Minulla on takka, joka on nykyään kivilevyjen päällä. Nämä on sahattu laminaattiin niin, että ne ovat samalla korkeudella. Haluan nyt laittaa uuden lattian olemassa olevan lattian päälle, mutta silloin tulee ongelma, että minun täytyy leikata uusi lattia takkaa varten...

Vaihtoehto 1 on nostaa takkaa? Kuinka vaikeaa tämä voi olla? Meillä on puolitoistakerroksinen talo, jossa on savupiippu kattoon asti.

Vaihtoehto 2 on leikata lattia takan muotoiseksi. Voiko laminaattilattiaa olla suoraan liitettynä? Kyseessä on Contura-vuolukivitakka.

Muita vaihtoehtoja?

nä sinun täytyy pitää kipinäsuoja ehjänä, eli se, mitä kivillä tarkoitetaan tänään. Kiuasta nostaminen ei ole aina niin helppoa, kun savupiippu yleensä seisoo kiukaan päällä.

Joissakin Contura-malleissa on lasinen kipinäsuoja, joka asetetaan vain lattialle takan eteen.
Silloin pitäisi pystyä laittamaan lattia koko matkalta takkaan asti ja sitten vain asettaa kipinäsuoja sen päälle.

/M

• Tykkään
urban67d ja 1 muu
  • Laddar…
M mgranbom sanoi:
Joihinkin (joihinkin?) Contura-malleihin on saatavilla lasinen kipinäsuoja, joka asetetaan vain lattialle takan eteen.
Silloin voit asettaa lattian aina takan reunaan asti ja laittaa sitten kipinäsuojan päälle.

/M
Meillä on lasia kipinäsuojana meidän Contura-suuntaamme. Alla on tammi parkettilattia. Toimii erinomaisesti. Lasilevy on myös helppo vetää pois, joten sen alta on helppo siivota, jos sinne on tullut likaa.
Ei ehkä näy kovin selvästi liitetyssä huonossa kännykkäkuvassa.
Contura-kamina, jonka edessä on lasinen gnistskydd, sekä ekiparketti. Lähellä on televisio ja pallo lattialla.

Mutta silloin takka lepää lasilevyn päällä? Minunhan täytyy nostaa sitä saadakseni levyn alle, jos niin on?

Ei, lasilevy on leikattu takan jalan mukaan.

Ei ! Lasilevy on irtonainen edessä, se on sovitettu kyseiseen malliin.

Järkevintä on poistaa vanha ja laittaa uusi kivilevyjen ympärille. Minun mielestäni siis.

Hei taas! Poika on ollut sairas, joten olen joutunut jättämään tämän syrjään hetkeksi.

Näin tylsältä se näyttää tänään. Pelkään, että saan ruman reunan takan viereen, jos asetan lattian kiven päälle. Rakentuu kuitenkin jonkin verran foamista ja lattiasta. Vaihtoehto kaksi on poistaa reunimmaiset kivet ja "työntää lattian alle"?

• Kivi- ja laminaattilattian raja, valkoinen puulaatikko ja harmaa takan pohja.
Olen asentanut 2 koukkua kattoon kattopalkkiin ja nostan kamiinaa kahdella kuormaliinalla, jotta voin vetää lasilevyn ulos.
Asetan myös puupalikoita alaosaan kamiinan ja seinän väliin, jotta se ei kaadu.

Takka, joka on kiinnitetty kattoon oransseilla kuormaliinoilla. Lattialla puisia klosseja estämässä kaatumista.

Hei, minun voi olla tarpeen kokeilla jotain vastaavaa. Joten olen utelias, miten sinulla meni?

Wigert Wigert sanoi:
Hei, saatan joutua tekemään jotain vastaavaa. Joten olen utelias, miten sinulla meni?
Olen tehnyt niin useita kertoja eri takoissa eristetyillä teräsputkilla, mutta älä nosta enempää kuin on tarpeen.

• Tykkään
Per Olsson Nyanget ja 1 muu
  • Laddar…
Hei, olen nostamassa kamiinaamme saadaksemme ulos lasisen kipinäsuojan. Kuinka monta mm voi nostaa ilman, että putkilevy vahingoittuu?

Tarvitaan vain 1-2 mm, jotta lasilevy voidaan vetää ulos, mutta nosta vähän kerrallaan ja tunnustele, irtoaako levy.

• Tykkään
Britt-Marie Sundman
  • Laddar…
Anteeksi, että pommitan kysymyksillä, mutta tunnen itseni neuvottomaksi. Kun olemme sitten nostaneet takan, poistaneet levyn (JOS ONNISTUMME!!), miten käy sitten, kun asetamme sen lattialle? Silloinhan "puuttuu" se korkeus, jonka levy muodosti. Tarvitsemmeko ehkä levyn?!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.