7 207 lukukertaa ·
16 vastausta
7k lukukertaa
16 vastausta
Asentaa / kiinnittää korjauskipsiä kipsilevyyn valmistettuun sisäkattoon?
Hei!
Tarvitsen apua arvioidakseni, onko mahdollista saada hyvä lopputulos asentamalla remonttikipsi suoraan nykyiseen sisäkattoon (katso kuva) vai pitääkö minun purkaa ja aloittaa alusta.
Ajattelin käyttää montaažiliimaa kipsiin ja kiinnittää kipsilevyjen päät kattoristikoihin???
Nykyinen sisäkatto on, luultavasti, tehty masonitista. Se on asennettu suoraan kattoristikoihin eli ei ole alaslaskettu / harva.
Remontti on käynnissä ja sähköasentaja haluaa viedä putket kattoristikoiden läpi, joten minun täytyy porata reikiä sisäkattoon jokaisen ristikon kohdalla. Talossa on lähes tasainen katto, joten ullakolla ei voi ryömiä.
Tarvitsen apua arvioidakseni, onko mahdollista saada hyvä lopputulos asentamalla remonttikipsi suoraan nykyiseen sisäkattoon (katso kuva) vai pitääkö minun purkaa ja aloittaa alusta.
Ajattelin käyttää montaažiliimaa kipsiin ja kiinnittää kipsilevyjen päät kattoristikoihin???
Nykyinen sisäkatto on, luultavasti, tehty masonitista. Se on asennettu suoraan kattoristikoihin eli ei ole alaslaskettu / harva.
Remontti on käynnissä ja sähköasentaja haluaa viedä putket kattoristikoiden läpi, joten minun täytyy porata reikiä sisäkattoon jokaisen ristikon kohdalla. Talossa on lähes tasainen katto, joten ullakolla ei voi ryömiä.
Kun otetaan huomioon korkeus, remonttikipsi ei ole hyvä idea, se roikkuu alas kattoparrujen välissä, siinä ei ole suoraa jäykkyyttä. Tavallinen 13 mm kipsi tarvitsee kiinnityksissä maksimissaan 600 mm seinäasennuksessa, ja sekin roikkuu katossa, jossa on 600C/C. Joten jos haluat asentaa kipsin kattoon, sinulla on vain kaksi vaihtoehtoa: Purkaa kaikki ja lisätä enemmän tukia kattoparrujen väliin (normaalisti katossa 300 C/C) niiden kiinnittämiseksi, paljon työtä, tai asentaa harvaa 300 C/C alhaalta päin.
Roikkuuko katto nyt, mikä on kunkin levyn paksuus katossa
Voitko sanoa, kuinka pitkä väli on kattotuolien välillä, onko se tavanomaisesti noin 1 - 1,2 metriä
Silloin ei ole kunnollista alustaa kiinnitykselle, pelkkä kipsi on vain 6 mm ja tulee varmasti roikkumaan
Voitko sanoa, kuinka pitkä väli on kattotuolien välillä, onko se tavanomaisesti noin 1 - 1,2 metriä
Silloin ei ole kunnollista alustaa kiinnitykselle, pelkkä kipsi on vain 6 mm ja tulee varmasti roikkumaan
Jäsen
· Västernorrland
· 12 029 viestiä
täytyyhän olla helpompaa purkaa ja tehdä uudelleen. Vähiten riski pettyä myöhemmin myös......
Hei!
Osittain totta, mutta haasteena on avoin pohjaratkaisu, joten ei pelkästään keittiö vaan myös olohuone ja eteinen täytyy remontoida.
Nykyiset levyt ovat 22 mm ja en löydä muuta yhdistelmää kuin 17 raakalauta + 6 kipsilevyä joka tekisi mahdolliseksi vaihtaa vain keittiössä.
Osittain totta, mutta haasteena on avoin pohjaratkaisu, joten ei pelkästään keittiö vaan myös olohuone ja eteinen täytyy remontoida.
Nykyiset levyt ovat 22 mm ja en löydä muuta yhdistelmää kuin 17 raakalauta + 6 kipsilevyä joka tekisi mahdolliseksi vaihtaa vain keittiössä.
Remontoija
· Kalmar län
· 2 600 viestiä
Jos olemassa oleva sandwich-historia istuu hyvin kattoristikkoihin, en näe estettä liimata remonttikipsiä. Sen perusteella mitä olen tehnyt sen ohuen vaivan kanssa, se kuulostaa kuitenkin työläältä työskennellä katossa.
@Liteavvarje sinä taisit ymmärtää TS:n väärin, kipsin ripustaminen suoraan kattoristikkoihin ilman muuta alustaa ei ollut koskaan vaihtoehto.
@Liteavvarje sinä taisit ymmärtää TS:n väärin, kipsin ripustaminen suoraan kattoristikkoihin ilman muuta alustaa ei ollut koskaan vaihtoehto.
Ymmärsin sen, mutta on olemassa yksi ja toinen kuoppa johon ajaa, kun on kyse kiinnityksestäBernieberg sanoi:
Jos nykyinen sandwich-historia istuu hyvin kattorakenteissa, en näe estettä liimata korjauskipsiä. Sen perusteella, mitä vähän olen työskennellyt ohuen hölynpölyn kanssa, se vaikuttaa kuitenkin työläältä työskennellä katossa.
@Liteavvarje ymmärsit varmaan TS:ää väärin, että kipsin ripustaminen suoraan kattorakenteisiin ilman muuta alustaa ei ollut koskaan vaihtoehto.
siksi kysymys ja vastaus
Onhan mahdollista laittaa raakapontti 17 mm vähän tiheästi, säästää vähän mm
Mutta kuten sanot, puhdas kipsi ei ole hauskaa työskennellä, menee helposti rikki, varsinkin kattomontaažissa.
Remontoija
· Kalmar län
· 2 600 viestiä
Ne ovat aika vahvoja ja kantavia, voidaan kiinnittää pitkillä ruuveilla, jotka menevät kaiken läpi, mutta ole varovainen ettet kiristä liikaa, ruuvi voi pyöriä tyhjänä masoniitissa, koska kiinnitysmateriaalia ei ole paljon ja pelkkä kipsi on ohut, tunkeutuminen pysähtyy nopeasti. On epävarmaa, voiko kipsiruuvin kiristää niin, että kanta menee sisään pelkkään kipsiin, mutta ehkä 13 mm:ssä.