Meillä on hieno huone ulkona, jonka edellinen talonomistaja rakensi. Hän ei koskaan onnistunut täysin tiivistämään kattoa; meillä on hieman vesivuotoa liimapuupalkkien ja lasilevyjen välillä. Olen saanut vinkin, että asennan peltihatut palkkien päälle ja minulla on joitain kysymyksiä tähän liittyen.

- Miten tiivistää parhaiten lasia vastaan? Olin ajatellut, että hatuissa olisi "läppä" 2–3 cm lasien päällä ja jonkinlainen liimattu kumiliuska alla. Onko tämä järkevää, vai onko parempia ideoita?

- Olen suunnitellut jättää noin 4-5 mm ilma-aukon palkkien yläpuolelle varmistaakseni ilmanvaihdon. Voiko hatussa käyttää jotain (muovilistoja?) niin, että ne eivät romahtaisi, jos seison niiden päällä? Lasit ovat tarpeeksi vahvoja kestämään kävelyä, mutta haluan välttää sitä.

- Miten kiinnittää ulkoseinään? Meillä on tiilinen seinä, johon kaksi palkkia on kiinnitetty, ja näen kaksi vaihtoehtoa
-- Jyrsiä suora ura muutama cm palkkien yläpuolella, täyttää rakennussilikonilla tai lateksilla ja työntää pelti sinne
-- Jyrsiä saumat portaikkokuviolla ja tilata mittatilaustyönä pelti, joka seuraa tiiliä (kuten tavallisesti nähdään savupiipuilla). Täytä saumat laastilla
-- Vai onko jotain helpompaa, molemmat vaihtoehdot tuntuvat hieman riskialttiilta

Ajattelin ruuvata hatut kiinni palkkien sivuihin, ei ruuveja yläpuolella.

Alimpana ajattelin suojata palkkien päätyjä pienellä pellillä, joka menee hattujen alle.

Kaikki ideat ja ajatukset otetaan vastaan, minulla ei ole kokemusta peltitöistä... ;-)

/Joakim

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.