Olen eksynyt hieman ajatuksissani ja täällä on varmasti paljon kokeneempia korjaajia, jotka voivat ohjata minut oikeaan suuntaan.

Liitän kuvan pinnasta, jota rakennan.
Valitettavasti paperiluonnos. Käsin piirretty luonnos rakennusprojektista: suorakulmio jaettu kahteen osaan katkoviivalla, mitat 6m x 4m ja lisätilat suunniteltu.

Se on ylin osa, josta tulee kaksi makuuhuonetta.
Viivoitettu osa rakennetaan myöhemmin ja se on muita huoneita, joita käytetään tällä hetkellä.

Alun perin ajatuksena oli asentaa harvapaneelit, sisäkatto ja sitten sisäseinät.

Mutta kuinka toimia, kun harvapaneeli ei voi päättyä tasaisesti kattotuoleihin?

Aion rakentaa ylimmät huoneet ensin, mitta on 4m.

Viivoitettu sisäseinä haluan rakentaa sisäkaton jälkeen, jotta voin poistaa sen tulevaisuudessa, jos haluamme.

Sisäseinä sijoittuu 4m:iin ja kattotuolit ovat 4.8.

Haluan levittää saumat (sillä ei kai saumoja pidä laittaa kaikki samaan paikkaan), mutta ne osuvat hieman keskelle huonetta tai siihen osaan, jonka aion rakentaa seuraavassa vaiheessa, jos aion levittää saumat.

Miten minun pitäisi ajatella?

Rakentaa ensin seinä ja saumata sen alle?

Laittaa kaikki saumat 4.8m kohdalle (tuntuu väärältä, mutta se on käytävän keskellä, joka on 1.5m, joten ei paljon kuormitusta)?

Muita ehdotuksia?

T
Miten kattotuolit on suunnattu? Vasemmalta oikealle piirustuksen mukaan vai ylhäältä alas?
Saako koko pinta uuden katon samanaikaisesti?

Minulla ei olisi mitään ongelmaa liittää kaikkia harvalaudoituksen lautoja samaan kattotolppaan - ne kiinnitetään siihen niin, että siitä tulee riittävän vahva kattopäällystyksen ja eristyksen kannattamiseen. Se, ettei liitoksia tehdä samassa paikassa, voi olla sekä ulkonäkö- että lujuuskysymys, mutta tässä tapauksessa sillä ei ole niin suurta merkitystä.

Jos aiot tehdä koko katon uudelleen samanaikaisesti ja sitten rakentaa seinät, tee ensin koko katto ja sitten sisäseinät, jotka kiinnität harvalaudoitukseen.

Kiitos vastauksesta.

Kattotuolit kulkevat vasemmalta oikealle harvassa ylhäältä alas.

Koko pinta-ala saa samanaikaisesti kipsikaton.

sitten minun pitäisi pystyä jatkamaan kaikkia 4,8m

Sitten minun ei tarvitse rakentaa sisäkattoa ennen vasemmalta oikealle menevää seinää, mutta on mukavaa pystyä jatkamaan seuraavaan alueeseen, koska se voi vähentää työtä.

Viimeksi muokattu:
T
Joo, sen ei pitäisi olla ongelma.

Mikä voi olla hyvä huomioida, on seinä, joka jakaa pienet huoneet yläosassa. Siihen kohtaan, missä se menee, sinun täytyy laittaa lisärima, jotta voit kiinnittää yläosan siihen, jos se ei linjaa "tavallisen" riman kanssa. Muuten voi olla vaikeaa kiinnittää se pelkkään kipsiin :)

Hyvä piste lisätilaa keskellä.

Tuntuu siltä, että on helpompaa, kun saa vahvistuksen siitä, että samaan kattotuoliin voi jatkaa.

Kiitos!

• Tykkään
Testarn
  • Laddar…
T
Joo, se olisi ikävää rakentaa koko katto ja sitten tajuta, ettei ole mitään, mihin kiinnittää seinää :).

Meillä on useimmat seinät uudessa yläkertamme harvalaudoituksen poikki, mutta meillä on yksi melko pitkä seinä, joka kulkee harvakattoisten/poikittaisten kattotuolien suuntaisesti, joten laitoin vain yhden ylimääräisen harvalaudan siihen kiinnittääkseni seinän. Muista mitata huolellisesti ja merkitä seinälle alapuolelle, mihin se menee, jotta tiedät, milloin sinun pitää rakentaa seinä.

Kyllä. Olen piirtänyt lattiavaneriin, mihin seinä tulee, joten aion ruuvata siihen palkin kiinni ja käyttää laseria.

• Tykkään
Testarn
  • Laddar…
T
Kyllä, laser on melkein yhtä hyvä kuin silvertejp rakennettaessa. :)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.