599 lukukertaa ·
23 vastausta
599 lukukertaa
23 vastausta
Pelastaako nykyinen seinä vai kipsataanko uudelleen?
Hei
Toivottavasti voitte auttaa minua vähän dilemmani kanssa.
Olen aloittanut eteisen, joka koostuu pitkulaisesta käytävästä, jossa on useita oviaukkoja, remontoinnin.
Aloitin poistamalla olemassa olevan tapetin niin hyvin kuin pystyin, koska se oli huonosti tapetoitu useissa kohdissa. Höyrypoistaja ei valitettavasti ollut kovinkaan tehokas juuri tähän seinään, koska se lähinnä vain vahingoitti kipsilevyn pinnan kartonkia. Katso kuvat.
Nyt seinäni ovat epätasaiset, ja niissä on eri kerroksia poistettua tapettia. Pienellä osalla (ensimmäisissä kuvissa) kartonkia on vaurioitunut eniten.
Näkemykseni mukaan minulla on kaksi vaihtoehtoa:
- Estemaalata ja sitten tasoittaa rullalla
- Poistaa kaikki kipsilevyt ja levyttää koko huone uudelleen
Olen kallistunut eniten ensimmäiseen vaihtoehtoon, koska kaikkien avautuvien ja kulmien kanssa uudelleenlevyttämisessä on paljon työtä. Lisäksi huonekorkeus on 2,55, en tiedä, voiko käyttää 250 cm levyä ja jättää vähän väljyyttä ylös ja alas?
Mitä te tekisitte? Mikä on teidän mielestänne tehokkainta ajankäytön ja työn kannalta?
Toivottavasti voitte auttaa minua vähän dilemmani kanssa.
Olen aloittanut eteisen, joka koostuu pitkulaisesta käytävästä, jossa on useita oviaukkoja, remontoinnin.
Aloitin poistamalla olemassa olevan tapetin niin hyvin kuin pystyin, koska se oli huonosti tapetoitu useissa kohdissa. Höyrypoistaja ei valitettavasti ollut kovinkaan tehokas juuri tähän seinään, koska se lähinnä vain vahingoitti kipsilevyn pinnan kartonkia. Katso kuvat.
Nyt seinäni ovat epätasaiset, ja niissä on eri kerroksia poistettua tapettia. Pienellä osalla (ensimmäisissä kuvissa) kartonkia on vaurioitunut eniten.
Näkemykseni mukaan minulla on kaksi vaihtoehtoa:
- Estemaalata ja sitten tasoittaa rullalla
- Poistaa kaikki kipsilevyt ja levyttää koko huone uudelleen
Olen kallistunut eniten ensimmäiseen vaihtoehtoon, koska kaikkien avautuvien ja kulmien kanssa uudelleenlevyttämisessä on paljon työtä. Lisäksi huonekorkeus on 2,55, en tiedä, voiko käyttää 250 cm levyä ja jättää vähän väljyyttä ylös ja alas?
Mitä te tekisitte? Mikä on teidän mielestänne tehokkainta ajankäytön ja työn kannalta?
Viimeksi muokattu:
Düsseldorff
Rakennusperinteen vaalija
· Bromma
· 3 246 viestiä
Düsseldorff
- Bromma
- 3 246 viestiä
Kipsaa se uudelleen, se on paljon helpompaa. Mutta et voi jättää "väliä" sinne tänne. Sinun täytyy leikata levyt tarkkaan harkitussa kohdassa, jotta saat kaksi per "kaistale" ilman pieniä palasia.
Se ruudullinen tapetti oli muuten yksi pahimmista, mitä olen nähnyt.
Se ruudullinen tapetti oli muuten yksi pahimmista, mitä olen nähnyt.
Vaikka ostaisin 1200 mm leveän kipsin ja asetan sen alas, se on silti vain 2400 mm, ja sitten tarvitsen vielä viimeiset 15 cm? Vai ajattelenko väärin?E Et1975 sanoi:
Joo, taidan suuntautua siihen. Ehkä se ei olekaan niin paha. Ostaa Ergolite, niin sitä on helpompi käsitellä yksin.Düsseldorff sanoi:
Mutta en tiedä mistä "aukosta" ja "vuodasta" puhut.
Aion maalata, joten tapettia ei tarvita.
Korkeus on siis noin 255 cm ja olisi erittäin kätevää käyttää 250 cm levyä. Jos voi säästää 2,5 cm kattolistassa ja lattialistassa.
Düsseldorff
· Bromma
· 3 246 viestiä
Düsseldorff
- Bromma
- 3 246 viestiä
Kyllä, ajattelet väärin. Leikkaa levyt niin, että saat isompia paloja kiinnitettäväksi.N naikon sanoi:Vaikka ostan 1200 mm leveää kipsilevyä ja asetan sen alas, on se silti vain 2400, ja tarvitsen silti viimeiset 15 cm? Vai ajatellenko väärin
Kyllä, luultavasti aion tehdä niin. Ehkä se ei olekaan niin paha. Ostaa Ergolite, jotta se on helpompi käsitellä itse.
Mutta en tiedä, mihin rakoihin ja saumoihin viittaat.
Tarkoituksena on maalata, joten tapettia ei tarvita.
Korkeus on siis noin 255 cm ja olisi ollut todella helppoa käyttää 250 cm levyä. Jos voisi säästää 2,5 cm kattolistasta tai lattialistasta.
Sätt 3x900 levyDüsseldorff sanoi:
Sätt 3x900 levyä. Silloin saat 150mm hukkaa. Eikö siitä kannata kiistoa?N naikon sanoi:Vaikka ostaisin 1200 mm leveän kipsin ja asettaisin sen alas, se olisi kuitenkin vain 2400 ja tarvitsisin silti viimeisen 15cm? Vai ajattelenko väärin
Kyllä kallistun siihen suuntaan, että teen sen. Ehkä se ei ole niin paha kuitenkaan. Osta Ergolite niin on helpompi käsitellä itse. Mutta en tiedä mitä rakoa ja valoa tarkoitat.
Maalataan siis niin ettei tarvitse mitään tapettia.
Korkeus on siis noin 255 ja olisi hienoa käyttää 250cm levyä. Jos voi säästää 2,5cm kattolistassa ja jalkalistassa.
Düsseldorff
· Bromma
· 3 246 viestiä
Düsseldorff
- Bromma
- 3 246 viestiä
Düsseldorff sanoi:
Ah en miettinyt 3x900. En ole niin kokenut kipsilevyjen asentamisessa. Siksi yritän tehdä mahdollisimman vähän leikkausta ja tasoitusta.E Et1975 sanoi:
Eivätkö ne ole viistottuja yläreunassa? Jos asettaa useamman vierekkäin alaspäin, pitääkö viistää ura itse tasoitusta varten?
Siksi olisi ollut niin kätevää käyttää 2500 korkeutta. Silloin ei tarvitse leikata ja voi käyttää olemassa olevia viistoja. Voi työntää 5cm kipsilevypalan täytteeksi lattialistan taakse, joka ei tarvitse tasoitusta.
Vai onko ajattelutapani väärä?
Düsseldorff
· Bromma
· 3 246 viestiä
Düsseldorff
- Bromma
- 3 246 viestiä
Hmm. Oletko varma, että mittaat oikein? Ajattelin ensin, että se kuulostaa kunnostuskipsiltä, mutta sellainen on vain 6 mm.N naikon sanoi:
Et sattumalta mittaa viistottua reunaa?