5 962 lukukertaa ·
15 vastausta
6k lukukertaa
15 vastausta
Äkillinen painuma?
Olemme äskettäin ostaneet 1,5-kerroksisen talon, joka on rakennettu vuonna 2000. Nämä halkeamat ovat ilmestyneet tai kasvaneet viime viikkoina. Mitä tehdä nyt? Kuinka voi arvioida, onko mahdollinen painuma vakava vai normaali? Kannattaa mainita, että meillä oli ovi, joka juuttui muutama kuukausi sitten, ja olen huomannut, että alakerran lattia on vajonnut tai epätasainen viime viikkoina. Meillä on joitakin halkeamia talon perustuksessa, kuten liittämässäni kuvassa. Tiedoksi, meillä on ryömintätila.
Epävarma siitä, julkaistiinko kaikki kuvat todella, niin tässä ne tulevat uudestaan.
Harrastajapuuseppä
· Västra Götaland
· 1 496 viestiä
Ovatko kaikki halkeamat samassa suunnassa? Toisin sanoen, kulkevatko ne kaikki samaan suuntaan talon läpi?
Perustuksen painuminen lienee syy siihen, että seinät ovat haljenneet? Onko ryömintätilassa kosteaa ja savista?
Perustuksen painuminen lienee syy siihen, että seinät ovat haljenneet? Onko ryömintätilassa kosteaa ja savista?
Kyllä, kaikki halkeamat ovat vaakasuoria. Niitä löytyy vähän kaikkialta talossa, halkeamia perustuksen vieressä samalla tavalla kuin liittämässäni kuvassa, niitä on useilla talon sivuilla. Ryömintätila on ollut hyvä aiemmin syksyllä, mutta en ole katsonut lumisateiden jälkeen.
Harrastajapuuseppä
· Västra Götaland
· 1 496 viestiä
Ottaisin jonkun sinne heti selvittämään mitä on tapahtumassa. Et kai asu alueella, jossa rakennetaan metroa tai vastaavaa? Järven pohja? Millä alueella talo sijaitsee?
Ota apua ammattilaisilta paikan päällä, mahdollisesti aloita kysymällä neuvoa vakuutusyhtiöltäsi. Kun vahinkoa on niin paljon ja useissa paikoissa talossa, erityisesti lattiassa ja perusmuurissa, ja talo on niin uusi kuin 2000, sinun pitäisi toimia nyt.
Tuo halkeama perustuksessa vastaa melko suurta painaumaa vähän kauempana (vipuvaikutus).J Jens-jens sanoi:Olemme äskettäin ostaneet 1,5-kerroksisen talon, joka on rakennettu vuonna 2000. Nämä halkeamat ovat täysin ilmestyneet/kasvaneet viime viikkoina. Mitä nyt pitäisi tehdä? Kuinka voi arvioida, onko mahdollinen painauma vakava vai normaali? Kannattaa mainita, että meillä oli ovi, joka on jumittunut jollain tavalla muutama kuukausi sitten, ja että olen huomannut, että alakerran lattia on vajonnut hieman/epätasaiseksi viime viikkoina. Meillä on joitakin halkeamia aivan talon perustuksessa, tyyliin samankaltainen kuin liittämissäni kuvissa. Tiedoksi, että meillä on ryömintätila.
Se näyttää vakavalta, jos se on ilmestynyt nyt.
Voit mitata muutoksen ajan myötä piirtämällä merkkejä halkeaman kummallekin puolelle useissa kohdissa ja mittaamalla merkkien välistä etäisyyttä.
Sama tapetti kuin meillä on ruokasalissamme muuten
Voit mitata muutoksen ajan myötä piirtämällä merkkejä halkeaman kummallekin puolelle useissa kohdissa ja mittaamalla merkkien välistä etäisyyttä.
Sama tapetti kuin meillä on ruokasalissamme muuten
Kiitos vastauksista kaikki! Meillä kävi tänään henkilö, joka oli yksi suurempien geopolymereiden/pilausten kanssa työskentelevistä yrityksistä. Hän ei pitänyt tilannetta hälyttävänä, koska kyseessä oli 20 vuotta vanha puutalo, joten hän ehdotti, että voimme odottaa. Mutta vastauksenne saivat minut todella miettimään ja luulen, että meidän pitäisi kysyä toista mielipidettä. Onko kenelläkään vinkkejä riippumattomasta tarkastusyrityksestä, joka tuntee erityisesti painumia eteläisessä Tukholman alueella?
Miten se vaikuttaa nyt muutaman viikon jälkeen?J Jens-jens sanoi:Kiitos kaikista vastauksista kaverit! Meillä oli tänään henkilö, joka kävi katsomassa, hän oli jostain suuremmasta yrityksestä, joka työskentelee geopolymer/pilotointi. Hänen mielestään se ei ollut hälyttävää, koska se oli puutalo, joka oli seissyt 20 vuotta, joten hänen mielestään voisimme odottaa. Mutta vastauksenne tekevät minut ehdottomasti mietteliääksi ja oletan, että meidän pitäisi hankkia toinen mielipide. Onko kenelläkään vinkkejä riippumattomaan tarkastusyritykseen, joka on perehtynyt juuri asettumiin Etelä-Tukholman alueella?

