaa ne.
Ottaisin mielelläni vastaan.
Asun Nykvarnissa. Entä sinä?

asun Uppsalassa.

• Tykkään
ToT15
  • Laddar…
Se on mahdollista ratkaista, vaikka se onkin hieman aikaa vievää.

Mikä on tarkka paksuus vanhoilla levyillä, jotka peittävät muun sisäkaton?

Voidaan asettaa paikalleen käsiteltävä levy, joka on yhtä paksu, sitten teräsviivaimen tai suorakulman ja mattoveitsen tai vastaavan avulla luoda vanhempien levyjen urat/kuviot, mahdollisesti tasoittaa hieman ja sitten maalata koko sisäkaton uudelleen.

Esimerkiksi olen luonut uudelleen useita metrejä erittäin kehittynyttä 120 vuotta vanhaa stukkolistaa ruusukuviolla ja liljoilla vanhoissa STHLM-asunnoissa, joten melkein kaiken voi korjata.

Terveisin Jawen

• Tykkään
ToT15
  • Laddar…
Minun osaltani se on melko pieni huone. Joten silloin kuulostaa huomattavasti helpommalta repiä kaikki alas ja pystyttää jotain uutta.

Mistä saa kiinni kipsilevyjä, joissa on viistetyt reunat myös lyhyellä sivulla?

Tarkoitan siis täyskokoisia kipsilevyjä, joissa on tasoitereunat ympäriinsä.

J jawen sanoi:
Se on mahdollista ratkaista, vaikka se onkin hieman aikaa vievää.

Mikä on vanhojen levyjen paksuus, jotka peittävät muun sisäkaton?

Täytyy asettaa käsiteltävä levy, joka on yhtä paksu. Sitten teräsviivaimen/suorakulman avulla mattoveitsellä tai vastaavalla luoda vanhempien levyjen urat/kuviot, mahdollisesti paikata hieman ja sitten maalata koko sisäkatto.

Esimerkiksi olen uusinut useamman metrin hyvin edistynyttä 120 vuotta vanhaa stukatūrireunusta ruusukuvioin ja liljoin vanhoissa Helsingin asuntoissa, joten melkein kaiken voi korjata

Terv. Jawen
Fiksu 👍🏻👍🏻
Hyvä asia on, että siihen tulee liukuovet, joten se osa, jossa ei ole valkoista kattoa, jää kaapin sisäpuolelle. Siksi ei ole välttämätöntä, että kuvio on sama kuin ylhäällä olevissa levyissä 😊
Ehkä pitäisi leikata valkoiset levyt suoriksi ja sitten asettaa sellainen levy siihen, kuten kirjoitat.

• Tykkään
jawen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.