16 461 lukukertaa ·
17 vastausta
16k lukukertaa
17 vastausta
Paljonko tämä mökki painaa? (kuvia)
Sivu 1 / 2
Tarvitaan nostaa tämä mökki trailerille, jotta voin ajaa sen kotiin.
Kuorma-auto nosturilla nosti sen siihen missä se nyt on, mutta en tiedä mökin painoa.
On mahdollista seistä aivan mökin vieressä kuorma-autolla ja nosturilla.
10m pitkä x 5m leveä x 4.5m korkea
Mitä se painaa?





Kuorma-auto nosturilla nosti sen siihen missä se nyt on, mutta en tiedä mökin painoa.
On mahdollista seistä aivan mökin vieressä kuorma-autolla ja nosturilla.
10m pitkä x 5m leveä x 4.5m korkea
Mitä se painaa?





Ajattelin enemmän "Ali Baba ja neljäkymmentä rosvoa"...
Arvata talon painoa on yhtä mahdotonta kuin arvata, mitä ne maksavat. Jos katsotaan Träguidenista, sieltä ei myöskään löydy painoja, mutta ainakin siellä on joitakin arvoja, joita voi laskea. He ilmoittavat, että ulkoseinä painaa noin 50 kg/m² ja ulkokatto suunnilleen saman verran. Tällä mökillä ei varmasti ole niin tukevat seinät, eikä katossa ole tiiliä, mutta nämä arvot voivat olla hyödyllisiä arviointiin.
Arvata talon painoa on yhtä mahdotonta kuin arvata, mitä ne maksavat. Jos katsotaan Träguidenista, sieltä ei myöskään löydy painoja, mutta ainakin siellä on joitakin arvoja, joita voi laskea. He ilmoittavat, että ulkoseinä painaa noin 50 kg/m² ja ulkokatto suunnilleen saman verran. Tällä mökillä ei varmasti ole niin tukevat seinät, eikä katossa ole tiiliä, mutta nämä arvot voivat olla hyödyllisiä arviointiin.
Rakennusveteraani
· stockholm
· 9 viestiä
Luulen, että se voi lähestyä 10 tonnia! Siirsimme samanlaisen talon kaksi vuotta sitten. Tiedätkö, miten seinät on rakennettu ja kuinka välipohjat on eristetty (mineraalivilla tai lastu)?
En tiedä oikeastaan yhtään.
Mutta arvioimalla mittoja, uskon, että siellä on noin 7 m³ puutavaraa, raakaponttia ja levyjä varsinaisessa rungossa (koolaukset, lattialevyt, seinälevyt, raakapontti katolla). Joten pelkästään siellä paino on noin 3,5 tonnia.
Joten arvioisin hieman yli 5 tonnia, mutta todennäköisesti reilusti alle 10 tonnia.
edit:
Mutta jos se on lankkurunko niin ...
Mutta arvioimalla mittoja, uskon, että siellä on noin 7 m³ puutavaraa, raakaponttia ja levyjä varsinaisessa rungossa (koolaukset, lattialevyt, seinälevyt, raakapontti katolla). Joten pelkästään siellä paino on noin 3,5 tonnia.
Joten arvioisin hieman yli 5 tonnia, mutta todennäköisesti reilusti alle 10 tonnia.
edit:
Mutta jos se on lankkurunko niin ...
Viimeksi muokattu:
Onko sillä niin suurta merkitystä, mitä mökki painaa? Koska kuorma-auto nosturilla on asettanut sen siihen missä se on, pitäisi kai toisen kuorma-auton nosturilla pystyä lastaamaan sen. Lastauksessa voi asettua viereen, eikä silloin ole ongelmia nostaa. Suurin ongelma on kai purkamisessa jos ei pääse niin lähelle paikkaa, johon sen on määrä tulla. Täysin ojennetulla nosturilla se nostaa vain murto-osan siitä, mitä se voi tehdä lähietäisyydeltä. Luulen myös, että mökki painaa reilusti yli 5 tonnia.
Nyt tuli hyviä arvauksia.
Hienoa!
Tarvitsen jonkinlaisen käsityksen siitä, mitä se painaa. On eroa, jos kuorma-auto kantaa 5 tonnia tai 15 tonnia. Minulla on kaveri, joka voi ottaa sen, jos se on noin 5 tonnia. Jos se on lähempänä 10-15 tonnia, tulee enemmän ongelmia.
Edellinen omistaja puhui 7 tonnista, mutta hän vain arvasi. Ei ollenkaan varma.
Hienoa!
Tarvitsen jonkinlaisen käsityksen siitä, mitä se painaa. On eroa, jos kuorma-auto kantaa 5 tonnia tai 15 tonnia. Minulla on kaveri, joka voi ottaa sen, jos se on noin 5 tonnia. Jos se on lähempänä 10-15 tonnia, tulee enemmän ongelmia.
Edellinen omistaja puhui 7 tonnista, mutta hän vain arvasi. Ei ollenkaan varma.
Todennäköisesti ei alle 5 tonnin. Rakennusparakki painaa noin 3000 kg. Tämä parakki onhan valtavan suuri. Kuulostaa jättiprojektilta jo pelkästään kaikkien kuljetuslupien saamisen vuoksi.
5 m leveä 4,5 m korkea
5 m leveä 4,5 m korkea
Korkeuteen ei tietääkseni tarvita lupia - kunhan valitsee oikeat reitit.
Kuljettajalla on aina velvollisuus varmistaa, että ajoneuvo pääsee perille, kun kuljetuksen korkeus on yli 450 cm.
Yli 450 cm leveydelle tarvitaan (dispenstin lisäksi) merkitseminen, varoitusauto ja saattue.


Varoitusauton on oltava henkilö- tai kuorma-auto, jonka kokonaispaino on enintään 4,5 tonnia. Sen on oltava varustettu varoituskilvillä, jotka ovat hyvin näkyvissä sekä edestä että takaa. Kilvet on sijoitettava korkeammalle kuin tuulilasin yläreuna.
Varoitusauto on varustettava vähintään yhdellä varoitusvalolla, joka voi päästää vilkkuvaa oranssia valoa. Valon on oltava päällä pimeällä ajettaessa. Päivänvalossa ajaessa valon on oltava päällä vain, kun kuljetus häiritsee muuta liikennettä.
Varoitusauton ja kuljetusajoneuvon välillä on oltava muu radioyhteys kuin puhelin.
Keskustelun on oltava mahdollista varoitusauton ja kuljetusajoneuvon välillä kielellä, jota molemmat osapuolet ymmärtävät.
Kuljettajalla on oltava ajokortti, joka antaa oikeuden B- ja C-luokkaan. Varoitusauto saa saattaa korkeintaan kolme ajoneuvoa tai ajoneuvoyhdistelmää. Mikään ajoneuvo ei saa olla kytketty varoitusautoon.

Yli 450 cm leveydelle, yli 35 m pituudelle sekä suurille bruttomassoille määrätään yleensä, että kuljetuksen on saattanut tielläkuljetusjohtaja tai poliisi. Luettelo määrätyistä tielläkuljetusjohtajista löytyy Rikspolisstyrelsens verkkosivustolta.
Kuljettajalla on aina velvollisuus varmistaa, että ajoneuvo pääsee perille, kun kuljetuksen korkeus on yli 450 cm.
Yli 450 cm leveydelle tarvitaan (dispenstin lisäksi) merkitseminen, varoitusauto ja saattue.


Varoitusauton on oltava henkilö- tai kuorma-auto, jonka kokonaispaino on enintään 4,5 tonnia. Sen on oltava varustettu varoituskilvillä, jotka ovat hyvin näkyvissä sekä edestä että takaa. Kilvet on sijoitettava korkeammalle kuin tuulilasin yläreuna.
Varoitusauto on varustettava vähintään yhdellä varoitusvalolla, joka voi päästää vilkkuvaa oranssia valoa. Valon on oltava päällä pimeällä ajettaessa. Päivänvalossa ajaessa valon on oltava päällä vain, kun kuljetus häiritsee muuta liikennettä.
Varoitusauton ja kuljetusajoneuvon välillä on oltava muu radioyhteys kuin puhelin.
Keskustelun on oltava mahdollista varoitusauton ja kuljetusajoneuvon välillä kielellä, jota molemmat osapuolet ymmärtävät.
Kuljettajalla on oltava ajokortti, joka antaa oikeuden B- ja C-luokkaan. Varoitusauto saa saattaa korkeintaan kolme ajoneuvoa tai ajoneuvoyhdistelmää. Mikään ajoneuvo ei saa olla kytketty varoitusautoon.

Yli 450 cm leveydelle, yli 35 m pituudelle sekä suurille bruttomassoille määrätään yleensä, että kuljetuksen on saattanut tielläkuljetusjohtaja tai poliisi. Luettelo määrätyistä tielläkuljetusjohtajista löytyy Rikspolisstyrelsens verkkosivustolta.
Viimeksi muokattu: