Hei!
Olen tekemässä autotallia kuntoon nyt, se on lämmin autotalli yhdistettynä omakotitaloon.
Tällä hetkellä seinät ovat rumia täynnä ruuvinreikiä ja vaurioita.
Miten korjaan tämän parhaiten? Onko remontoitava kipsilevy sopiva?
Miten kiinnitän ne? Ruuvilla vai liimalla?
Millä tasoitan saumat?

Kuinka alas lattiaa kohti pitäisi mennä? Pitäisikö kipsilevyn olla lattiaa vasten vai pitäisikö olla pieni ilmarako?
Garagessa on betonilattia, ja sekin saa kohennuksen graniittikeraamisilla laatoilla, joita nyt suunnitellaan.
Sitten aion asentaa metallilistan, joka toimii "jalkalistana".

Mitä mieltä olette tästä? Tulkaa ehdotuksilla, jotta minulla olisi joku, jonka kanssa ideoita voi pallotella :)

Jos se on nyt kipsiä, harkitse sen ottamista alas ja laita uutta, tarkista ensin mitä remonttikipsi maksaa.
Tai laita tavallista kipsiä yksi kerros lisää.
Kipsin korkeus pitää varmaan sovittaa lattialla olevan veden määrän mukaan.

Protte

Hei,
olen kokeillut pari eri menetelmää vanhojen "rikkinäisten" seinien korjaamiseen. 1) remonttitapetti, joka kiinnitetään märkätilan liimalla. Tapetit asetetaan reuna reunaan. Se on melko paksu ja tulee rullissa. 2) remonttikipsi, jonka asensin kiinnitteellä (sain vihjeen täältä foorumilta). Kiinnitin ruuveilla, mutta poistin ruuvit ennen pakkelointia. Juuri sillä seinällä se oli parempi valinta, sillä yläosa oli hieman heiluvampaa masoniittiseinää ja alaosa kevytbetonia. Limmaaminen kaiken päälle s a s ja tuloksena oli vakaa ja tukeva seinä.
Molemmat menetelmät toimivat hyvin. Mutta jos sinun tapauksessasi on koolauksia vanhan kipsin takana ruuvien kiinnittämistä varten, olisin ehkä valinnut ruuvata remonttikipsin, jos halusin sen siistiksi. Olen myös kuullut niistä, jotka ovat käyttäneet rakennusliimaa. Omassa autotallissani en vaadi viimeistelyä, joten voisin ajatella ruuvata esimerkiksi vanerin, johon on helppo kiinnittää asioita seinille.
Jos on vaara kosteudelle, olisin jättänyt raon alareunaan, kuten itsekin mainitsit.

Lisäys: saumojen pakkelointiin saat satakin erilaista ehdotusta, mutta suosittelen ensin kiinnittämään niin sanotun maalarinteipin (paperiteippi) märkätilaliimalla saumojen päälle. Sitten pakkeloida jollain helposti työstettävällä pakkelilla, kuten Alcro Lätt Hand (luulen, että se on sen nimi). Niin sanotut itseliimautuvat lasikuitunauhat, joita myydään joka puolella, eivät ole kovin hyviä.

Viimeksi muokattu:
valitsisin laittaa 13 mm kipsilevy olemassa olevan päälle ja siirtää saumat, se ei luultavasti ole kalliimpi kuin renoveringsgips
ruuvi molempien läpi 42 mm kipsiruuveilla

Ruuvata remonttikipsilevy voi olla vaikeaa, koska se on 90 cm leveä ja tukipuut todennäköisesti 60 cm välein, joten se osuu joka toiseen saumaan.

• Tykkään
BVP
  • Laddar…
prototypen sanoi:
Ruuvata remonttikipsilevyä voi olla vaikeaa, kun se on 90 cm leveä ja koolaukset luultavasti 60 cm välein, joten ne täsmäävät joka toisessa saumassa.

Protte
silloin 120 kipsi toimii

Jos mahdollista, ota alas vanhat kipsilevyt ja asenna uudet 13 mm, vaihtoehtoisesti aseta 13 mm vanhan kipsilevyn päälle. Ei ole järkeä käyttää kunnostuskipsiä, koska ne ovat noin 20:- kalliimpia per levy, menevät rikki paljon helpommin eivätkä anna samaa vakautta. Kunnostuskipsin voit laittaa ahtaaseen käytävään tai pieneen asuntoon ja vastaaviin paikkoihin, joissa jokainen mm on arvokas.

en tiedä kuinka huonossa kunnossa seinät ovat, mutta tasoittaminen voisi olla vaihtoehto gyprocin vaihtamiselle?

Kiitos kaikista vastauksista!
Koko seinän tasoitus voisi mahdollisesti olla tehtävissä, en ole katsonut kovin tarkasti suurempien reikien perään, olen kuitenkin nähnyt yhden käsipohjan kokoisen, mutta ei ole ongelma täyttää erilaisia naula- ja ruuvireikiä tasoitteella.

Aion vertailla hintoja, mitä eroa on käyttää 6mm ja 13mm kipsilevyjä, mielenkiintoista, että paksummat olisivat halvempia.

Tällä hetkellä seinät ovat maalattu narsissinkeltaisiksi, ja aiempien kaappien takana seinä on vaaleanruskea.
Kysymys on, kuinka paljon enemmän maalia kuluu pelkästään tasoittaa ja maalata valkoiseksi verrattuna uusien kipsilevyjen asentamiseen ja valkoiseksi maalaamiseen.

Tietenkin on hyvä pitää mielessä, mihin lopulliset kustannukset ja työajat päätyvät.

Mitä mieltä olette kipsi kipsin päälle tai vanhan kipsin purkamisesta ja korvaamisesta uusilla levyillä?

Ystävällisin terveisin, Jimmie

Ehkä kompromissi - vaihda vain todella huonot levyt ja kitata muilta osin? Silloin kuluu vähemmän materiaalia.

Olen tarkistanut tarkemmin nyt.
Sivuseinät on kipsattu 13 mm kipsilevyillä, jotka ovat 1200 mm leveitä.
Autotallin takaseinä on väliseinä varasto-osaan, jossa on lastulevyä.
Koolaukset ovat 600 mm välein.

Ei ehkä kannata pelkästään tasoittaa, joten mitä tekisit?

Vaihtoehto 1: remonttikipsi nykyisen seinän päälle
Vaihtoehto 2: 13 mm kipsi nykyisen seinän päälle
Vaihtoehto 3: purkaa nykyinen seinä ja asentaa uudet 13 mm kipsilevyt?

Vaihtoehto 2 epäröimättä, siirrä saumat

Ilman silmänräpäystä 2.
Kaksoislevytys ei ole mitään epätavallista ja on usein vaatimus rakennuksen eri osissa.

Protte

Kiitos vastauksista!
Tulen käyttämään tätä, olette vakuuttaneet minut!
Käytetäänkö 42mm gipsskruv kuten joku sanoi aiemmin ketjussa?
Mikä menetelmä suositellaan hyllyjen jne. ripustuspisteille?

Jimmu sanoi:
Kiitos vastauksista!
Tulen tekemään näin, olette vakuuttaneet minut!
Käytetäänkö 42mm kipsiruuvia kuten joku sanoi aiemmin ketjussa?
Mikä menetelmä suositellaan hyllyjen jne. ripustuspisteisiin?
Olen samaa mieltä!
Kaksinkertainen kipsi on kultaa!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.