Hei!
Tämä kysymys on varmasti esitetty useita kertoja, mutta en löydä oikein hyvää ratkaisua.
Kuinka voin poistaa katkenneen ruuvin kuvan mukaisesti?

• Metallikiinnike puisessa portissa, jossa osa ruuvista on katkennut kiinnikkeen sisälle.
H
Poraa se metalliporalla. Liimaa sitten siihen puutappi, poraa mahdollisesti isompi reikä, joka sopii puutappiin, ja sitten voit kiinnittää uuden ruuvin.

H halj sanoi:
Poraa se auki metalliporalla. Liimaa sitten puutappi paikalleen, mahdollisesti poraa suurempi reikä, joka sopii puutapille ja sitten voit kiinnittää uuden ruuvin.
Olen kokeillut sitä mutta en onnistunut. Pora "luisuu" joka suuntaan. Lopetin sitten, ettei pilaa tolppaa. Kuinka suuren poran pitäisi käyttää? Saman halkaisijan kuin ruuvin, suurempi vai pienempi?

M Mokhalad sanoi:
Olen kokeillut sitä, mutta en onnistunut. Pora "liukuu" kaikkiin suuntiin. Lopetin sitten, jotta en pilaisi tolppaa. Kuinka iso pora pitäisi käyttää? Saman halkaisijan kuin ruuvi, isompi tai pienempi?
Luulen, että on olemassa "pieniä" reikäporia/sahoja, joilla poraat/sahaat katkenneen ruuvisi ympäriltä, kunnes se irtoaa tai saat sen irrotettua... ja sitten täytät sen puutapilla.

/ATW

A ArneTW sanoi:
Luulen, että on olemassa "pieniä" reikäteriä, joilla voit porata katkenneen ruuvin ympärille, kunnes se irtoaa tai voit poistaa sen... ja sitten tukkia puutapilla.

/ATW
Ok, minun täytyy yrittää uudelleen. Kiitos kaikista vastauksista.

Mazen Mazen sanoi:
Kokeile pluggiporalla, sinun pitäisi pystyä tarttumaan ruuviin kapeilla pihdeillä, jos se on liian syvällä.
[linkki]
Tuo oli hyvä idea!
Kiitos vinkistä!

A ArneTW sanoi:
[linkki]

Borde funka...

/ATW
Juuri niin, tuo täytyy toimia!
Kiitos vinkistä!

Poraa uusi reikä uudelle ruuville sen sijaan

• Tykkään
FIlipSvensson1 ja 1 muu
  • Laddar…
raveper raveper sanoi:
Poraa uusi reikä uudelle ruuville sen sijaan
En haluaisi muuttaa lukon paikkaa

Ei se voi hyvin pysyä kuten se on. Poraa vain uusi reikä.

• Tykkään
Mokhalad ja 1 muu
  • Laddar…
Ota pora, joka on 0,5 suurempi kuin kiinnityksen reikä, poraa niin että ruuvin pää tulee tasaiseksi ja saa pienen porauksen suurella poralla.
Nyt voit porata sen samalla kokoisella poralla kuin ruuvi.
Sitten laita liimaa ja naputa sisään kappale, jonka olet veistänyt, leikkaa tappi ja ruuvaa takaisin uusi ruuvi.

• Tykkään
Mokhalad
  • Laddar…
raveper raveper sanoi:
Ei sen tarvitse muuttaa paikkaa. Poraa vain uusi reikä.
Tarkoitatko porata itse lukkoon uuden ruuvin paikkaa varten? En ollut ajatellut sitä. Fiksu idea. Kiitos!

L Lutte sanoi:
Ota pora, joka on 0,5 suurempi kuin kiinnikkeen reikä, poraa niin, että ruuvin yläosa tasoittuu ja saa pienen syvennyksen isolla poralla.
Nyt voit porrata pois sen ruuviin verrattavalla poralla.
Sitten liimaa sisään ja napauta sisään veistetty pala, leikkaa tappi ja ruuvaa uusi ruuvi takaisin.
Näinkin voi tehdä! Kiitos!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.