Aion laittaa uudet lattiat huoneistoon. Irrotin listan ja tältä se näytti sen jälkeen. Se vain mureni. Minulla on kotona karkeaa ja hienoa tasoitetta (muutama litra). Toimiiko se, vai suositellaanko jotain muuta?
Kiitos, ei ole kiire. Ajattelin kiinnittää listat 1.2x32mm nauloilla. Jos käyttäisin kittiä (haluan yrittää päästä siitä eroon), kiinnittyisikö naula siihen?
Kipsilaasti - Gypsum tai Finjas... Saat noin 25 kiloa noin 300 kruunulla.
Listan voit helposti kiinnittää parilla nauhalla rakennusliimaa ja muutamalla neulalla.
Jos viitsit raahautua Älvsjöön/Fruängeniin, minulla on puolikas säkki autossa, jonka voit saada! Heitän mukaan vähän pohjustetta myös, jos kuten sanot, se vain murenee.
Eikö olisi mukavaa, jos jokin, kuten dyckert (tai T-dyckert kuten TS haluaa käyttää) voitaisiin sekä naulata sisään että että sen jälkeen kiristää vähän. Materiaali, joka kuivuttuaan/kivettyään muistuttaa ehkä enemmän mineritskivaa tai jotain.
Olen aina kiinnittänyt listoja betoniin Ståldyckertilla betongpangenilla, ja mielestäni se pitää todella hyvin.
Muutenhan käy hyvin vähän PL400:aa ja viistosti tavallinen dyckert pitämään koko homma paikoillaan.
Husfix on varmasti parempi. Mielestäni se on vain kohtuuttoman kallis verrattuna.
Husfixin haittapuoli on mielestäni, että se on huippukallista - Jos saat epätasaisen pinnan, et voi myöskään korjata sitä tasaiseksi. Kipsilaastia voi helposti raaputtaa laastilastalla sen kovetuttua saadakseen halutun pinnan. Tämän jälkeen voi käyttää hiekkatasoitetta, jos pinta maalataan.
Eräs tuttu purki kaakelit pois keittiössään ja korjasi vauriot husfixillä - Piti vuokrata timanttihiomakone tasoittaakseen sen laattoja varten.
Jos kyse on kellarista maan alla, ulkotilasta tai vastaavasta, ei epäilystäkään, että husfix on hyvä tuote - Mutta sisällä asunnossa jalkalistan takana? Njaa...