Hei

Meillä ei ole tätä tuotetta (råspontluckor) Norjassa :'( ja haluaisin tietää seuraavaa:

1) Oletko itse käyttänyt niitä ja millainen kokemus sinulla on?
2) Mistä näitä voi ostaa?
3) Tulevatko ne yleensä mukana, kun tilaa katon?
4) Linkkejä valmistajiin/toimittajiin olisi erittäin toivottavaa
5) Kilpailevatko ne OSB:n (trefiberplater) kanssa hinnassa?
6) Onko olemassa jonkinlainen hyväksyntä (SP)?

Lopuksi, jos haluan tutustua tuotteen käyttöön (talo/autotalli/ jne.), onko Karlstad-Uddevalla-alueella joku, joka toimittaa/käyttää näitä, jota voisi käydä katsomassa?

Toivottavasti joku voi auttaa minua käyttäjäkokemuksilla, positiivisilla tai negatiivisilla " :-* "

Bidd@ sanoi:
......
1) Oletko itse käyttänyt niitä ja millaisia kokemuksia sinulla on?
2) Missä näitä on myynnissä?
......
Ei täällä käyttäjäkokemusta :-?

Hei !
Käytimme raakaponttilevyjä talonrakennuksessa, ostettiin paikalliselta puutavarakauppiaalta Orust Högströmsistä,
katon asennus sujui todella nopeasti näiden avulla, ainoa haittapuoli olivat ne pienet metalliosat, joilla ne oli yhdistetty, ne ovat erittäin teräviä...

// Goerana

Hei goerana

Mikä paksuus oli se, jonka ostit ja muistatko hinnan? Menivätkö metalliliitospalat kokonaan läpi niin, että ne olivat näkyvissä kummallakin puolella? Onko normaalio että rakennustavaraliikkeissä on kattoluukut varastossa? ......ja viimeiseksi, eikö kattotuolitoimittajasi voinut toimittaa näitä? Kiitos paljon vastauksesta.

Hei !

Sivulla http://www.siggestatra.se/index.htm esitetään valmistusperiaate, metalliosat kulkevat melkein koko laudan läpi,
kun rakensimme pitkästä tavarasta talon, niin myös puusepät tekivät kattotuolit,
joten kyse ei ollut hinnasta vaan ajasta, sitten maksoimme noin 140 kr per luukku 3600*610 mm, ei niin kallista mielestäni.
täällä rakentajayrittäjällä oli raakalautaluukut varastossa, muuten yleensä se on tilausartikkeli,
ystävällisin terveisin // Goerana

• Rakenteilla oleva puurunkoinen talo, jossa näkyy osittain katettu katto ja rakennustelineet edessä.
Käytitkö 17 vai 21 mm. Kiitos vastauksesta.

Enemmän käyttäjäkokemuksia?

On kokemusta noin 80 m2: n katosta.
Edut
Säästää aikaa

Haitat
Monia saumoja
Luukut ovat melko raskaita ja kömpelöitä, joten varmista, että ne nostetaan nosturilla, jos korkealla.

Mieluiten pitäisi olla suurempi katto, jotta se olisi kannattavaa, mittauksia joutuu tekemään paljon.
Maksoin noin 50sek/m2 beijeristä.

Kiitos sirbo, mitä paksuutta käytit ja oliko näitä Bejerillä varastossa (standardi)?
Epävarma siitä, mitä tarkoitat monilla generalskarveilla, voitko selventää haittapuolta?

Arvataanko, että tykkelse on kattotiilet?
Ei, yleensä he eivät varastoi rårpontluckor, mutta heillä sattui olemaan kotona kasa, jonka sain halvalla.

Kun naulaa tavallista raakalautaa, on sääntöjä saumojen suhteen, esim. kaksi ei saa olla suoraan toistensa alla. Råspontluckor kanssa niitä onkin 6 kappaletta.

Soitin Beijerille ja heillä oli varastossa 22 mm hintaan 100 kr/m2. Ymmärrän nyt ongelman liian monista liitoksista saman kentän sisällä.

Onko muilla kokemusta vai onko tämä enimmäkseen ammattilaisille (Skanska/NCC etc.) tarkoitettu tuote?

ClasseClas
Taloni ja autotallini toimitettiin 22 mm:n raakalautalukoilla, jotka olivat myös pohjamaalatut oikeista paikoista. Lukkojen suuri etu on ensisijaisesti se, että katto saadaan nopeammin valmiiksi sateelta suojaamiseksi, ja pohjamaalatut lukot säästävät tylsän maalausvaiheen.

"Generalskarvar" eivät ole minulle ongelma, eli ei roikkuvia raskaita betonitiiliä saumojen kohdalla.

Valinta raakalautalukkojen tai erikseen spontaamattoman raakalautatavarana on mielestäni ei ole suuri kysymys. Kun rakensin autotallini itse, oli mielestäni hyvä saada nopeasti katto + paperi + rimoitus paikoilleen.

ClasseClas sanoi:
.......
"Generalskarvar" eivät tuota minulle ongelmia, eli ei ole roikkumista raskaan betonitiilen vuoksi saumakohdissa. .......
Norjassa meillä on vakio c-c 600 kattotuolien välillä eikä c-c1200 kuten teillä, se vähentää tätä ongelmaa, koska kuormitukset eivät siirry suoraan levylle vaan kattotuolille, poikkeuksena: turvekattot ja singelkattot.

Maalattu molemmin puolin vai vain toiselta, pohjamaalaus vai myös pintamaali? Lisähinta tästä, muistatko sen?

ClasseClas
Bidd@ sanoi:
[quote author=ClasseClas link=1147803122/0#10 date=1148802019].......
"Generalskarvar" har jag inga problem med, dvs det är inget häng pga tunga betongpannor över skarvarna. .......
Målad på begge sider eller bare den ene, grunning eller också med toppstrøk? Pristilegg for dette, husker du det?[/quote]
Jotkin luukut oli joko pohjamaalattu kattovuorin alaosassa tai päätylautojen kattopäällyksen kohdalla. Vain pohjamaalatut luukut. Hintaa en voi antaa. Ostin rakennussarjan sovittuun kokonais hintaan.

Sponttiluukut säästävät varmasti aikaa. (Vaikkakin arvaan, että se vaatii kaksi henkilöä avuksi katolla.)
Kysymys on, kuinka paljon aikaa voi säästää. Minä, joka puutun kattojen rakentamisen kokemuksesta, naulasin itse 100 m[sup]2[/sup] "tavallista" raakaponttia päivässä. Joskus käytetään huomattavasti enemmän aikaa miettien, miten asiaa voisi yksinkertaistaa itselleen, kuin mitä itse työn tekemiseen menee.

• Tykkään
martinradbo
  • Laddar…
ClasseClas
andersmc sanoi:
... Joskus käyttää huomattavasti enemmän aikaa miettien, kuinka yksinkertaistaa asiaa itselleen kuin mitä itse työn tekemiseen kuluu.
;D Naulan kantaan! ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.