Hei!
Olen katsonut tätä foorumia, enkä ole löytänyt vastauksia kysymyksiini!
Olen ostanut rivitalon vuodelta -82, jonka perustus on suoraan maassa.
Maton/parketin alla on lastulevy, solumuovi ja kosteussulku.
Minulla on oven aukko 100 mm siporex-seinässä, joka pitää sulkea. Ja mitä olen lukenut, kuollut materiaali on suositeltavaa, koska se ei liiku ajan myötä, eli ei ole riskiä halkeamista =)

Nyt kysymyksiini:
Miten minun pitäisi aloittaa, täytyykö minun ottaa huomioon talon perustus, vai voinko vain laittaa "möltti" laastia/liimaa suoraan talon perustaan? Mietin lähinnä kosteutta. (Huomautus, itse seinän alla on todennäköisesti laastia ja muutama vihreä muovipalikka, tietääkö joku, mitä ne ovat)

Miten minun pitäisi lopettaa, kun lähestyn kattoa?

Suunnittelen ostavani siporex-lohkoja, jotka sitten vahvistan ovenkarmissa.

Näen mielelläni kuvia!
Yhdessä kuvassa näkyy puu, joka oli tukena lattian alla. Se oli kosteussulun päällä.

KIITOS!

• Yleiskuva asunnosta, jossa on oviaukko siporex-seinässä ja näkyvää pintaremonttia, kuten tapettia ja muovimattoa, sekä työkaluja lattialla.
  • Remonttikohteessa huoneen lattialla on muovinen kosteussulku ja metalliputki, taustalla näkyy remontissa olevaa keittiötä.
  • Kuva rikkoontuneesta lattiamateriaalista, jossa näkyy muovinen kosteussuoja, irtonaisia rakennusmateriaaleja ja tuki alla olevan lattian päällä.
bump

Olin poistanut kaiken puun alareunasta aukossa ja muuraamassa lecamuuritiilillä tai siporexilla, kuten sinun tapauksessasi. En ole varma, onko se tarpeellista, mutta olisin todennäköisesti yrittänyt porata ja asettaa hiukan raudoitusta joka kolmas kierros olemassa oleviin seiniin kummallekin puolelle. Oletan, että seinissä on rappaus kevyen betonin päällä, sieltä olisin poistanut pari cm kehyksen ympäriltä ja laittanut rappausverkko päällekkäin vanhan seinän kanssa koko aukon ympäri ja rappaamalla, niin ajattelen, ettei minkäänlaisia halkeamia liitoskohdissa muodostuisi. Käytä paljon tiiliä ja vähän laastia, niin vähennät laastin kutistumisen vaikutusta sen kuivuessa, voi myös käyttää paisuvabetonia, joka siis ei paisu, mutta ei myöskään kutistu merkittävästi.

Moi! Kiitollinen vastauksesta! Joo, se tulee olemaan siporex ja gullex m2,5. Ilman raudoitusta. Suoraan laatalle. Arvioisin halkeiluriskiä matalaksi, koska se on vain kuollutta materiaalia läpi koko rakenteen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.