436 lukukertaa ·
3 vastausta
436 lukukertaa
3 vastausta
Onko kellarissa kantava seinä?
Hei!
Minun vuoroni esittää klassinen kysymys kellarin seinistä: kantava vai ei.
Talo on rakennettu vuonna 1935 ja sijaitsee Västmanlandissa, lähellä Mälaren-järveä. Harkitsen seinän purkamista, joka näkyy kuvissa. Sitä ei ole alkuperäispiirustusten pohjapiirroksessa, mikä viittaa siihen, että se on saattanut tulla myöhemmin.
Samalla piirustukset eivät vastaa täysin sitä, miltä talo itse asiassa näyttää nykyään. Muun muassa useat kellarin ikkunat ovat sijoitettu eri paikkoihin kuin piirroksessa, ja huonejako piirroksessa ja todellisuudessa eroaa melko huomattavasti. Tämä voi hyvin johtua siitä, että kellari on mahdollisesti remontoitu jossakin vaiheessa vuosien kuluessa.
Pitäisikö minun ottaa yhteyttä rakennusinsinööriin tai muuhun ammattilaiseen ennen kuin mahdollisesti aloitan seinän purkamisen? Vai riittääkö, kuten eräs työmies, joka katsoi seinää, sanoi, yksinkertaisesti pystyttää tukia seinän ympärille ennen purkamisen aloittamista?
Tietoa minusta: asunut vuokra-asunnossa koko elämäni tähän asti. Tietämätön mutta halukas oppimaan ymmärtämään taloja.
Minun vuoroni esittää klassinen kysymys kellarin seinistä: kantava vai ei.
Talo on rakennettu vuonna 1935 ja sijaitsee Västmanlandissa, lähellä Mälaren-järveä. Harkitsen seinän purkamista, joka näkyy kuvissa. Sitä ei ole alkuperäispiirustusten pohjapiirroksessa, mikä viittaa siihen, että se on saattanut tulla myöhemmin.
Samalla piirustukset eivät vastaa täysin sitä, miltä talo itse asiassa näyttää nykyään. Muun muassa useat kellarin ikkunat ovat sijoitettu eri paikkoihin kuin piirroksessa, ja huonejako piirroksessa ja todellisuudessa eroaa melko huomattavasti. Tämä voi hyvin johtua siitä, että kellari on mahdollisesti remontoitu jossakin vaiheessa vuosien kuluessa.
Pitäisikö minun ottaa yhteyttä rakennusinsinööriin tai muuhun ammattilaiseen ennen kuin mahdollisesti aloitan seinän purkamisen? Vai riittääkö, kuten eräs työmies, joka katsoi seinää, sanoi, yksinkertaisesti pystyttää tukia seinän ympärille ennen purkamisen aloittamista?
Tietoa minusta: asunut vuokra-asunnossa koko elämäni tähän asti. Tietämätön mutta halukas oppimaan ymmärtämään taloja.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 221 viestiä
Ei näytä olevan kantava rakenne piirustuksen mukaan, tai sijainnin (ikkunoiden välissä), silloin se on todennäköisesti ennemmin se pannuhuoneen ja pesutuvan välinen, joka on kantava.
Ei, juuri niin, olen samaa mieltä kanssasi. Haluan vain olla hieman varmempi asiasta ennen kuin aloitan seinän purkamisen. Minulla on Einhell-poravasara tulossa, lähinnä lattian piikkaamiseen tulevaa viemäriputkien vaihtoa varten kellarissa. Voinko purkaa osan seinästä sillä testatakseni vähän vai pitäisikö minun ensin olla sataprosenttisen varma, ettei seinä ole kantava? Haluaisin mieluiten välttää talon sortumisen päälleni.klaskarlsson sanoi:
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 221 viestiä
Vaikka tällaisella seinällä olisi jokin kantava toiminto, en usko, että koko talo romahtaa, mahdollisesti saat ajan myötä painumia, mutta aseta pari tukipylvästä, jos olet huolissasi.L LexLux sanoi:Ei, juuri niin, olen samaa mieltä kanssasi. Haluan vain tuntea itseni hieman varmemmaksi asiasta ennen kuin alan purkaa seinää. Einhell-purkuvasara on tulossa erityisesti kellariin tulevan viemäriputkiremontin ennakointina lattian purkamiseen. Voinko purkaa osan seinästä sillä kokeillakseni hieman vai pitäisikö minun ensin olla täysin varma, että seinä ei ole kantava? Haluaisin mieluummin välttää talon kaatumista päälleni.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Onko tämä kantava pylväs portailla?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Är det bärande väggar i min kattvind?
Lösvirke & Timmerhus -
Är det en bärande vägg - osäker!
Lösvirke & Timmerhus -
Voiko selvittää, onko kantava seinä?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Voimmeko poistaa kaiteen? Vai onko sillä jokin kantava toiminto?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka