6 129 lukukertaa ·
3 vastausta
6k lukukertaa
3 vastausta
Purkaa osa savupiipusta
Pian muutamme taloon, joka on rakennettu vuonna 1922 ja jossa on klassinen ratkaisu keskellä oleva savuhormi. Ongelma on nyt se, että savuhormi on L-muotoinen, ja yksi "jalan" osa sisältää kanavan käytössä olevaan kaakeliuuniin, kun taas toinen sisältää vain putkia, joita käytetään/voidaan käyttää ilmanvaihtoon.
Remontin yhteydessä haluamme mahduttaa suihkun alakerran vessaan, joka on savuhormin ympäröimä kahdelta sivulta. Jotta saisimme enemmän tilaa ja hyödynnettyä sen tilan, joka menee hukkaan käyttämättömän savuhormin osan vuoksi, harkitsemme käyttämättömän "jalan" purkamista.
Mitä mieltä olette? Onnistuuko se? Voi aiheutuako ongelmia toisen "jalan" vakauden kanssa?
Tietenkin palkit asennetaan tarvittaessa.
kiitos etukäteen ylä- tai alapeukusta
/niklo
Remontin yhteydessä haluamme mahduttaa suihkun alakerran vessaan, joka on savuhormin ympäröimä kahdelta sivulta. Jotta saisimme enemmän tilaa ja hyödynnettyä sen tilan, joka menee hukkaan käyttämättömän savuhormin osan vuoksi, harkitsemme käyttämättömän "jalan" purkamista.
Mitä mieltä olette? Onnistuuko se? Voi aiheutuako ongelmia toisen "jalan" vakauden kanssa?
Tietenkin palkit asennetaan tarvittaessa.
kiitos etukäteen ylä- tai alapeukusta
/niklo
Koska on tiivis hiljaisuus, mietin itsekseni hieman asioita.
Olen miettinyt, miten edetä, ja bilning tulee nopeasti mieleen. Haittapuolena on, että näin varmasti särkyy paljon saumoja, joihin ei halua puuttua. Sitten ajattelin, että yhdistäisin bilningin viiltämällä kapsågilla, jotta saadaan käsiteltäviä lohkoja, jotka ovat jokseenkin eristettyjä muusta savupiipusta.
Onko joku, joka ajattelee jotain tästä?
Olen miettinyt, miten edetä, ja bilning tulee nopeasti mieleen. Haittapuolena on, että näin varmasti särkyy paljon saumoja, joihin ei halua puuttua. Sitten ajattelin, että yhdistäisin bilningin viiltämällä kapsågilla, jotta saadaan käsiteltäviä lohkoja, jotka ovat jokseenkin eristettyjä muusta savupiipusta.
Onko joku, joka ajattelee jotain tästä?
Soveltuvuutta osan muurihormista purkamiseen en uskalla kommentoida, mutta se kuulostaa riskialttiilta. Olen kuitenkin purkanut muuratun avotakan olohuoneessani. Se pölysi todella, mutta ei haitannut niin paljon, koska aioin kuitenkin remontoida loput myöhemmin. Laita lastulevy lattialle, jos olet siitä huolissasi. Muovita työskentelyalue ja teippaa saumat, niin minimoit pölyn leviämisen, ja pidä karkeapölynimuri mukanasi. Minulle toimi hienosti sopivan kokoinen poravasara alle 1000-lappusen hintaan piikkaamiseen. Tiilet irtoavat usein parin napautuksen jälkeen. Käytä vain kulmahiomakonetta (timanttilaikka) kun tiiliä pitää katkaista. Kulmahiomakoneen käyttö pölyttää. Hanki hyvä hengityssuojain, sellainen valkoinen paperimaski kuin kirurgit käyttävät luulen olevan liian heppoinen. Onnea, mutta mieti ensin mitä tapahtuu muurihormin muulle osalle jos poistat osan.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Riva del av vägg i lägenhet
Planlösningar -
Hur täcka stengolvsdelen vid murstocken
Golv -
Osittain purkaa savupiippu sisäuuniin?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Purkaa osia savupiipusta, ei ehkä niin hyvä idea …
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Savupiippu, poista kulmaosa
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka