Hei !

Minulla on pieni ongelma. Minun pitäisi jakaa huone. Haittapuolena on vinokatto, mutta sen voi ratkaista melko helposti. Suuri ongelma, jonka kanssa kamppailen, on että seinän täytyy olla myös hieman vinossa, jotta saan tilaa toiselle ovelle.

Eli runkoa vinokattoon ja laittaa myös noin 20-30 asteen kulma väliseinään. Kuinka tämä ratkaistaan helpoiten?

En tiedä, auttaako arvoton luonnokseni, mutta toivon, että joku ymmärtää, mitä tarkoitan :D

• Piirros esittää viistokaton, etummaisen ja taaimmaisen tukirakenteen sekä yläpuolisen näkymän, jossa seinä on 20-30 asteen kulmassa.
En ymmärrä oikein mitä apua tarvitset? Eikö se ole vain seinän rakentamista? Tarvitsetko apua kulmien kanssa?

Luonnoksesi ei valitettavasti auta, koska siitä ei käy ilmi missä ikkunat, ovet ja vinokatto ovat.

Kuva siitä, mitä vinokatto on, ei tuo mitään lisäarvoa.

Onko se vain vinokatto? Onko tilaa tavalliselle ovelle? Jos vasemmanpuoleisessa huoneessa on osa suoraa kattoa, kallista ovea 45 astetta ja avaa se niin, että se menee kohti tavallista korkeaa seinää. Ehkä liukuovi huoneiden välillä?

Hei!
Kuva ei ehkä ollut kovin selkeä. Mutta pieni kuva oikeassa yläkulmassa näyttää, miten sisäseinän pitäisi kääntyä huoneessa. Katto on sitten vinokatto, joten sisäseinän kulma katossa on hyvin hankala, kun otetaan huomioon, että se ei mene suoraan huoneen läpi.

Minulla on kuitenkin puuseppä matkalla katsomaan sitä :)

Se ei ole erityisen monimutkaista itse asiassa. Olen itse tehnyt samanlaisen operaation. Vähän yläasteen trigonometriaa ja olet valmis.

Siinä oli ongelman ydin. Mutta eräs ratkaisu, jota mietin, on tehdä kulmat suoriksi. Silloin se on helpompi katossa :crysmile:

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.