2 677 lukukertaa ·
6 vastausta
3k lukukertaa
6 vastausta
ongelma sisäseinän rappauksessa
Aloitin eilen sisäseinän puhdistamisen lecassa, mutta siitä tuli vähän "niin ja näin". Luulen, että Finputsbruket C oli hieman liian löysää, koska se valui alaspäin. Jouduin aika ajoin raapimaan ylijäämää seinän alaosasta.
Pinnan paksuus, joka pitäisi puhdistaa, on noin 1-1,5 cm. Kuinka teen parhaiten onnistuakseni? Kannattaako minun esimerkiksi puhdistaa useaan kertaan ja jos niin, kuinka kauan pitäisi odottaa seuraavan puhdistuksen välillä? Tarvitaanko verkkoa?
Pinnan paksuus, joka pitäisi puhdistaa, on noin 1-1,5 cm. Kuinka teen parhaiten onnistuakseni? Kannattaako minun esimerkiksi puhdistaa useaan kertaan ja jos niin, kuinka kauan pitäisi odottaa seuraavan puhdistuksen välillä? Tarvitaanko verkkoa?
Ajat liian paksusti, jos yrität levittää 15mm hienolaastilla.
Putsnätin jälkeen mahdollisesti rödgrund ja viimeistele Putsbruk C:llä 3mm ja jos haluat sen erityisen sileäksi, yksi kierros 1mm loppuun.
Putsnätin jälkeen mahdollisesti rödgrund ja viimeistele Putsbruk C:llä 3mm ja jos haluat sen erityisen sileäksi, yksi kierros 1mm loppuun.
Olen lukenut Finjan kotisivuilta nyt. Maanalaiselle muurille suositellaan Murcement A:ta, mutta olen käyttänyt Cementasin Murcementia. Mutta ehkä se on sama asia? Muuten suositellaan Grundningsbruk A:ta leca-harkkoihin, jos olen ymmärtänyt oikein. Mutta osa pinnasta tulee maanpinnan alapuolelle. Rappaus Murcement A:lla ulkopuolelle, tervaa ja Pordrän-levyt.
Joo, olen samaa mieltä, että siitä tuli liian paksu. Mitä tehdä sille pienelle osuudelle, jonka olen jo rappanut Putsbruk C:llä? Pitäisi olla joku verkko.
Ajattelin laatoittaa sisäseinän myöhemmin.
Joo, olen samaa mieltä, että siitä tuli liian paksu. Mitä tehdä sille pienelle osuudelle, jonka olen jo rappanut Putsbruk C:llä? Pitäisi olla joku verkko.
Ajattelin laatoittaa sisäseinän myöhemmin.
Toimiiko rödgrund maanpinnan alapuolella?Stefan N sanoi:
Olen kuullut täältä teiltä ja kahdelta muulta toimijalta alalla ja saanut.... 3 (!!) erilaista vastausta. 

No mutta, jatkan yhdellä vastauksista. Näen mitä isäni on tehnyt ja se toimii yhä, ja rakennus on vuodelta -56.
No mutta, jatkan yhdellä vastauksista. Näen mitä isäni on tehnyt ja se toimii yhä, ja rakennus on vuodelta -56.
Käytä Grundning Röd. Ongelmana on, että olen jo aloittanut "tavallisella" sementillä, jota sekoitan hiekan kanssa joissain kohdissa. Rapatus ei tartu täysin.
Mutta ajattelin levittää Grundning Röd:tä tämän betonin päälle ennen rappausta. Vai onko teillä muita vinkkejä?
Mutta ajattelin levittää Grundning Röd:tä tämän betonin päälle ennen rappausta. Vai onko teillä muita vinkkejä?
Olen ajanut pois melko paljon niistä alueista, joissa rappaus ei kiinnittynyt. Huonoiten se kiinnittyi ”Mur- och Putsbruket”.
Alueet, joissa on puhdasta sementtiä, pysyvät loistavasti, mutta ymmärtääkseni on vaikea saada kunnollista tartuntaa tähän hienorappauksella. Eikö tälle alustalle ole mitään tarttuvuuden parantajaa ennen rappausainetta?
Alueet, joissa on puhdasta sementtiä, pysyvät loistavasti, mutta ymmärtääkseni on vaikea saada kunnollista tartuntaa tähän hienorappauksella. Eikö tälle alustalle ole mitään tarttuvuuden parantajaa ennen rappausainetta?
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Renovera innerväggar – Måste all gammal kalkputs bort?
Stenhus -
Sisäseinän rappaaminen kellarissa vai ei?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Hjälp! Putsning av källarinnervägg i tegelhus från 1921.
Stenhus -
Laga mindre skador putsad innervägg?
Byggnadsvård -
Putsen släpper på innerväggarna
Grund & Markarbeten