1 806 lukukertaa ·
16 vastausta
2k lukukertaa
16 vastausta
Missä järjestyksessä laitetaan huopa ja pelti räystäällä
Sivu 1 / 2
Räystäskoolaus on aluskate YAM 2000, ja sen päällä olen laittanut Fotplåt. Fotplåtin päällä olen laittanut pintakatteen Glaciär 3. Matalakaltevuinen katto. Kondenssi menee platin alle ja aluskate on märkä. Auttaako laittaa alaräystäspelti bitumikatteeseen? Ja voiko sen laittaa aluskatteen päälle?
Kiitollinen avusta
Kiitollinen avusta
Kuulostaa siltä, että se tekee mitä pitääkin? Remsa asetetaan levyn alle, jotta kondenssi ei pääse kosketuksiin puun kanssa.
Olet tehnyt oikeassa järjestyksessä, mutta oletko todella varma, että se on kondenssia eikä jotain ylhäältä tulevaa vuotoa, joka valuu alas aluskatteeseen? Minusta kuulostaa hyvin epätodennäköiseltä, että kondenssia voisi muodostua jalkapellille, joka on kiinni aluskateeseen.
Ok, tarkistan uudelleenRickard. sanoi:
Hyvä kysymys! Alkoi sataa ennen kuin olin saanut kaiken pintakatteen paikoilleen😱 joten aloin työskennellä alaspäin nähdäkseni, kuinka paljon on kastunut. Kun pääsin viimeiseen vuotaan, jossa melkein kaikki oli kuivaa, näin taas koko peltilevyn alareunassa kosteaa katettajoakim_j sanoi:
En ymmärrä ihan täysin... Revitkö pois laitetun ytpappin, koska alkoi sataa?L Lilu75 sanoi:
Besserwisser
· östergötland
· 2 663 viestiä
Kuinka sait pois ytpappen sen jälkeen, kun olit liimannut/naulannut/ruuvannut sen paikalleen?
Olen hieman huolissani aluskermistä...
Näen nyt ensimmäisestä viestistäsi, että et ehkä asettanut mitään aluskermiä raakapontin päälle, paitsi räystäspeltiä. Sitä yleensä suositellaan.
Eli; aluskermin suikale räystäällä, pelti, aluskermi kaikelle paljaalle puulle ja hieman räystäspellille, ytpapp koko aluskermin päällä ja alas räystäspellin mutkaan.
Jos puu on kastunut, se tulisi kuivata parhaan mukaan ennen kuin peität sen uudelleen pappilla.
Olen hieman huolissani aluskermistä...
Näen nyt ensimmäisestä viestistäsi, että et ehkä asettanut mitään aluskermiä raakapontin päälle, paitsi räystäspeltiä. Sitä yleensä suositellaan.
Eli; aluskermin suikale räystäällä, pelti, aluskermi kaikelle paljaalle puulle ja hieman räystäspellille, ytpapp koko aluskermin päällä ja alas räystäspellin mutkaan.
Jos puu on kastunut, se tulisi kuivata parhaan mukaan ennen kuin peität sen uudelleen pappilla.
Viimeksi muokattu:
Olen laittanut aluskate koko katolle.L Lassetasse sanoi:Kuinka sait poistettua ytpappen sen jälkeen, kun olit liimannut/naulannut/ruuvanut sen paikoilleen?
Tulen hiukan epäileväksi aluskatteen suhteen...
Näen nyt ensimmäisestä viestistäsi, että et ehkä ole laittanut aluskatetta raakaponttia vasten muualla kuin räystäspellissä. Se on yleensä suositeltavaa.
Eli; kaistale aluskatetta räystään kohdalle, pelti, aluskate kaikelle paljaalle puulle ja hieman räystäspellin puolelle, ytpapp aluskatteen päälle ja alas brytetiin asti räystäspellissä.
Jos puu on kastunut, se pitäisi kuivata mahdollisuuksien mukaan ennen kuin peität sen jälleen paperilla.
Ytpappen olin naulannut ja naulat vedin ylös taas…
Voi ei. Silloinhan aluskate on rei'itetty eikä siten enää tiivis.
Suosittelisin aloittamaan aluskate uudelleen. Vaihtoehtona on asfalttiliimata kaikki naulanreiät...
Suosittelisin aloittamaan aluskate uudelleen. Vaihtoehtona on asfalttiliimata kaikki naulanreiät...