Viime kerralla kun remontoin kotona, minulla oli käsityöläinen, joka suositteli minulle käyttämään One strike filler -täyteainetta lattialistan ja seinän sekä kattolistan ja seinän välien tiivistämiseen.

Valitettavasti en löydä sitä enää tuubissa, vain purkissa. Tietääkö kukaan, mistä sitä voisi ostaa käytettäväksi saumausruiskussa?

Ostin vastaavan Flügger-myymälästä. Oli sekä tuubi että purkki.

Luin juuri vähän lisää siitä. Siinä sanotaan, että se kovettuu sen jähmetyttyä ja että se on eräänlainen tasoite. Tarkoittaako tämä, että se ei ole kovin sopiva saumaukseen? Ajattelin, että saumauksen pitäisi olla hieman joustava?

S
testattu acrylifog tai målarfog?

SBH sanoi:
kokeillut acryl-tiivistettä tai maalarintiivistettä?
Tarkoitatko, että ne ovat parempia kuin one strike filler?

S
Anna1984 sanoi:
Tarkoitatko, että ne ovat parempia kuin one strike filler?
enemmän joustava, sitten onhan korkea elastinen

SBH sanoi:
mera flexibel, sen finns ju hög elastisk
Ok, kysyin kylläkin kysymyksen toisessa ketjussa, mutta olen katsonut hieman Becker latexfog:ia, joka kestää liikkeitä jopa 15-20%. Onko se mielestäsi hyvä valinta?

S
beckers latexfog toimii yleensä.
osta samalla hyvä ruisku, jos sinulla ei ole sellaista.

Minulla on itse asiassa Milwaukee M12 -saumausruisku, jonka ajattelin ottaa käyttöön pian :-)

S
Anna1984 sanoi:
Minulla on tosiaan Milwaukee M12 saumapistooli, jota ajattelin pian ottaa käyttöön :-)[/QUOTE
joten aiot saumata monta metriä

Kyllä, se on melko paljon. Kaikkien lattia- ja kattolistojen asentaminen koko taloon sekä ovien karmit, ikkunalaudat ym.

N
Acrylimassa kellastuu nopeasti, se tulisi maalata, jotta se pysyisi valkoisena pitkällä aikavälillä. Ehkä olet ajatellut maalata sen jälkeen kun se on saumattu. Tai ehkä et aiokaan käyttää valkoista saumausta. En ole koskaan nähnyt muuta kuin valkoista acrylimassa. Miksi pitäisi saumata kaikki listat talossa seinän ja listan väliin?

S
Niq sanoi:
Acrylfog kellastuu nopeasti, se pitäisi maalata, jotta se näyttää valkoiselta pitkällä aikavälillä. Ehkä olet ajatellut maalata sen jälkeen kun se on saumattu. Tai ehkä et aio käyttää valkoista saumausta. En ole koskaan nähnyt muunväristä acrylmassa kuin valkoista. Miksi täytyy saumata kaikki listat talossa seinän ja listan välillä?
listat huonosti tai tiiviit seinät

Jotta siitä tulisi 100% siisti. En pidä varjolistoista.

S
Anna1984 sanoi:
Jotta siitä tulisi 100% siistiä. En pidä varjolistasta.
siis aiotko tiivistää varjolistat?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.