5 621 lukukertaa ·
23 vastausta
6k lukukertaa
23 vastausta
Rapatut seinät vai kevytbetoni? Mitä proppua + ruuvia
Hei kaikille! Olen äskettäin muuttanut uuteen asuntoon, ja edellisessä kohtasin vain kipsiä ja kovaa betonia.
Uudessa kodissa seinät ovat erittäin huokoisia, ja siksi olen hämmentynyt siitä, millainen materiaali se on sekä millaisia tulppia ja ruuveja minun pitäisi käyttää. Olen kokeillut punaisia universaalitulppia, mutta ne eivät oikein pidä, ja minun pitäisi ripustaa verhotankoja, TV-kiinnityksiä, kiinnittää kaappi jne., joten on tärkeää, että minulla on oikeat tarvikkeet näihin huokoisiin seiniin!
Voin porata seiniä tavallisella puuporalla, joten veikkaan, että se saattaa olla rappausta?
Liitän kuvia pölystä ja poraamastani reiästä.
Terveisin!
Uudessa kodissa seinät ovat erittäin huokoisia, ja siksi olen hämmentynyt siitä, millainen materiaali se on sekä millaisia tulppia ja ruuveja minun pitäisi käyttää. Olen kokeillut punaisia universaalitulppia, mutta ne eivät oikein pidä, ja minun pitäisi ripustaa verhotankoja, TV-kiinnityksiä, kiinnittää kaappi jne., joten on tärkeää, että minulla on oikeat tarvikkeet näihin huokoisiin seiniin!
Voin porata seiniä tavallisella puuporalla, joten veikkaan, että se saattaa olla rappausta?
Liitän kuvia pölystä ja poraamastani reiästä.
Terveisin!
Punainen plugg ei sovi siihen seinään, olet porannut liian nopeasti, joten reikä on tullut liian suureksi. Tällaisessa seinässä voi kokeilla käyttää ristipäämeisseliä reiän tekemiseen (pitää lyödä syvälle), sitten voi kokeilla käyttää punaista plugia kahdesti samassa reiässä ja kaksi kertaa pidempiä ruuveja. Kun ensimmäinen plugi on sisällä, se lyödään seinään ja ruuvi laitetaan kevyesti sisään ja naputellaan pohjaan, poistetaan ruuvi ja laitetaan seuraava plugi paikoilleen.
Okei, mutta mitä proppua suositellaan tällaisen seinän kanssa?J jonaserik sanoi:Punaiset proppu seinässä ei, sitten olet porannut liian nopeasti, joten reiästä on tullut liian suuri. Tällaisissa seinissä voi myös saada tähtimeisselin apuna, jotta saa reiän (pitää lyödä syvälle). Silloin voi käydä niin, että punainen proppu ja kaksi kappaletta samaan reikään ja kaksi kertaa pidempi ruuvi. Ensimmäinen proppu lyödään seinään ja sitten laitetaan ruuvi kevyesti ja lyödään pohjaan, ulos ruuvin kanssa ja seuraavaan proppuun.
Ystävällisin terveisin
Nämä ovat olleet minulle hyviä kokemuksia, niitä on useilta valmistajilta, luulen että Bauhausilla on niitä.. Käytä varovasti ilman iskua, jos käytät iskuporakonetta...T tuffebulle sanoi:
https://www.proffsmagasinet.se/mask...lattbetongplugg-12x60-mm-nylon-4-pack-3066614
Riippuu täysin mitä aiot ripustaaT tuffebulle sanoi:
Verhotangot 2 punaista peräkkäin + pitkä ruuvi kuin 2 kpl tulppa
TV-kiinnike vaatii hieman enemmän voimaa pitää, jos sen voi kääntää eri kulmaan, tulee lisää
rasituksia kiinnitykseen. Vähän hankala sanoa mitä. Suoraan seinälle voi käyttää pienempää tulppakokoa, mutta sen pitäisi mennä vähintään 7-8 cm seinään. Kysy liikkeestä, mitä on saatavilla.
Lattialla seisovan kaapin ankurointi onnistuu punaisilla tuplilla ja ruuvilla yhtä pitkä kuin kaksi tulppaa.
Kuten sanotaan, poraa ilman iskua hitaasti ja pidä konetta vakaasti ilman heilumista, sekä paina hitaasti.
Okei! Sitten minulla on käsitys! Mitkä h*lv**** seinät 🤣J jonaserik sanoi:Riippuu täysin siitä, mitä aiot ripustaa
Verhotangot 2 punaista peräkkäin + pitkät ruuvit kuten 2 tulppaa
TV-kiinnike vaatii hieman enemmän voimaa pitää, jos se voi kääntyä toiseen kulmaan, siitä tulee lisä
rasituksia kiinnitykseen. Vähän hankala sanoa mitä. Suoraan seinään niin menee pienemmällä tulppakoolla mutta sen tulee mennä vähintään 7-8 cm seinään. Kysy tavaratalolta mitä on saatavilla.
Kiinnitä lattialla oleva kaappi punaisilla tuplilla ja yhtä pitkällä ruuvilla kuin kaksi tulppaa.
Sitten kuten sanottu, poraa ilman iskua hitaasti ja pidä konetta vakaasti ilman heilahtelua, sekä hidas painallus.
Eikö reikää voi täyttää limalla kuten esim. Tec7 tai vastaava vai eikö se pidä?
Olen myös katsonut hieman Fischer Duopoweria, eikö nämä olisi suoriutuneet työstä?
Ystävällisin terveisin
Ystävällisin terveisin
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 161 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 161 viestiä
Ehkä on hyvä kuulla muilta talossa, miten seinät on rakennettu. Onhan hyvä tietää, ovatko ne rapattuja lankkuseiniä, tiiltä, kuonakiveä tai jotain muuta. Jos ne ovat lankkuseiniä, voi käyttää puuruuvia, joka on niin pitkä, että se menee lankun sisään.
Olen samaa mieltä Birgitin kanssa naapurien kysymisestä! Kun tein niin, sain tietää, että meidän seinämme täällä ovat sekoitus kevytbetonia ja tiiltä. Myös vinkin erittäin raskaiden esineiden kiinnityksestä oli porata reiät vähän suuremmiksi ja täyttää Husfixillä. (Tai varovasti "liimata" pitkät tulpat husfixillä. Lisäksi sain Husfixiä naapurilta
)
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 46 161 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 46 161 viestiä
Ymmärryksen parantamiseksi Essven sivu on varmasti lukemisen arvoinen: https://www.essve.com/sv/essve-guid...astning/Montage-i-haltegel-och-betonghalsten/
Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että sinun pitäisi ostaa heidän tuotteitaan.
Ei ole varmaa, että kaikki seinät on rakennettu samalla tavalla.
Tämä ei kuitenkaan tarkoita, että sinun pitäisi ostaa heidän tuotteitaan.
Ei ole varmaa, että kaikki seinät on rakennettu samalla tavalla.
Täydellistä, nyt vain lukea lisää! Kaikilla seinillä oli sama rapattu pinta kun revin tapetit alas, joten todennäköisesti sama koko kämpässä, hidasta hommaa! Täytyy etsiä block nyt kun aion ripustaa jotain 😅