2 564 lukukertaa ·
17 vastausta
3k lukukertaa
17 vastausta
Ok siirtääkö tämä sääntö?
Hei!
Minulla on autokatos, johon kuuluu varasto tontilla. Haluaisin eristää varaston ja asentaa levyt. Kuitenkin seinien poikki kulkee vakauttava puupalkki (katso kuva).
Ajatuksenani on jakaa palkki, siirtää se samalle tasolle kuin muut palkit, ja sitten kiinnittää se nykyisiin vaakasuoriin palkkeihin.
Ihmettelin vain, vaikuttaako tämä rakennuksen vakauteen?
Minulla on autokatos, johon kuuluu varasto tontilla. Haluaisin eristää varaston ja asentaa levyt. Kuitenkin seinien poikki kulkee vakauttava puupalkki (katso kuva).
Ajatuksenani on jakaa palkki, siirtää se samalle tasolle kuin muut palkit, ja sitten kiinnittää se nykyisiin vaakasuoriin palkkeihin.
Ihmettelin vain, vaikuttaako tämä rakennuksen vakauteen?
Varaamo on 7m2, 3,5x 2 noin.
En siis tarkoita poistaa vinotukia (jotka olen oppinut, että niitä kutsutaan
) vaan pikemminkin rakentaa ne sisään hieman...
Vaihtoehto on ehkä laittaa pystytukipuu sen sijaan? Kuten huomasit, nykyisessä rakenteessa on vain kulmatukipuut!
/J
En siis tarkoita poistaa vinotukia (jotka olen oppinut, että niitä kutsutaan
Vaihtoehto on ehkä laittaa pystytukipuu sen sijaan? Kuten huomasit, nykyisessä rakenteessa on vain kulmatukipuut!
/J
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 024 viestiä
Jos aiot eristää, käytät todennäköisesti levyjä eristyksen kummallakin puolella, ja se tukee seinää paremmin kuin se pyrkimys.
Protte
Protte
Jotain mikä iski minuun on ulkoseinän laatu. Se on rakennettu jonkinlaisesta ponttilaudoituksesta (tyyppiä Z-kansi), joka on paikoitellen kutistunut ja siinä on rakoja.
Miten tämä kannattaisi parhaiten korjata, jotta se olisi tiivis ja sopisi eristykseen? Siitä tulee hieman suurempi projekti, jos minun täytyy purkaa koko seinä ja rakentaa se uudelleen "tavallisella" ulkopaneelilla...
Miten tämä kannattaisi parhaiten korjata, jotta se olisi tiivis ja sopisi eristykseen? Siitä tulee hieman suurempi projekti, jos minun täytyy purkaa koko seinä ja rakentaa se uudelleen "tavallisella" ulkopaneelilla...
Jos aiot eristää seinän, tuulensuojapaperi on periaatteessa pakollinen. Eristämisen tarkoitushan on saada ilma pysymään paikoillaan ja jos tuulee kunnolla eikä sinulla ole tuulensuojapaperia niin... niin, ymmärrät itse...
Niin paljon vettä ei pääse rakoihin. Asenna tuulensuoja sisältä olemassa oleviin naulalevyihin (joihin paneeli on naulattu kiinni), mahdollisesti joudut lisäämään jonkin pienemmän listan niiden väliin saadaksesi tukea paperille. Poista tuenta. Täydennä pystytukia cc 60. Eristä. Asenna mikä tahansa puulevy. Jos otat yhden seinän kerrallaan, on se rauhallista tukemisen kannalta.