Hei kaikki,

Kumppani häiriintyy siitä, että meillä ei ole terassia, joten yritän rakentaa sellaisen mahdollisimman pian.
Siitä tulee korotettu terassi, sillä talossa on kellari, ja haluamme mieluiten, että kansi on mahdollisimman lähellä lattiatasoa, jotta kokemus olisi suhteellisen saumaton, kun astuu ulos. Silloin aion valaa pilareita ja kiinnittää kantopalkit pylväisiin.

Olen kohdannut joitakin haasteita tämän suhteen.

1. Olen ymmärtänyt, että kantopalkkia ei tulisi kiinnittää julkisivuun. Joka tapauksessa julkisivua on melko huonossa kunnossa ja se on tarkoitus vaihtaa muutaman vuoden kuluttua, joten ajattelin valaa pilareita myös sisimpiä kantopalkkeja varten, jotta syntyy väli. Ongelma, jonka näen, on se, että puukansi ja kantopalkki tulevat tielle viimeisen julkisivupalan kohdalla, ja sen vaihtaminen tulee olemaan hankalaa. Onko jollain hyviä vinkkejä, miten tässä kannattaisi ajatella? Leikataanko julkisivua juuri siinä kohdassa ja korvataan jollain muulla?

2. Entä pilarit talon vieressä, onko siinä mitään ongelmaa tehdä niin? Kaikki oppaat sanovat, että kiinnitetään talon perustukseen, mutta silloin on tietysti vaikea saavuttaa lattiataso. Onko tietty etäisyys, joka pitäisi pitää perustuksesta? Miten hoidan välin, joka jää? Pitäisikö minun antaa ruuvipalkkien olla sisimmän kantopalkin päällä, jotta voin tehdä ulokkeen, joka tulee lähemmäksi julkisivua?

3. Miten kannattaa ajatella kaiteen pylvääistä? Kannattaako hyödyntää niitä, jotka on kiinnitetty pilareihin? Kuten olen laskenut, kantopalkkien jänneväli on ~2,0 m ja ruuvipalkkien jänneväli ~2,3 m. 1,5-1,8 m etäisyys suositellaan yleensä, mutta se koskee ehkä vain aitoja? Pitäisikö kiinnittää uusia pylväitä kantopalkin ulkopuolelle juuri kaiteelle?

En ole niin high-tech, että olisin piirtänyt jotain Sketchupilla, mutta lähetän yksinkertaisen luonnoksen, miten olen ajatellut.

• Yksinkertainen piirustus korotetun terassin rakenteesta, jossa näkyvät kantavat palkit, pilarit ja terassin rungon mittasuhteet suhteessa talon seinään.
Ei kukaan? No, minä törmäsin teräspelliksi kutsuttuun levyyn ja luulen, että laitan sen koko seinien matkan, jota terassi koskettaa, niin voi sitten vaihtaa julkisivua sokkelipellin yläpuolella.

Se voi olla hyvä ajatus laittaa tuplarimat ulommaksi, jos haluat kehystää trallvirke-kasvosi. Jos teet sen yllä olevan piirustuksen kanssa, ei ole ulkoista sääntöä, johon loput lautojen päät kiinnitetään. Silloin käytä lyhyitä rimoja välikkeinä saadaksesi oikean välin.

Olen sijoittanut terassini paneelin alapuolelle, mikä tarkoittaa, että siihen tulee porras alas terassille, mutta mielestäni se on sen arvoista, jotta voin huoltaa paneelia eivätkä lumi, vesi ja loska kuluta paneelia.

Olen käyttänyt uloimmat tolpat kiinnittämään pylväät, jotka kantavat kantavan palkin, ja sitten sama pylväs jatkuu ylös ja muodostaa kaiderakenteet. Toimii erittäin hyvin. Minulla on kuitenkin noin 1,20 m pylväiden välillä.

Kiinnitin betoniperustaani, jotta en asentaisi pylväitä juuri asennetun salaojituksen päälle. Olen myös asentanut terassikatoksen, joten minun oli joka tapauksessa kiinnitettävä rakenne taloon. Muuten mielestäni on edullista, että terassi on erillään talosta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.