En tiedä, toimiiko pdf-tiedostojen liittäminen, mutta yritän.
Haluan rakentaa tuulensuojan/sadesuojan hevosilleni aitaukseen ja mietin, pitääkö suunnitelmani paikkansa. Huomaa, että olen 0(1)8:lainen ja kasvanut kerrostalossa, mutta olen asunut 3 vuotta maaseudulla ja yritän puuhailla ja kunnostaa itse. Tyttö, joka ei ole aikaisemmin tarvinnut rakentaa paljon, mutta ajattelin muuttaa sen. En tiedä, miten piirretään piirustuksia ja käytän varmasti vääriä termejä ja ilmaisuja, mutta toivon, että ymmärrätte kuitenkin.
Ainoastaan runko on piirroksessa ja luonnollisesti katto lepää useammalla poikkipalkilla kuin mitä näkyy, mutta en keksinyt, miten ne pitäisi piirtää, jotta olisi selkeää.
Yksi kysymys on, voiko tässä käyttää ei-painekyllästettyä puutavaraa ja tehdä kuten ladoissa yms., eli maalata kaikki punaisella keittomaalilla (ensin vähän laimennettuna ja sitten maalata 1-2 kerrosta kaikkialle).
Ajatuksena on, että tämän pitäisi kestää, jos 5-600 kg painava hevonen nojaa rakenteeseen.
Se näyttää vakaalta, mutta sinun pitäisi varmaan laittaa viistot tukipuut (kulmatuet yhdestä yläkulmasta toiseen alakulmaan) jokaiseen "avauspisteeseen" (=4 kpl).
Sen jälkeen voit käyttää painekyllästettyä puuta, mutta joudut odottamaan noin vuoden ennen maalaamista..
Tarkoitatko yhteensä 4 kpl (eli yksi poikkipuu per aukko) vai tarkoititko koko ristin (joten siitä tulee 4 "osaa") per aukko? Katso uusi liitetiedostoni - kuten vaaleanpunainen tai kuten vaaleanpunainen+vihreä?
Haluaisin mieluiten välttää painekyllästetyn puun käyttöä (koska olen vähän kitsas ja olen löytänyt paikallisen ukon, joka myy regeliä erittäin hyvään hintaan), joten kysymys oli, voinko käyttää tavallista rakenteellista puutavaraa ja maalata liuoksemella sen sijaan, että käyttäisin kyllästettyä/painekyllästettyä.
Ristikko on mielestäni tarpeeton, mutta niin että sinulla on se myös päädyissä.
Tavallinen puutavara toimii yhtä hyvin. Sinullahan on katto, joten kestää kauan ennen kuin se menee pilalle. Yritä nostaa pylväät hieman maanpinnasta, jotta sade ja lumi eivät pääse kastelemaan niitä, niin ne kestävät pidempään.