Minulla on kysymys eristyksestä. Voiko käyttää solumuovia ulkokaton alla ilman, että vakuutusyhtiöt ym. suuttuvat?

Olen nähnyt, että siitä voi tulla palovaara, jos sitä on esimerkiksi julkisivussa.

Otsikko meni hieman väärin

Korjattu!

Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson sanoi:
Korjattu!
Mitä olet korjannut?
Aihe käsittelee yhä spotteja ja viesti eristystä.

• Tykkään
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Solumuovi tulee mieluiten sijoittaa palamattoman materiaalin, kuten betonin tai rappauksen, taakse. Se ei myöskään sovellu asennettavaksi koolausten väliin.

J justusandersson sanoi:
Solumuovi pitäisi mielellään olla palonkestävän materiaalin kuten betonin tai rappauksen takana. Se ei myöskään sovi asennettavaksi rimojen väliin.
Ok, ei solumuovia kattoon sitten. Ei ulkokattoon eikä sisäkattoon

Minulla on 100 mm solumuovia ulkokaton raakapontin päällä.
Solumuovin yläpuolella ovat rimalista, kattoruoteet ja betonitiilet.
Talo rakennettu vuonna 2010.

En näe tässä mitään ongelmaa, ja ilmeisesti laadunvalvojilla, tarkastajilla tai vakuutusyhtiöillä ei myöskään ole ollut mitään huomautettavaa.

• Tykkään
Rabbithole
  • Laddar…
KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Minulla on 100 mm cellplast ulkokaton raakapontin päällä.
Cellplastin yläpuolella on vaakaruoteet, pystyrakenteet ja betoniset kattotiilet.
Tämä pitäisi olla OK BBR:n mukaan kun on kyse pienestä talosta, jonka etäisyys muihin on vähintään 8 metriä. On kuitenkin oltava tietoinen palon leviämisen riskistä, jos lähellä syttyy tulipalo. Itse en valitsisi tätä ratkaisua, vaikka ulkopuolinen eristekerros onkin erittäin hyvä idea.

Minulle se on helppoa, solumuovilla on aivan liian huonot palonkestävyysominaisuudet, jotta se saisi olla taloni sisällä, ulkopuolella tai päällä. Mahdollisesti perustuksessa, betonilaatan alla.

• Tykkään
justusandersson
  • Laddar…
Solumuovi on kuin bensiini kiinteässä muodossa, ei mikään huippujuttu talossa....

• Tykkään
justusandersson
  • Laddar…
Jos omistaa puutalon, mielestäni solumuovin paloominaisuuksien kiinnittäminen huomiota on hieman outoa. Puutalo palaa varmasti ilman tai solumuovin kanssa, jos se syttyy tuleen.

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
Siitä olen eri mieltä. On suuri ero niiden myrkyllisten ja helposti syttyvien palokaasujen määrässä, joita solumuovi tuottaa verrattuna puuhun. Kun on nähnyt kuinka valtavan tuhon solumuovin palo voi aiheuttaa, haluaa mieluiten välttää sellaisen tapahtuman.

Sitten se onkin todennäköisesti pahempaa kaikkien vaahtomuovin, vaahtokumin ja kaiken muun mitä kutsutaan, jota meillä on huonekaluissamme ja patjoissamme sisätiloissa. Se on todennäköisesti eniten se, joka tappaa meidät tulipaloissa, myrkyllisten kaasujen kautta, joita vapautuu.

Myrkyllistä kyllä, mutta puutalo syttyy palamaan 5-10 minuutissa, joten sellaista ei voi pelastaa, vaikka siinä ei olisi mitään solumuovia.

Puu palaa ehdottomasti. Puulla ei kuitenkaan ole läheskään yhtä räjähdysmäistä palon etenemistä. Jos hitsauskipinä osuu puujulkisivuun, se aiheuttaa käytännössä vain pienen hiiltyneen jäljen, mutta solumuovi sytyttäisi koko julkisivun sekunneissa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.