2 530 lukukertaa ·
13 vastausta
3k lukukertaa
13 vastausta
Polttopuupöytä
Olen ajatellut rakentaa puukolon, kun teen väliseinää. Aluksi ajattelin mitoiksi 60x60, mutta alan miettiä, onko se vähän liian suuri? Näillä mitoilla mahtuu 0,8 m3 polttopuuta. Mitä mieltä olette? Ajattelin laatoittaa sisäpuolen, koska kamiinan ympärillä on laatat. Matteaantrasiitinharmaata laattaa 30x60 on nyt kamiinan ympärillä.
Mielestäni se riippuu hieman siitä, kuinka pitkiä puita käytät kamiinassa. Jos 40 cm puut mahtuvat kamiinaan, ehkä 40-45 cm syvyys riittää, ja vähän myös siitä, kuinka paljon poltat kerrallaan. Lisäksi millaista "siistiä" puuta sinulla on. Meillä on keittiössä uunin vieressä syvennys, ja mielestäni voi näyttää hieman sotkuiselta, jos se on täynnä kaikenlaisia kierteisiä oksia ja epätasaisesti hakattuja puuklapeja, jotka ovat hieman tummia oltuaan liian kauan. Ympäristö muuttuu myös melko roskaiseksi. Mutta kauniisti halkitut koivuklapit sopivan kokoisina koristavat paikkansa, se on mennyt niin pitkälle, että meillä on joitakin, joita en halua polttaa, vaan ne ovat lähinnä esillä.
Me lämmitämme ja en koskaan tulisi ajatelleeksi säilyttää puita sillä tavalla, mikä uskomaton ajanhukka pinota se uudelleen :eek: Vaikka ehkä käytämme enemmän kuin ne, jotka lämmittävät viihtyisyyden vuoksi...
Ei, puukori seisomassa puuhellan vieressä saa kylläkin olla ratkaisuni myös jatkossa...
Todella tyylikästä, olen samaa mieltä - mielestäni se näyttää tosi hyvältä myös kuvissa kacke!
Ei, puukori seisomassa puuhellan vieressä saa kylläkin olla ratkaisuni myös jatkossa...
Todella tyylikästä, olen samaa mieltä - mielestäni se näyttää tosi hyvältä myös kuvissa kacke!
Kiitos! 
Totta kai lämmitämme. On kätevää täyttää viikonloppuna. Kuinka kauan se voi viedä? Puoli tuntia?
Sitten voi tehdä kuten haluaa, onhan helppoa ottaa kori mukaan kun tulee töistä kotiin, mutta minusta on mukavaa, että se on lähellä. Puut kuivuvat eivätkä ole niin kosteita.
/Kacke
Totta kai lämmitämme. On kätevää täyttää viikonloppuna. Kuinka kauan se voi viedä? Puoli tuntia?
Sitten voi tehdä kuten haluaa, onhan helppoa ottaa kori mukaan kun tulee töistä kotiin, mutta minusta on mukavaa, että se on lähellä. Puut kuivuvat eivätkä ole niin kosteita.
/Kacke
Viimeksi muokattu:
[QUOTE
Suunnittelen samanlaista projektia, mutta haluan silloin hyllyt niin, että kosteaa puuta, jonka juuri olen tuonut sisään, ei päädy kasan päälle, ts. vähintään 2 lokeroa, joita voi vuorotella[/QUOTE]
En usko, että on täysin ok kiinnittää mitä tahansa savupiippuun. Ajattele tätä, jos haluat hyllyjä.
/Kacke
Suunnittelen samanlaista projektia, mutta haluan silloin hyllyt niin, että kosteaa puuta, jonka juuri olen tuonut sisään, ei päädy kasan päälle, ts. vähintään 2 lokeroa, joita voi vuorotella[/QUOTE]
En usko, että on täysin ok kiinnittää mitä tahansa savupiippuun. Ajattele tätä, jos haluat hyllyjä.
/Kacke
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Linköping
· 49 viestiä
Olen käyttänyt samanlaista nischia talvella ja on todella mukavaa, kun ei tarvitse hakea puita joka päivä. Haen 6-8 kassia puuvajasta joskus viikonloppuisin, vie korkeintaan puoli tuntia.
Minun nisch ei ole yhtä tyylikäs, väliaikainen ratkaisu, jonka toivon voivani laittaa kuntoon kesällä, kun sitä ei tarvitse käyttää
Minun nisch ei ole yhtä tyylikäs, väliaikainen ratkaisu, jonka toivon voivani laittaa kuntoon kesällä, kun sitä ei tarvitse käyttää
Jäsen
· Västra Götaland
· 170 viestiä
Jäsen
· Linköping
· 49 viestiä
Oho, olin aivan unohtanut tämän. Toivottavasti ei haittaa, että kuva tulee vasta noin vuosi valmistumisen jälkeen.kacke_ sanoi:
Tänään pahvilaatikko on vaihdettu puulaatikkoon sytytysmateriaalilla. Kun tila on täytetty noin 1,7-1,8 korkeaksi, puut riittävät 2-3 viikkoa.

Lisää kuvia rakennusvaiheesta löytyy täältä
Klikkaa tästä vastataksesi