Mitä hintaa olette saaneet eri kokoisille lecablokeille?
Aion rakentaa rinnetalon keväällä ja haluan vertailla vähän!

Isoleca vai ei maanpinnan yläpuolella?
tai
Eristääkö sisäpuolella maanpinnan yläpuolella?

Mikä on paras ja edullisin?

Jos ymmärrätte mitä tarkoitan...

/Robert

Eikö kukaan rakenna Lecalla???

Olen utelias siitä. Rakensin uima-altaan viime kesänä Lecasta ja olen todella vaikuttunut, ja halukas käyttämään sitä myös talon laajennukseen. Uima-allasta varten ostimme tavallisia 19 cm lecamuurikiviä rakennusmaxista noin puolet halvemmalla kuin alkuperäisiä Beijeristä. Vaikea sanoa, onko laatuero hintansa arvoinen, ja uima-altaassa sillä ei ollut niin suurta merkitystä. Nyt ne eivät ole eristettyjä, mutta ehkä sisä- tai ulkopuoli voidaan eristää?

Paras-eristää ulkopuolella.

Totta kai siellä missä on vastatäyttö ja on maan alla!

Ei hintoja kellään?

Mikael_L
No, en tiedä niin paljoa, mutta Byggmaxilla on ainakin halpoja "LECA"-blokkeja. Jos niissä on eroa oikeisiin LECA-blokkeihin, en tiedä. (Ehkä ne ovat jopa oikeita, mitä minä tiedän?)

Muita kysymyksiäsi en kuitenkaan osaa vastata. Jotkut eristävät talon ulkopuolella perustuksen ympärillä EPS/Pordrän/Isodrän-materiaalilla sen sijaan, että käyttäisivät eristettyjä muurilohkoja.

Edit: Ehkä ymmärsin kysymyksen hieman väärin.
Mutta jos eristetään ulkopuolelta maan alla ja sisäpuolelta maan yläpuolella, mitä silloin pitäisi tehdä seinän korkeuseroille, siis siellä, missä on ensin Xmm eristettä, sitten yhtäkkiä ei mitään...

Olen vain nähnyt byggmax lecablock -kuvissa, mutta mielestäni näyttää siltä, että niistä puuttuu "urat" raudoitusta varten, jotka blokit, jotka ostetaan "muilta" rakennusketjuilta, omaavat?

Jos näin on, raudoittaminen on hieman hankalaa. Jos mitat täsmäävät, voi toki ostaa pienemmän määrän kalliimpia blokkeja niihin kerroksiin, joita aiotaan raudoittaa.

/fredrik

Hei

Kuulin paikalliselta puutavaraliikkeeltäni, että bygmaxin lecaharkot eivät ole "haarukkamerkittyjä". Mitä se sitten tarkoittaakin.
Hän väitti, että ne eivät ole hyväksyttyjä täyttöä vastaan ???

Minulla ei ole aavistustakaan, onko tämä totta vai ei. En kysynyt enempää, koska hän puhui pahaa byggmaxin valikoimasta ja laadusta.

Said

Robban, isoleca ei kestä maanpainetta, joten käytetään massivleca maan alla, ulkoisella eristyksellä. Eikö sinulla ole rakennepiirustusta? Vai rakennatko täysin omasta päästäsi? Hintojen osalta on varmaan helpointa pyytää tarjous muutamalta rakennuskauppiaalta, kun tiedät mitä tarvitset.

Isolecan on maanpinnalla, sen tiedän ja eristys/kuivaus tehdään ulkopuolelta siellä missä täyttöä! Se voimme jättää nyt...
Rakennuspiirustukset minulla on, mutta haluan tarkistaa, miten muut ovat rakentaneet nähdäkseni, onko olemassa muita mahdollisuuksia.

Haluan tietää seuraavat asiat:
1. Mitä muut ovat maksaneet esimerkiksi Maxit-lekablockista verratakseen tuleviin tarjouspyyntöihini.

2. Eristää sisäpuolelta siellä, missä täyttöä ei ole, ja jättää kallis isolecan pois? Olen kuitenkin ajatellut asentaa 45 pystytolpan sähköasennuksia ja muuta varten! Silloin voisi ehkä asentaa 95 pystytolpan ja eristää.

Ei pahaa Byggmaxille, mutta ei kiitos! Riittää puhuminen siitä nyt!

Hei!

Vaikka riskinä on käyttää hassuja termejä tai virheitä, yritän silti antaa sinulle vinkin.

Meillä on aikomus laajentaa taloamme, soutteräng. Olemme saaneet vinkkejä meidän "rakentajaltamme" käyttää "L-block" (!!??!) - ne ovat suuria styroksilohkoja, jotka täytetään betonilla. Jos muistan oikein, se on 70 mm styroksia, 150 mm betonia, 70 mm styroksia. Saatavilla olevan tiedon mukaan niiden pitäisi pitää lämpöä noin 40 % paremmin kuin tavalliset leca-kivet.

Meidän soutteräng-osa on 35 m2 ja hinta muurata tämä on noin 17000 kr, sitten lisätään työ ja betoni. Meidän tapauksessamme kannattaa käyttää näitä, vaikka meidän on tilattava pumpuauto betonille, koska se on niin paljon nopeampaa kuin muuraus.

Korjaa mielellään, jos olen väärässä.. :confused:

Heippa!

fredwel sanoi:
Olen nähnyt vain rakennusmax lecaharkkoja kuvassa, mutta mielestäni ne näyttävät siltä, ​​että niistä puuttuu "urat" betoniteräkselle, joita harkoissa muista rakennuskauppaketjuista löytyy?

Jos näin on, vahvistaminen voi olla hieman hankalaa. Jos mitat täsmäävät, voi toki ostaa pienemmän määrän kalliimpia harkkoja niille kerroksille, jotka on vahvistettava.

/fredrik
Osa harkoista sisältää uria. Hinnat löytyvät BYGGmax

Onko joku ostanut esim. Maxit Lecablock ja saanut hinnan 25 *19 * 59 ja 15 *19 * 59?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.