Rakennan terassia katolla, ja koko suunnitelman olen tehnyt kuin voileivän, jossa on kerroksia erilaisista lankuista. Tolpat ovat oikeastaan kaksi lankkua, ja ylempi kantava palkki sekä kaiteet kulkevat keskellä. Nyt kuitenkin mietin, olen vain "skåskruvat" yhdistänyt lankut 6x120mm ja 6x90mm puuruuvilla. Olen ruuvannut niin, että reiät ovat mahdollisimman piilossa.

Ajattelen, että tarvitsen luultavasti hieman vahvistusta tolpista, erityisesti ylhäällä ja alhaalla. Nyt valinta on ranskalaisten puuruuvien tai vaihtoehtoisesti vaunupulttien välillä, jotka menevät suoraan läpi.

Vaunupultit olisivat varmasti vahvempi ratkaisu, mutta se ei ole yhtä kaunis toisella puolella, jossa täytyy katsoa aluslevyä, mutteria ja ulkonevaa pulttia. Tietenkin alhaalla se onnistuu, koska se rakennetaan sisään eikä tule näkymään jälkikäteen.

Rakenteilla oleva veranta talon vieressä, jossa näkyy puurunko ja katto, tikkaat nojaavat seinää vasten, ympärillä nurmikkoa ja puita.

En usko, että se on tarpeen, mutta jos olet huolissasi, voit täydentää galvanoiduilla nauloilla.

Mielestäni "lamineringarna" joissakin paikoissa eivät ole niin tiukkoja kuin niiden pitäisi olla, joten harkitsen suuria ranskalaisia puuruuvia tai vankkuripultteja saadakseni osat kunnolla puristettua yhteen.

Nykyään on olemassa karkeita asennusruuveja, jotka ovat huomattavasti parempia kuin klassiset ranskalaiset ruuvit, jotka ovat oikeastaan täysin arvottomia siinä mielessä...

• Tykkään
Dilato ja 1 muu
  • Laddar…
Jos sinulla on pääsy suuriin puristimiin, voit naulaliimata tai ruuviliimata tolpat yhteen.

Ja, kannatinpalkki riippuu hyvin ruuveissa (ilman tukea alla), joten on mietittävä tarkkaan. Vaikuttaa siltä, että konstruktions skruv on korvannut ranskalaiset puuruuvit ja on hieman huomaamattomampi.

Joten ruuvit saavat kantaa kaiken kuorman sielläkin.

Minulla ei ole puristimia, jotka jaksavat vetää yhteen, vaikka minulla on puristimia, jotka kiertävät.

Miltä nämä rakennusruuvit näyttävät?

Kierretanko kupolimuttereilla, jossa se on näkyvissä?

Kupolimutterit olivat hyvä idea...

Ostin vankkuripultteja ja aion yhdistää ne kupolimuttereihin

• Tykkään
Ursviken
  • Laddar…
S Stefan1972 sanoi:
klassiset ranskalaiset ruuvit, jotka ovat oikeastaan täysin arvottomia
❤️👏

DennisCA DennisCA sanoi:
Joo, ruuvit ottavat kaiken kuormituksen siellä myös.

Minulla ei ole puristimia, jotka jaksavat vetää yhteen vaikka minulla on puristimia, jotka tulevat ympäri.

Miltä nämä konstruktioruuvit näyttävät?
Jos puristimet eivät jaksa vetää yhteen, puu on liian kiero vedettäväksi yhteen ruuveilla. Ellei ole niin, että yrität vetää yhteen kiinni jo olevilla ruuveilla?

• Tykkään
Dilato
  • Laddar…
Kokeile nykyaikaista ranskalaista puuruuvin korvaajaa: Big Dog. Esimerkkejä löytyy täältä, mutta mielestäni olen ostanut vastaavia myös Biltemasta. https://www.beijerbygg.se/privat/sv...digt/traskruv-big-dog-c4-10x50-40st-915608062

Ne ovat uskomattoman vahvoja kohtuullisen karkeilla Torx-kannoillaan, tyypillisesti T40, olen käyttänyt satoja paksuja 10mm x 140 mm iskuvääntimellä, jossa on 340 Nm, eikä mitään ongelmia. Saatavilla kaikissa mielenkiintoisissa mitoissa, aivan kuten vanha ranskalainen puuruuvi. Todella tehokasta.

• Tykkään
Dilato
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.