557 lukukertaa ·
2 vastausta
557 lukukertaa
2 vastausta
Puukonstruktion vahvuus hyllyjärjestelmää varten
Aihe on mahdollisesti väärä, joten yritän selittää "ongelman" jonka edessä olen.
Ajatukseni on rakentaa lavahylly/rakenne, jossa voin pinoa häkkejä, jotka sisältävät kiveä, paino noin 600 kg/m2.
Häkit, jotka säilytetään lavahyllyssä, ovat kooltaan l1200*b920*h720, ja minun tapauksessani korkeuteen mahtuu kaksi osaa.
Olen katsonut Svenskt Trä:ta ja yrittänyt ymmärtää matematiikkaa puupalkkien/liimapuupalkkien lujuuslaskennan takana, mutta rehellisesti sanottuna en ymmärrä tarpeeksi.
Onko täällä joku ystävällinen sielu, joka voisi auttaa minua keskustelemaan järkevän ratkaisun puutavaran mitoituksesta?
Ajatukseni on rakentaa lavahylly/rakenne, jossa voin pinoa häkkejä, jotka sisältävät kiveä, paino noin 600 kg/m2.
Häkit, jotka säilytetään lavahyllyssä, ovat kooltaan l1200*b920*h720, ja minun tapauksessani korkeuteen mahtuu kaksi osaa.
Olen katsonut Svenskt Trä:ta ja yrittänyt ymmärtää matematiikkaa puupalkkien/liimapuupalkkien lujuuslaskennan takana, mutta rehellisesti sanottuna en ymmärrä tarpeeksi.
Onko täällä joku ystävällinen sielu, joka voisi auttaa minua keskustelemaan järkevän ratkaisun puutavaran mitoituksesta?
Se voi hyvin olla niin ja että halu itse rakentaa on sopimaton ottaen huomioon rakenteen laajuuden.MathiasS sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Hållfasthetsberäkning för inglasning av befintlig stor balkong/altan
Referenser Hantverkare & Entreprenörer -
Betongfylla fyrkantsrör för ökad hållfasthet?
Metall - stålkonstruktioner, svets och smide -
Lujuus kevytbetoni oven yläpuolella
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Lujuus 45x45 kattosäännöille
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Hållfasthetsberäkning för tillbyggnad
Utbyggnad och tillbyggnad