Hej, hoppas det finns någon som kan hjälpa mig med detta Jag undersöker möjligheten för att bygga ett mellanbjälklag för att göra två våningar. Gipskonstruktionen med de svarta dörrarna till vänster kommer att rivas. Ytan i salen är cirka 200 m2. De horisontella stålstängerna i taket antar jag är för horisontell draglast? De borde kunna tas bort om mellanbjälklag byggs? Har någon en aning om vad det i runda slängar kan tänkas kosta?
Terästangot toimivat hanbjälkarina, jotka mm. estävät kattotuoleja painamasta ulkoseiniä ulospäin. Ne myös mahdollistavat sen, että kattotuolien korkeita jalkoja voi tehdä pienemmillä mitoituksilla. Normaalisti niitä ei voi poistaa, mutta mahdollisesti voi siirtää korkeussuunnassa. On varmasti mahdollista rakentaa välipohja.
Se helpottaisi varmasti täällä olevia taitavia suunnittelijoita (jota minä en ole), jos kerrot kuinka leveä ja pitkä rakennus on.
Näin voidaan laskea kunkin lattiajänteen mitat ja kuinka monta jännettä tarvitaan.
Mitä olet ajatellut lattiaksi yläkertaan?
Ja mikä on uuden lattian kuormitus, uusi asuinpinta-ala vai mitä?
Olen epävarma mitoista, 20x10 metriä? Ajatuksena on, että talossa on kaksi kerrosta, joista molemmat on tarkoitettu asuin käyttöön. Lattian tarvitsee täyttää EI60 ja 56 dB ääniluokka. Olisi myös hyvä, jos vesijohto- ja sähköjohdot voisi vetää lattian läpi. Onko kellään tietoa kustannuksista, neliömetriä kohden?
Kaikki, jotka käsittelevät kustannuslaskelmia vakavissaan, mitä minä en tee, tarvitsevat konkreettisen ehdotuksen lähtökohdakseen. Muuten se on vain arvailua. Itse arvioisin sen olevan 10 000–20 000 kr per lvm, riippuen paikkakunnasta ja toteutuksesta. Välipohja voidaan tehdä hyvin yksinkertaisesti, mutta paloturva- ja äänivaatimuksesi nostavat kustannuksia. Näillä mitoilla vaaditaan teräs- tai liimapuukehys. Suuri kysymys on, miten parhaiten kerätä ne pylväsvoimat, jotka syntyvät.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.