Hei

Aion rakentaa oman GDS-autopesulan ja tarvitsen apua rakenteen kanssa.

Kaikki teräs on reiällistä profiilia.

1. Tolpat ovat 100x100 mm - TUNTEMATON paksuus

2. Katto (7 teräsrei’itettyä profiilia, jotka menevät pitkin) TUNTEMATON koko ja paksuus.
Ainoa asia, jonka tiedän, on että niiden pitäisi olla suorakulmaisia. Olen katsonut hieman olemassa olevia pesuloita ja ne näyttävät olevan puolet Tolppien leveydestä.

Onko joku, joka voi auttaa minua kohdissa 1 ja 2?

• Metallirunkoinen GDS-biltvättin rakenne, jossa on suorakulmaiset teräspalkit ja pystysuorat pylväät.
Luulen itse, että se on 120x60, mutta en ole varma. Peltikatto ja alin luokka lumella on kyseessä.

Miksi 100x100? Sehän on todella ylimitoitettu. Rakenne ei myöskään ole vakautettu.

W witten sanoi:
Miksi 100x100? Se on todella ylimitoitettua.
Ajoin ohi autopesulan, joka on iso toimija, ja heillä oli sillä tavalla laatta, joka oli 20x20 cm ja jossa tolppa seisoi.

mikä sen pitäisi muuten olla? en tiedä myöskään paksuutta.

Se ei ollut tarkoitus olla niin negatiivinen, mutta tarkoitan vain, että joudut maksamaan turhasta teräksestä.

W witten sanoi:
Se ei ollut tarkoitus kuulostaa niin negatiiviselta, tarkoitan vain, että maksat paljon turhasta teräksestä.
Ei, ymmärsin sen, mutta luulin sinulla olevan ratkaisu haha! tai vastaus siihen, miten sen pitäisi olla!

M MackanM sanoi:
Ajoin ohi autopesulan, suuren toimijan, ja heillä oli näin, paikallaan oli 20x20 cm levy, johon tolppa oli kiinnitetty.

mitä muuta sen pitäisi olla? en tiedä paksuutta myöskään.
Sinun täytyy laskea se tietääksesi, lumi- ja tuulikuormat. Voisi olla vaikeaa päästä viranomaisprosessin läpi, jos sinulla ei ole ketään mitoitamassa tätä? Lopuksi sinun täytyy antaa rakennustodistus.

M MackanM sanoi:
Ei sitä ymmärsin, mutta luulin että sinulla olisi ratkaisu haha! tai vastaus siihen, miten sen pitäisi olla!
Tällaisen rakenteen mitoitus vie muutaman tunnin.

W witten sanoi:
Sen pääsee muutama tunti mitoittamaan tällaisen rakenteen.
Okei

kolla ditt PM

Poistaisin kyllä kattopalkit ja asentaisin kantavan pellin talon pituussuunnassa. Muutamat vinotuet tarvitaan myös vahvistamaan sitä.

• Tykkään
ricebridge
  • Laddar…
W witten sanoi:
Ottaisin kyllä pois kattopalkit ja asettaisin kantavan levyn talon pituussuunnassa. Joitakin vinotukia tarvitaan myös sen tukemiseen.
Juuri niin, liian paljon painetta rakennuksen pituussuunnassa, joten koko komeus taittuu alaspäin kuin Z.

OKej. Googlasin levyä, näyttää olevan halvempi ja parempi, mutta tarvitsen silti jotain vakaa kiinnittääkseni 360 pesuvarren, johon letku on kytketty?

M MackanM sanoi:
OKej. Googlade på plåten verkar vara billigare och bättre dock behöver jag ändå något stabilt att fästa 360 tvättarmen som slangen är kopplad till?
Pitäisikö minulla olla 1 vai 2, jotka kulkevat koko rakennuksen pituudelta keskellä kattoa, joita käytän kiinnittääkseni 360 varren

Katon kaltevuus on 7 astetta.

ricebridge ricebridge sanoi:
Aivan, liikaa painetta rakennuksen pituussuunnassa, jolloin koko komeus taittuu alas kuin Z.
Juu, olen nähnyt kuvia autotalleista, jotka ovat päättyneet sillä tavalla. Ne siivotaan yleensä nopeasti, koska se on vähän noloa, jos se on vastarakennettu :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.