Omistan 1 1/2 -kerroksisen talon vuodelta 1975 ja aion purkaa yhden seinän.
Haluaisin tietää, onko kyseinen seinä kantava...
Olen kutsunut kotiin muutamia kavereita, jotka ovat puuseppiä, ja he sanovat, että se ei todennäköisesti ole kantava, koska 1 1/2-kerroksisissa taloissa yläkerrassa ei yleensä ole kantavia seiniä...
Ajattelin kysyä täälläkin, jos joku, jolla on kokemusta, voi tulkita piirustukset toisella tavalla...
Kyllä, nyt he ovat päässeet mukaan.
Seinät, jotka on ympyröity punaisella, eivät todennäköisesti ole kantavia.
Yläkerran katto kantaa itsensä kattoristikon avulla.
En epäröisi purkaa sitä, jos talo olisi minun …
silloin oli kuten ajattelin, että ei olisi mitään ongelmia!
Yritän ottaa kuvia purkamisen aikana ja lopputuloksesta, jotta voin kertoa miten se meni =)
Olen ehtinyt repiä yhden lastulevyn irti ja seinässä olevat koolaukset ovat 45X45 mm, ja kun niitä vähän "heittelee", ne ovat aika epävakaita, joten niillä ei näytä olevan mitään kuormaa...
palaan asiaan kuvien kera huomenna, kun vain koolaukset ovat jäljellä...
Ei kantava, mutta saatat saada vähän painumaa, jos katolla on paljon lunta. Ehkä pieniä halkeamia, jolloin katto voi liikkua hieman enemmän. Vaikka se ei nyt kanna voimia, se kantaa silloin, kun kattoristikko kuormittuu.
Minulla on sama kysymys, minulla on seinä olohuoneen ja keittiön välissä, jonka haluaisin purkaa. Mutta olen myös vähän epävarma, onko se kantava vai ei? Joten liitän muutamia kuvia alkuperäisistä piirustuksista. Olen merkinnyt seinän punaisella. Kiitos vastauksesta. Ystävällisin terveisin, Richard