Hei kaikki viisaat!
Ajattelin lyhentää keittiön paneelia puolimetrillä. Se ulottuu melkein kattoon tällä hetkellä, ja haluan enemmän tilaa tapetille. Olemme juuri ostaneet talon ja olemme täysin aloittelijoita tällaisessa, minulla on muutamia ideoita enkä tiedä mikä on paras.
Luulin, että paneeli olisi seinän päällä ja että tästä tulisi suhteellisen helppo projekti, mutta kun poistin listan, huomasin että puupaneeli ikään kuin kohtaa tapetoidun kipsilevyn.
1. Joten, kun olen lyhentänyt paneelin haluamaani kohtaan, pitäisikö minun jatkaa kipsilevyillä siihen, mihin paneeli oli aikaisemmin asennettu, ja tasoittaa uusi kipsilevy siellä missä se kohtaa vanhan?
2. Vai pitäisikö minun poistaa nykyiset kipsilevyt välttääkseni sauman, ja asentaa kokonaan uudet? Olisiko parempi, että käytössä olisi sama kipsilevy paneelista aina kattoon saakka?
Olenko tyhmä, jos en halua irrottaa yläkaappeja? Se tuntuu ylivoimaiselta. Sekä kipsilevy että paneeli jatkuvat yläkaappien taakse, jos sahaan kipsilevyn ja paneelin yläkaappien mukaisesti, vaarantanko kantavuuden? Voiko se aiheuttaa yläkaappien romahtamisen?
3. Vai.. pitäisikö minun antaa kaiken olla paikoillaan ja ehkä naulata ohut levy kaiken päälle? Ja antaa sen ulottua katosta siihen, mihin haluan paneelin alkavan? Tapetoida suoraan siihen ja sitten asentaa lista siirtymäkohtaan?
Laitan kuvan siitä, miltä se näyttää juuri nyt, punaisen viivan kanssa mihin haluan lyhentää paneelin.
Paneelin leikkaat helpoiten monitoimityökalulla, sitten paikkaa kipsillä ja tasoita, liimaa paperiarkki saumojen päälle vahvistamaan. Jos voit irrottaa kaapin, se helpottaa, mutta ei ole välttämätöntä.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.