Hei!

Omistan 1 1/2 -kerroksisen talon vuodelta 1975 ja aion purkaa yhden seinän.

Haluaisin tietää, onko kyseinen seinä kantava...

Olen kutsunut kotiin muutamia kavereita, jotka ovat puuseppiä, ja he sanovat, että se ei todennäköisesti ole kantava, koska 1 1/2-kerroksisissa taloissa yläkerrassa ei yleensä ole kantavia seiniä...

Ajattelin kysyä täälläkin, jos joku, jolla on kokemusta, voi tulkita piirustukset toisella tavalla...

Pohjapiirros 1975 rakennetusta 1,5-kerroksisesta talosta, 108 m². Sisältää huoneita kuten olohuone, keittiö, kylpyhuone ja kaksi makuuhuonetta.

Pohjapiirros rakennuksesta, jossa on ympyröity seinä, mahdollisesti kantava. Mukana merkintöjä huoneista kuten allrum ja sovrum.

Rakennuspiirros, joka näyttää poikkileikkauksen rakennuksesta, kattokulma 45°, korkeus 2,40 m. Mekaaninen ilmanvaihto mainittu.

Kiitos etukäteen!

Ystävällisin terveisin,
Jonas

Viimeksi muokattu:
Kuvat eivät näy.

harry73
Sinulla on antura väliseinän alla, joten se voi olla kantava.

Ensimmäiset kuvasi eivät näy.
Punaisella merkityt seinät ovat taatusti kantavia.
Sinisellä merkityt voivat kuulua kattorakenteeseen.

Rakennussuunnitelma esittää leikkauskuvan, jossa punaiset seinät ovat kantavia ja siniset voivat kuulua kattorakenteeseen.

• Tykkään
JKvint
  • Laddar…
Pohjapiirros 1975 rakennetusta 1,5-kerroksisesta talosta, 108 m². Sisältää huoneita kuten olohuone, keittiö, kylpyhuone ja kaksi makuuhuonetta.

Pohjapiirros rakennuksesta, jossa on ympyröity seinä, mahdollisesti kantava. Mukana merkintöjä huoneista kuten allrum ja sovrum.

Rakennuspiirros, joka näyttää poikkileikkauksen rakennuksesta, kattokulma 45°, korkeus 2,40 m. Mekaaninen ilmanvaihto mainittu.

näkyvätkö kuvat nyt?

Mitä tarkoitat plint ?

Kyllä, nyt he ovat päässeet mukaan.
Seinät, jotka on ympyröity punaisella, eivät todennäköisesti ole kantavia.
Yläkerran katto kantaa itsensä kattoristikon avulla.
En epäröisi purkaa sitä, jos talo olisi minun …

• Tykkään
JKvint
  • Laddar…
Kiitos paljon avusta!

silloin oli kuten ajattelin, että ei olisi mitään ongelmia!
Yritän ottaa kuvia purkamisen aikana ja lopputuloksesta, jotta voin kertoa miten se meni =)

Kiitos paljon =)

harry73
Nyt näen myös kaikki kuvat, enkä usko, että sinulla on kantavia seiniä ülemisessä kerroksessa.

• Tykkään
JKvint
  • Laddar…
Ei, se ei ole kantava.

• Tykkään
JKvint
  • Laddar…
Kiitos avusta!

Olen ehtinyt repiä yhden lastulevyn irti ja seinässä olevat koolaukset ovat 45X45 mm, ja kun niitä vähän "heittelee", ne ovat aika epävakaita, joten niillä ei näytä olevan mitään kuormaa...
palaan asiaan kuvien kera huomenna, kun vain koolaukset ovat jäljellä...

Kiitos jälleen!

peternicklas
Ei kantava, mutta saatat saada vähän painumaa, jos katolla on paljon lunta. Ehkä pieniä halkeamia, jolloin katto voi liikkua hieman enemmän. Vaikka se ei nyt kanna voimia, se kantaa silloin, kun kattoristikko kuormittuu.

• Tykkään
JKvint
  • Laddar…
Minulla on sama kysymys, minulla on seinä olohuoneen ja keittiön välissä, jonka haluaisin purkaa. Mutta olen myös vähän epävarma, onko se kantava vai ei? Joten liitän muutamia kuvia alkuperäisistä piirustuksista. Olen merkinnyt seinän punaisella. Kiitos vastauksesta. Ystävällisin terveisin, Richard Alkuperäinen pohjapiirros, jossa on punaisella merkitty seinä olohuoneen ja keittiön välillä.

Talon poikkileikkauspiirustus, jossa näkyy merkitty seinä. Markkinointi seinä on punainen ja sijaitsee olohuoneen ja keittiön välillä.

peternicklas
Se voi erittäin hyvin olla kantava.

Olen ajatellut niin myös, mutta en ole täysin varma.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.