5 188 lukukertaa ·
23 vastausta
5k lukukertaa
23 vastausta
Okei käyttääkö solumuovia ulkokaton alla? Vakuutusyhtiö/paloriski
Sivu 1 / 2
Administrator
· Skåne
· 8 351 viestiä
Korjattu!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Solumuovi tulee mieluiten sijoittaa palamattoman materiaalin, kuten betonin tai rappauksen, taakse. Se ei myöskään sovellu asennettavaksi koolausten väliin.
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
Minulla on 100 mm solumuovia ulkokaton raakapontin päällä.
Solumuovin yläpuolella ovat rimalista, kattoruoteet ja betonitiilet.
Talo rakennettu vuonna 2010.
En näe tässä mitään ongelmaa, ja ilmeisesti laadunvalvojilla, tarkastajilla tai vakuutusyhtiöillä ei myöskään ole ollut mitään huomautettavaa.
Solumuovin yläpuolella ovat rimalista, kattoruoteet ja betonitiilet.
Talo rakennettu vuonna 2010.
En näe tässä mitään ongelmaa, ja ilmeisesti laadunvalvojilla, tarkastajilla tai vakuutusyhtiöillä ei myöskään ole ollut mitään huomautettavaa.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tämä pitäisi olla OK BBR:n mukaan kun on kyse pienestä talosta, jonka etäisyys muihin on vähintään 8 metriä. On kuitenkin oltava tietoinen palon leviämisen riskistä, jos lähellä syttyy tulipalo. Itse en valitsisi tätä ratkaisua, vaikka ulkopuolinen eristekerros onkin erittäin hyvä idea.KnockOnWood sanoi:
Minulle se on helppoa, solumuovilla on aivan liian huonot palonkestävyysominaisuudet, jotta se saisi olla taloni sisällä, ulkopuolella tai päällä. Mahdollisesti perustuksessa, betonilaatan alla.
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Solumuovi on kuin bensiini kiinteässä muodossa, ei mikään huippujuttu talossa....
Jäsen
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 viestiä
Jos omistaa puutalon, mielestäni solumuovin paloominaisuuksien kiinnittäminen huomiota on hieman outoa. Puutalo palaa varmasti ilman tai solumuovin kanssa, jos se syttyy tuleen.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Siitä olen eri mieltä. On suuri ero niiden myrkyllisten ja helposti syttyvien palokaasujen määrässä, joita solumuovi tuottaa verrattuna puuhun. Kun on nähnyt kuinka valtavan tuhon solumuovin palo voi aiheuttaa, haluaa mieluiten välttää sellaisen tapahtuman.
Grundstött
· Halland
· 28 348 viestiä
Sitten se onkin todennäköisesti pahempaa kaikkien vaahtomuovin, vaahtokumin ja kaiken muun mitä kutsutaan, jota meillä on huonekaluissamme ja patjoissamme sisätiloissa. Se on todennäköisesti eniten se, joka tappaa meidät tulipaloissa, myrkyllisten kaasujen kautta, joita vapautuu.
Jäsen
· Etelä Pohjanmaa
· 2 467 viestiä
Myrkyllistä kyllä, mutta puutalo syttyy palamaan 5-10 minuutissa, joten sellaista ei voi pelastaa, vaikka siinä ei olisi mitään solumuovia.
Omatoimirakentaja
· Arvika
· 1 527 viestiä
Puu palaa ehdottomasti. Puulla ei kuitenkaan ole läheskään yhtä räjähdysmäistä palon etenemistä. Jos hitsauskipinä osuu puujulkisivuun, se aiheuttaa käytännössä vain pienen hiiltyneen jäljen, mutta solumuovi sytyttäisi koko julkisivun sekunneissa.