Haluamme rakentaa pyöreän seinän, kun kuitenkin rakennamme kylpyhuonetta. Ajattelimme jotain ohjelman "från koja till slott" kaltaista TV3:lla. Se on siis puolipyöreä seinä. Olemme ymmärtäneet, että käytetään jonkinlaista muovautuvaa rakennuslevyä tai verkkoa... mutta onko jollain kokemusta tästä, ehkä olette tehneet vastaavaa itse ja voitte antaa vinkkejä tästä. Miten seinä rakennetaan esimerkiksi, kun ei ole suorakulmaisia linjoja rulettamiseen?

Ideoita, vinkkejä joltakin?

Kiitos etukäteen, :)

sar@

En ole nähnyt juuri tätä ohjelmaa. Mutta tiedän, että Timell teki "puolipyöreän suihkun mosaiikilla" ohjelmassa Äntligen hemma. Mene sivulle www.tv4.se ja siirry kohtaan "Äntligen hemma". Etsi arkistosta ja kirjoita hakusanaksi "dusch" ja valitse "Martin Timell".

Säästöpuu ja naulalevyt, osta tyyppi 2x8" tai vastaava ja sahaa siitä esimerkiksi 2x3" tai mitä haluat saada siitä. Eli, piirrä haluamasi sylen säde karkeaan sääntöön ja sahaat niistä valmiiksi pyöristetyt osat. Saat silloin joitakin hieman lyhyempiä paloja, mutta oikealla säteellä. Toivottavasti pysyt kärryillä.

Sitten kehystät tavallisella tavalla, ehkä hieman tiheämmin, esim. jaolla 300 mm tai niin... Vaneri on melko taipuisaa, ei pitäisi olla niin hankalaa.

Kävin Fredellsissä jokin aika sitten ja heillä oli jonkinlainen kipsilevy juuri tällaisiin tarkoituksiin... muuten aina on olemassa taipuisa MDF-levy, jossa on urat takapuolella, jotta se olisi taipuva.

//Markus

Oletan, että aiot laatoittaa pyöreän seinäsi, koska se on kylpyhuoneessa... Kysymys muille, jotka ovat vastanneet, voiko todella laatoittaa vanerin päälle???

mm...juuri minun ajatukseni...seinä tullaan laatoittamaan kylpyhuoneeseen, ja sitten tapetoidaan toiselta puolelta..ehkä voisi käyttää jotain muuta rakennuslevyä kylpyhuoneessa? miten MDF -lasketaanko se eläväksi materiaaliksi?  ???

sar@

En muuten ymmärrä, miksi he eivät voi näyttää, miten he ovat edenneet kojan kotisivulla...eihän sen voi olla niin vaikeaa?

...kiitos neuvoistanne ja vinkeistänne... :)

Tässä ovat tavarat joita etsit.....
http://www.kgcverktyg.se

Katso Lux Byggskivor (Pyöreä Suihku maksaa 15" + M).

Ota tavallisia 60 * 250 levyjä a´500:- ea ja tee uria takapuolelle pyörösahalla, niin voit muotoilla kuten haluat.

Merlin //

Täältä löydät etsimäsi tavarat.....
http://www.kgcverktyg.se

Katso Lux Rakennuslevyt (
Ota tavalliset 60 * 250 levyt hintaan 500:- kpl ja urita
takapuoli pyörösahalla, niin voit muotoilla miten haluat._____________________________________________

Anteeksi, mutta nyt en pysy mukana, tarkoitatko, että se on kallista ja että kannattaa tehdä urat itse, mutta missä rakennuslevyssä?
Ja mitä tarkoitit: "Pyöreä Suihku maksaa 15" + M ) "? ...kuinka paljon?

kiitos etukäteen...ehkä oon tyhmä, mutta paras kysyä kuitenkin..hihi... ::)

Haluan myös huomauttaa, että emme aio tehdä suihkua, vaan pyöreä seinä on osa huoneen muotoa, eli seinät, joten se on kovera ja kupera muoto riippuen siitä, seisooko eteisessä vai kylpyhuoneessa...tajuutko?

Tavallisia kipsilevyjä voidaan myös taivuttaa. En muista missä olen nähnyt sen, mutta minulla on mielikuva, että ne kasteltiin ja asetettiin muotin päälle ja kun levy kuivui uudelleen, se voitiin vain kiinnittää. Kysymys lienee, kuinka helppoa se on tehdä, kuinka kauan se kestää ja kuinka hyvä lopputulos on.

Wow, se vaikuttaa todella siistiltä pystyä taivuttamaan kipsilevyjä sillä tavalla. Erittäin käyttökelpoinen vinkki ja ehdottomasti kokeiltava, kun aiomme rakentaa meidän "hullut kylpyhuone" kaarevalla seinällä ja vinokatto... tulee todennäköisesti muutama kilo tasoitetta :)

En oikein osannut lukea, tarvitaanko erityisiä kipsilevyjä vai toimiiko tavalliset.

Ola

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.