4 946 lukukertaa ·
15 vastausta
5k lukukertaa
15 vastausta
Ontot kattopalkit 70-luvun talossa
Hei!
Tässä on ensimmäinen kysymykseni. Olen täysin tietämätön taloista, rakentamisesta ja rakennustöistä, mutta nyt olemme ostaneet 70-luvun talon ja nyt on aika oppia vähän. Talo on 160m2 ryhmätalo vuodelta 1974.
Kysymykseni koskee kattoparruja. Edelliset omistajat ovat ottaneet esiin parrut, mutta ne ovat onttoja. Ne kuulostavat ruuvattuna puulaatikolta, kun niihin koputtaa.
Mitä mieltä olette, ovatko ne vain näön vuoksi vai rakennettiinko näin 70-luvulla? Voiko ne poistaa?
Kuvassa näet joitakin palkkeja, ja liitos alusrungon vasten näkyy selvästi.
Tässä on ensimmäinen kysymykseni. Olen täysin tietämätön taloista, rakentamisesta ja rakennustöistä, mutta nyt olemme ostaneet 70-luvun talon ja nyt on aika oppia vähän. Talo on 160m2 ryhmätalo vuodelta 1974.
Kysymykseni koskee kattoparruja. Edelliset omistajat ovat ottaneet esiin parrut, mutta ne ovat onttoja. Ne kuulostavat ruuvattuna puulaatikolta, kun niihin koputtaa.
Mitä mieltä olette, ovatko ne vain näön vuoksi vai rakennettiinko näin 70-luvulla? Voiko ne poistaa?
Kuvassa näet joitakin palkkeja, ja liitos alusrungon vasten näkyy selvästi.
Ei ole rakennettu laatikkoa "oikean" palkin ympärille, koska se ei ollut kovin tyylikäs?
Hei!
Se on hieman epäselvää. Nykyinen omistaja ei ole tehnyt niitä itse eikä voi vastata. Tietysti en kysynyt tarkastajaltakaan.
Aiemmin kattopalkkien päällä on ollut ullakkolattia, ei vain sisäkatto. Liitän mukaan talon piirustukset, jos niistä on apua jollekin.
Se on hieman epäselvää. Nykyinen omistaja ei ole tehnyt niitä itse eikä voi vastata. Tietysti en kysynyt tarkastajaltakaan.
Aiemmin kattopalkkien päällä on ollut ullakkolattia, ei vain sisäkatto. Liitän mukaan talon piirustukset, jos niistä on apua jollekin.
Talon omistaja
· Skåne
· 5 284 viestiä
Onko siellä mitään aukkoa, jotta voit työntää pääsi ylös ja katsoa, onko katolla samanlainen palkki, jos on, nämä ovat luultavasti vain näön vuoksi.
Sen saa joku rakennusalan asiantuntija arvioida, foorumilla on esimerkiksi ihmisiä kuten @justusandersson
ei ole varmaan "vain" että ne poistetaan.
Mahdollinen inklädnad voidaan poistaa, mutta itse palkkia ei voi, sillä sitä tarvitaan kattorakenteessa. Jos se halutaan poistaa, tarvitaan uudelleensuunnittelu ja jälleenrakennus.
Näyttää siltä, että seinä ja oviaukko sijaitsevat kahden kattoristikon välissä. Jos seinä ulottuu harjalle asti, se on todennäköisesti rakennettu sen jälkeen, kun sisäkatto on poistettu. Se pitäisi silloin pystyä poistamaan, mukaan lukien ”palkki”, ilman riskiä.
Kuvia ei voi koskaan olla liikaa, useammat eri kulmista helpottavat arviointia. Linkki piirustukseen johtaa Expressen?
Kuvia ei voi koskaan olla liikaa, useammat eri kulmista helpottavat arviointia. Linkki piirustukseen johtaa Expressen?
Linkki johtaa ladattavaan tiedostoon. Jos avaat sen esimerkiksi puhelimella, ei avaudu omaa sivua, vaan se päätyy usein latausvalikkoon. Näytetty sivu on sen sijaan viimeinen, jolla olit itse käynyt. Tarkista erittäin mielellään, voitko löytää piirustuksen jostain selaimen valikoista.hscn sanoi:
Oven osalta se on suoraan kattotuolin alla. Lähetän mukaan toisen kuvan, jotta sitä on helpompi nähdä.
Haluamme pitää seinän, eli olisi vain palkit, joista haluamme päästä eroon, mutta se vaikuttaa vaikealta.
Edit: Luin hieman huolimattomasti, luulin että kyse oli vain oviaukon kohdalla olevasta. Hanbjälkarna voit avlägsna, ne ovat kattoristikon tärkeä osa, maalaa ne vaalealla värillä sen sijaan, niin ne ovat huomaamattomampia.hscn sanoi:
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Ainoa järkevä selitys on, että se on hanbjälkarna, jotka on päällystetty. Kuten jo todettiin, et voi poistaa hanbjälkarna mutta inklädningen kyllä.