Hei...
Haluamme purkaa seinän portaiden alla kellariin. Meillä on talo, joka on rakennettu vuonna 1959.
Haluamme nyt avata eteisen purkamalla seinän kellariin ja asentaa aidan tai vastaavan.
Emme vain tiedä, kantaako seinä portaita. Onko jollain tietoa?
Seinällä oli tapetti masoniittilevyn päällä ja sitten puupaneeli...

Ne portaat, joihin olen tähän mennessä törmännyt, kantavat itse itsensä, eli ensin rakennetaan portaat ja sitten seinä, joten meidän taloissamme ei ole ollut ongelmaa poistaa sellaista seinää. Mutta miten sinulla on asia, en tietenkään näe :)

Tältä se näyttää, kun olemme paljastaneet paneelin...

• Paneelit paljastettu rappusten alla, puupintainen seinä näkyvissä.
Saimme jo tietää, että jos se on kantava, niin portaikko voi kiertyä, jos poistamme sen, ja silloin taloon voi tulla halkeamia...
Olen yhä skeptisempi siitä, pitäisikö meidän todella tehdä se. :(

En voi avata kuvaa :S
Mistä talo on muuten rakennettu? Teillä on varmaan kellari betonikivestä, oletan? joten luonnollista olisi laittaa siihen "valmis" porras. Mutta totta kai, ensin voidaan rakentaa seinä, johon portaat kiinnitetään, mutta siihen tarvitaan kyllä enemmän kuin paneelia ja masoniittia.
Joten riivi paneeli pois ja katso, onko portaikko jollain tavalla kiinnitetty regeliin?

Näyttää siltä kuin paneeli ruoteilla.

Ne portaat, joiden kanssa olen ollut tekemisissä, kantavat itseään kuten sanottu, portaat itsessään ovat riittävät aivan kuten tikkaat. Mutta tietenkin se porras voidaan rakentaa paikan päällä jonkun toimesta, joka vain asetti askelmat kahden seinän väliin, mutta sen huomaa, jos paneelin poistaa. Portaat eivät voi olla paneelin varassa kantavana osana.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.