33 885 lukukertaa ·
16 vastausta
34k lukukertaa
16 vastausta
Nosta takka lattian asennuksen yhteydessä?
Minulla on takka, joka on nykyään kivilevyjen päällä. Nämä on sahattu laminaattiin niin, että ne ovat samalla korkeudella. Haluan nyt laittaa uuden lattian olemassa olevan lattian päälle, mutta silloin tulee ongelma, että minun täytyy leikata uusi lattia takkaa varten...
Vaihtoehto 1 on nostaa takkaa? Kuinka vaikeaa tämä voi olla? Meillä on puolitoistakerroksinen talo, jossa on savupiippu kattoon asti.
Vaihtoehto 2 on leikata lattia takan muotoiseksi. Voiko laminaattilattiaa olla suoraan liitettynä? Kyseessä on Contura-vuolukivitakka.
Muita vaihtoehtoja?
Vaihtoehto 1 on nostaa takkaa? Kuinka vaikeaa tämä voi olla? Meillä on puolitoistakerroksinen talo, jossa on savupiippu kattoon asti.
Vaihtoehto 2 on leikata lattia takan muotoiseksi. Voiko laminaattilattiaa olla suoraan liitettynä? Kyseessä on Contura-vuolukivitakka.
Muita vaihtoehtoja?
Jäsen
· Västernorrland
· 11 696 viestiä
nä sinun täytyy pitää kipinäsuoja ehjänä, eli se, mitä kivillä tarkoitetaan tänään. Kiuasta nostaminen ei ole aina niin helppoa, kun savupiippu yleensä seisoo kiukaan päällä.
Meillä on lasia kipinäsuojana meidän Contura-suuntaamme. Alla on tammi parkettilattia. Toimii erinomaisesti. Lasilevy on myös helppo vetää pois, joten sen alta on helppo siivota, jos sinne on tullut likaa.M mgranbom sanoi:
Ei ehkä näy kovin selvästi liitetyssä huonossa kännykkäkuvassa.

Hei taas! Poika on ollut sairas, joten olen joutunut jättämään tämän syrjään hetkeksi.
Näin tylsältä se näyttää tänään. Pelkään, että saan ruman reunan takan viereen, jos asetan lattian kiven päälle. Rakentuu kuitenkin jonkin verran foamista ja lattiasta. Vaihtoehto kaksi on poistaa reunimmaiset kivet ja "työntää lattian alle"?
Näin tylsältä se näyttää tänään. Pelkään, että saan ruman reunan takan viereen, jos asetan lattian kiven päälle. Rakentuu kuitenkin jonkin verran foamista ja lattiasta. Vaihtoehto kaksi on poistaa reunimmaiset kivet ja "työntää lattian alle"?
Hei, olen nostamassa kamiinaamme saadaksemme ulos lasisen kipinäsuojan. Kuinka monta mm voi nostaa ilman, että putkilevy vahingoittuu?
Anteeksi, että pommitan kysymyksillä, mutta tunnen itseni neuvottomaksi. Kun olemme sitten nostaneet takan, poistaneet levyn (JOS ONNISTUMME!!), miten käy sitten, kun asetamme sen lattialle? Silloinhan "puuttuu" se korkeus, jonka levy muodosti. Tarvitsemmeko ehkä levyn?!